Jullie mening graag

• Roel

Jammer dat je moeder is overleden Luccie,

Maar stel nou eens dat jou moeder met haar positieve inbreng en een gewijzigde manier van leven het wel had gered. Hoe zou je dan op je eigen bericht reageren?

De artsen in Nederland geven mij geen enkele hoop. Doordat ik nu homeopathische middelen gebruik, waar ik overigens in het verleden niets van moest hebben, krijg ik wel het idee goed bezig te zijn.

Daar past een boek van Simonton prima bij. Positief met je ziekte omgaan.

Kanker kan ook een kans zijn. Een kans om er beter uit te komen.

Dan kun je zelfs met kanker leven. Mocht ik ook nog overleven, trek ik een lange neus naar alle zwartkijkers.

vriendelijke groet.

Roel

• luccie

ja grappig is dat . Nou als er iemand positief was dan was mijn moeder het wel , elke keer weer opnieuw, we gaan er voor , blijf tot het laatste moment vechten, maar ja helaas de kanker heeft het gewonnen. In jouw geval en ook voor vele andere, is vaak de kanker minder agressief. En dan helpt zeker ook om positief te zijn en misschien vele andere dingen die men probeerd. Ik ben heel blij voor jullie , en voor vele andere die de kanker wel overwinnen. Maar als mij moeder net ondekt een klein knobbeltje in haar borst, en ze heeft van alles gehad , en ja mijn moeder was er vroeg bij. en dat zei uitgerekend zit bij de 20% die dat eiwit heeft her/ nog wat. En dat dat om een zeer agressief soort gaat, dat bestrallingen en chemos , en herceptine, en nog paar andere middelen gewoon geen enkele zin heeft. Laatste half jaar kon ze helaas niet meer positief zijn, maar is dat gek als je uitzaaiingen in je botten hebt, en dat je niet meer kan bewegen, en dat alles van je afgenomen wordt, en dan hebben we het over niet meer kunnen bewegen , met zoveel pijn. Dus spreek voor jezelf .

• Roel

Luccie,

Je eindigd met de woorden, dus spreek voor jezelf.

Alsof ik dat al niet deed. Mijn moeder was 52 toen ze de diagnose kanker kreeg. Met daarbij de mededeling dat ze nog maar drie maanden zou leven. De mallemolen waar ze vervolgens in terecht is gekomen hoef ik niet toe te lichten. Waar ik enorm veel respect voor had was haar beslissing om geen chemo te gebruiken. Dat was achteraf denk ik, een juiste.

Ze heeft nadien nog twee jaar mogen leven. Twee jaar vol verdriet, pijn en teleurstelling. Ook twee jaren waar we nog bij elkaar konden zijn. Genieten van ons samenzijn, en afscheid van elkaar konden nemen. Hoe moeilijk dat ook is.

De teleurstelling over het verlies van je moeder Luccie, druipt er af in jou verhaal. Dat snap ik best. Maar om nou bij elke diagnose kanker in een hoekje gaan zitten kniezen gaat mij te ver. We weten gewoon niet wat er allemaal te koop is. Wat er allemaal mogelijk is. Persoonlijk zou ik niets liever willen dan deze mensen te helpen. Je zal toch maar een tip geven waar je iemands leven mee redt. Dat zou toch fantastisch zijn? Laten we proberen vooruit te kijken.

vriendelijke groet.

Roel

• cindy

Beste Role,

Ik heb enorm veel bewondering voor jouw wilskracht!

Ik vind het echt heel erg knap!

Mijn moeders beste vriendin heeft ook kanker,zij word helaas niet meer beter,

maar blijft ondanks alles wel positief,en daar neem ik mijn petje voor af!

Er komen hier heel veel sterke mensen,daar kun je alleen maar bewondering voor hebben!

Ik hoop dat je nog lang mag leven,en gelukkig mag zijn met je gezin!

Maar met zo`n instelling als de jouwe,kom je vast nog heel ver!

Groetjes Cindy

• Marja

Dr. Robert Gorter is geen oncoloog maar een (zelfbenoemd?) Hoogleraar. Werkend in Duitsland met een eigen instituut. Hij is volgens eigen zeggen in 1971 in Nederland afgestudeerd. Bij de Vereniging tegen Kwakzalverij staan enkele artikelen die aan deze arts gewijd zijn. Goed om te lezen en je geld in de zak te houden.

Marja

• Saskia

Dr. Robert Gorter is mijn huisarts geweest. Hij is antroposofisch arts.

Over zijn nieuwe methode kan ik niets zeggen.

Wel dat het een heel goede arts en een integer mens is.

• Marja

Integer? Antroposoof? Zichzelf hoogleraar noemende huisarts is een kwakzalver en denkt volgens mij graag aan geldelijk gewin.

Groetjes, Marja

• Bloem

Ok….Ik word dus sinds dec 2004 behandeld door dr.gorter. ik ben in juli van dat jaar geopereerd aan kanker met een prognose van max een jaar( met palliatieve chemo) ivm alle uitzaaingen. dr.Gorter heeft mij nooit geen wonderen beloofd, wel uitstel!!

Mij eerste therapie bij hem was hyperthermie, deze kreeg ik in combinatie met de reguliere chemo`s. Deze therapie zou mijn immuunsysteem versterken en deed dit ook. Daarbij verminderde het de bijwerkingen van de chemo en voelde ik me er erg goed( sterk ) door. De kanker is rustig gebleven en ik was zonder pijnklachten tot november 2005….Al een heel stuk later als verwacht. Zelfs mijn oncoloog in nederland erkent dat ik een erg ongewoon en onverwacht ziekteverloop heb en volgt mijn therapie in duitsland met grote interesse.

het is ondertussen sept 2006 en nu is de kanker bezig om gebied te winnen:-(. was te verwachten dat dit zou komen maar je blijft hopen he! Ik ben twee weken terug weer gestart met een andere chemokuur ( taxanen) en ook weer met de hyperthermie. Ik heb ondervonden en geloof werkelijk dat deze combinatie werkt, voor meerdere dingen.

Eigenlijk ben ik nu op het punt dat ik dendritische celtherapie wil gaan doen maar daar heb ik spijtig genoeg de financien (nog) niet voor, heb zelf ook al gedacht aan het oprichten van een fonds ofzo.

Heb ook net mijn tweede “gevecht”met de verzekering achter de rug maar die blijven bij hun standpunt: Niet vergoeden!!

Erg jammer.

Ik ben me ervan bewust dat niet iedereen even positief is over de behandelingswijze van dr.gorter ( al vind ik wel dat Marja haar mening erg opdringt! )

Ik ben/wordt goed behandeld door deze man en voel me er zowel lichaamlijk en geestelijk erg prettig bij, en wat er nu het meeste resultaat heeft zou me een biet zijn… Ik leef al zeker 1,5 jaar langer als verwacht.

Het is een fijne kliniek met fijne mensen, altijd tijd voor je en alles kan in alle rust besproken worden.

En dat dr gorter uit de praktijk gegooid zou zijn….Ik heb dat heel anders gehoord hoor. De kliniek is opgesplitst in twee units nu omdat de twee artsen onhoudbare onenigheid met elkaar hadden. Dit is zo besloten door de rechtbank. Dat de “andere” arts zich verlaagd tot het roddelen en zwartmaken van zijn ex-collega op internet zegt meer over hem als over dr.Gorter lijkt me zo.

Tot zover mijn bijdrage over deze situatie.