Hallo Brigit,
Het is inderdaad niet te vinden alleen als nimfs.org. Mijn excuus. Hier is de hele link: http://www.nlmsf.org/newest-research.html
Ik slik nu ongeveer 30 dagen de melatonine. Jammer dat ik de datum niet heb genoteerd. De tumoren zouden over ongeveer 10 dagen de hoogtepunt moeten bereiken en daarna langzaam gaan krimpen. Dat hoop ik althans. Want mijn CT enkele dagen geleden was niet goed, er is snelle groei opgemerkt. Onlangs heb ik meer pijn die nu goed te localiseren valt: lage rugpijn aan de linker kant, en vage pijn in de buik. Eerder (sinds september 2012) voelde ik dat ook, maar was moeilijk aan te wijzen waar het precieus zit. Deze pijn komt door vergrote lymfeklier, zei mijn oncoloog, want het is precieus de plek waar de klier zit. Eerder toen de klier 1,5 cm was geloofden de artsen niet dat die klier de pijn kan veroorzaken. Nu die klier 8 cm is geloven ze het wel. Binnenkort krijg ik chemotherapie, wanneer precieus, dat weet ik niet, moet nog met de oncoloog bespreken. Ik hoop dat de chemo gaat aanslaan. Dat ga ik misschien met hyperthermie in Amsterdam combineren.
Eerder heb ik 6 behandelingen met hyperthermie in combinatie met New Castle Virus gehad (in Duitsland). Deze therapie heeft helaas niet goed aangeslagen, gezien de CT. Achteraf denk ik dat die therapie 2 x per week moest gebeuren, niet 1x. Want ik merkte dat na de behandeling de pijn verminderd werd, maar na enkele dagen weer terugkwam. Alsof de tumoren een beetje vernietigd werden, maar niet helemaal, waarna ze weer snel bijgroeiden. Dat is puur op gevoel omdat ik de pijn direct in connectie met de grootte van de tumor breng.
Ik probeer nog steeds positief te denken en hopen dat melatonine eindelijk zijn werk zou doen. Ik doe mijn best om op tijd in bed te zijn, in het donker, in ieder geval om 11 uur moet het in mijn kamer donker zijn.
Nu slik ik 8 pillen in eens (dan kom ik op 24 mg), de artsen vinden dat het geen kwaad kan. Ik heb in het begin ook een beetje raar gevoel gehad. Ik begon met 1,5 mg, paar dagen later 3 mg, daarna 6, dan 12 en vervolgens 24. Zo heb ik het een beetje opgebouwd. Ik slik de pillen vlak voordat ik ga slapen, als ik in bed lig. En dat probeer ik zo veel mogelijk op dezelfde tijdstip. Maar ik probeer ook overdag voldoende licht te krijgen, dus zo vaak mogelijk naar buiten, vooral als er zon is (wat niet vaak voorkomt). Ik heb gelezen dat licht overdag ook even belangrijk is.
Hoe gaat het met jou? Hoe zit het met het knobbeltje op je borst? Is het duidelijk of dat met LMS te maken heeft, of is het toch iets goedaardig?
Groet, Sanne