Jullie mening graag

• Fietje

Sorry maar frans (hee jij ook weer hier??) schrijft dat “het geen kwaad kan”, dat is dus wél zo!! Sommige therapiën kun je echt niet straffeloos gebruiken. Dan heb ik het niet over de schade aan je portemonnee maar het feit dat je dingen met je lichaam doet of dingen in je lijf stopt waarvan je hoopt dat die de kanker te lijf gaan maar net zo goed schade kunnen aanrichten.

Je gaat toch ook geen chemo doen onder het mom van “baat het niet….?”

Remarkable stories, daar zijn er genoeg van. Laatst nog op Discovery; een jongen die van een terminale hersentumor genas dankzij schorpioenengif.

Voor wonderen sta ik ook graag open hoor!

Het “wonderverhaal” van de stervende Italiaan die met bijzonder vervoer naar Gorter vervoerd moest worden, en na 3 dagen zelf alle 3 de etages van z'n hotel naar z'n kamer liep en geen medicijnen meer nodig had… juist dat soort verhalen sterken mijn cynisme in z'n wondertheorie.

Dat en dat 'ie uit zijn eigen kliniek geknikkerd is. Dat wil ook wel wat zeggen.

En ‘for the record’: ik ben 37 jaar en ga dood aan uitgezaaide longkanker. Ik ben dus heus wel iemand die open staat voor wonderen. Grrrmpf. Word gék van die Gorter en andere wondertheoriën

• frans

Dus als ik ipv 1 stuks fruit naar 5 stuks fruit ga en alle ongezonde dingen weg ga laten zoals suiker producten en verwerkte vlees producten en ik ga zoveel mogelijk natuurlijk eten en ik ga een vitamine complex als aanvulling gebruiken en ik stop met roken en drinken(alcohol) dan is dat volgens jouw gevaarlijk.Ik denk dat het belangrijk is als kanker patient te weten hoe het menselijk lichaam werkt ivm met kanker.De dagelijkse voeding heden dagen is volstrekt onvoldoende en vele dingen zijn niet voor ons lichaam bestemd en het zal het aantal kanker gevallen hoog houden.

http://www.healthrecipes.com/ph_cancer.htm is leuk om deze pagine te lezen en alles op deze website en kijken of er eventueel waardevolle informatie bijstaat.

frans

• merel

Frans je haalt fietjes verhaal geheel uit zijn context, een kankerpatient weet ook wel dat gezond eten belangrijk is voor weerstand. Maar mensen denken vaak dat ze alles maar in kunnen nemen onder het mom :het is gezond. Dat geld eveneens voor vitaminen sommige vitaminen kunnen zelfs schade aanrichten als men die teveel slikt. Toen ik mijn chemo's kreeg heb ik bewuster gegeten, veel fruit veel groente,maar ook gewoon mijn wijntje gedronken, gesnoept, suiker gebruikt.enz. en weet je wat met bloed prikken waren mijn bloedwaardes en ijzergehalte zelfs uitstekend te noemen. Dus door gewoon hier gezond te eten krijg je echt wel weerstand. En voor de rest ben ik het helemaal eens met fietje over al die wonderbaarlijke genezingen maar ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die op zo'n wonderbaarlijke manier genezen is. En als je zelf kanker heb of ex kankerpatient bent toch heel veel lotgenoten tegen kom. Verder wens ik fietje heel veel sterkte toe.

• frans

Ik ken vele mensen om me heen die behandeld zijn in het ziekenhuis er is er geen een die het lang uitgehouden heeft met al dat vergif wat toe gediend wordt.En dat suiker en dat snoepen dat zal ik maar als ex-kanker patient achter wegen laten want dat is vergif voor het lichaam en daar leven kanker cellen van.Als je je laat behandelen in het ziekenhuis dan dien van andere zaken op de hoogte te zijn zo niet dan kun je je leven wel eens vroeg tijdig gaan verliezen.Er is een kleine groep tumoren en aandoeningen waar chemo helpt en bij kinderen maar voor de rest het over grote deel brengt het meer schade toe belangrijk te weten wat voor behandeling en aanpak werkelijk goed is.Je kan elkaar wel altijd sterkte toe wensen op dit forum maar dat is zo standaard dat kan iedereen wel begrijpen ,belangrijker is om van een ander te leren en er zelf veel over te weten te komen om zo de beste keus voor je zelf te maken. frans

• merel

Frans schreef:Ik ken vele mensen om me heen die behandeld zijn in het ziekenhuis er is er geen een die het lang uitgehouden heeft met al dat vergif wat toe gediend wordt. Mag ik vragen wat je hier mee bedoelt?

Bedoel je hier chemokuren mee?

• frans

Ja,wat dacht je dan ,je mag als je zo een behandeling ondergaat wel in allerbeste conditie zijn en er zijn natuurlijke middelen die de bijwerkingen kunnen beperken.Het immuumsysteem krijgt een enorme optater bij sommige mensen worden helemaal kaal nou dat zegt al genoeg.

http://www.newstarget.com/012727.html frans

• Floortje

ja, het zijn niet alleen abrikozenpitten waar gif in zit hoor Merel chemo is echt troep; helaas heb je die troep soms gewoon nodig,om beter te worden.

Mijn vriendin had eerst alleen een tumor in haar long;geopereerd, en tging een tijd goed,heel goed; toen hofdpijnen niet normaal, tumoren in de hersenen.het lijkt wel of er steeds iets bij komt,ook de pijnen in de rug zijn er weer, de artsen denken dat het van de operatie komt, dus dat gaat ook weer onderzocht worden. afschuwelijk.;

elders op het forum had ik gevraagd of er mensen zijn die ervaring hebben met de gammaknife(in Tilburg)

Floor

• merel

Nou ik heb die chemo dus ook gehad en ben kaal geweest dus ik weet waar ik over praat, maar daardoor ben ik er nog steeds en vele andere kankerpatienten ook. Maar dat neemt niet weg dat alle andere alternatieve spullen geen gif zijn, als je leest wat in abrikozenpitten zit is het ook vergif. Dan vertrouw ik dus liever de chemo die ik krijg onder begeleiding dan op eigen houtje die pitten te nemen. Maar ik denk dat je alleen kan oordelen over bepaalde dingen als je zelf kanker heb, het valt me op hoe goed bedoeld misschien ook dat je juist allerlei adviezen krijg van mensen die zelf geen kanker hebben. En zoals frans schreef is wel heel erg negatief dat er maar weinig mensen door die chemo komen, waar haal je deze feiten vandaan? En dat frans zijn vader heeft verloren is triest maar denk je nu echt als je eerder naar die dr zou zijn geweest dat het wel goed had gekomen? Dat weet niemand het leven is onzeker en als je je hele leven bewust moet blijven dat als je iets eet waar je volgens hans kanker van kan krijgen blijf dan ook altijd binnen sluit je op want wat dacht ja van onze gezonde lucht buiten, wie weet wordt je aangereden en zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Er bestaat ook nog zoiets als kwaliteit van het leven en genieten van het leven en zeker als ex kanker patient vindt ik dit uitermate belangrijk.

qoute van frans:.En dat suiker en dat snoepen dat zal ik maar als ex-kanker patient achter wegen laten want dat is vergif voor het lichaam en daar leven kanker cellen van.Als je je laat behandelen in het ziekenhuis dan dien van andere zaken op de hoogte te zijn zo niet dan kun je je leven wel eens vroeg tijdig gaan verliezen.

Ik denk zomaar dat wij heel goed op de hoogte zijn!!!!!!!!!!!!! kankerpatienten zijn denk ik meer ervaringsdeskundige dan niet kankerpatienten.

• Floortje

Hoi Merel; kijk es wat ik bij "toeval vandaag las in de krant ;afschuwelijk!!

Floor

dit is een extra waareschuwing voor mensen die op eigen initiatief een alternative behandeling doen;zoals mn vriendin;(zij heeft gelukkig niet de pitten uit deze landen!!

Floor

• Floortje

Hoi Merel; kijk es wat ik bij "toeval vandaag las in de krant ;afschuwelijk!!

Floor

dit is een extra waarschuwing voor mensen die op eigen initiatief een alternative behandeling doen;zoals mn vriendin;(zij heeft gelukkig niet de pitten uit deze landen!!

verderlas ik je eigen verhaal omtrent de chemo; snap best dat je dan kwaad bent en denktl;die lui hebben makkelijk praten! maar dat is natuurlijk niet altijd het geval; mag ik hier uit opmaken dat je genezen bent??

Floor