Hihi komen we bij de huisarts blijkt er weer een vervangende arts te zitten, maar hier voelden we ons wel lekker bij. Ze legde alles heel goed uit, zelfs dat deze symptomen niet door de hormonen alleen kunnen komen, de gewrichtspijnen wel en hoofdpijn ook, maar dat alles in combinatie met elkaar niet. Doordat mijn kinderen vroeger door mijn ex zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld zijn kan het zijn dat de hersenen door deze trauma functies blokkeren. Daarom vond de arts het wel goed om de wandelgangen hier in Apeldoorn wel open te houden. Maar ze gaf ook toe dat er de laatste tijd wel meerdere fouten bij haar bekend zijn door onze ziekenhuis. Ze raadde aan om toch een second opinion te doen bij een academisch ziekenhuis.
Zoals ze zei, het kan zijn dat er heel iets anders ontdekt wordt wat misschien nog nooit is voorgekomen, of dat ze daar in het ziekenhuis toch iets ontdekken wat ze hier over het hoofd hebben gezien of gewoon niet aan gedacht hebben.
Ik heb aangegeven dat er ook nog nooit bloedafname is geweest, maar dit wimpelde ze een beetje af om dit toch maar aan de kinderarts over te laten.
We moeten nu eerst bij onze ziekenfonds checken of een second opinion wordt vergoed en zo ja dan moeten we of met Utrecht of met Nijmegen contact opnemen. Dit moeten we dus allemaal zelf doen. Pas als Utrecht of Nijmegen aangeeft toch een doorverwijzing te willen van de huisarts dat zal zij meteen een fax of verwijsbrief voor klaarmaken.
Al met al voelen wij ons nu eindelijk eens begrepen door een huisarts. Ze kon het zich heel goed voorstellen dat je als ouders zijnde je heel veel zorgen maakt als je kind constant hoofdpijn etc. heeft. En natuurlijk al haar andere klachten. Over de gewrichten zei ze alleen dat het kan zijn dat de banden slap zijn door de groei, maar ook dat moeten we aangeven bij de kinderarts.
Ik heb haar heel hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg, want ze nam echt de tijd voor mijn dochter, en begrip en ook dat ik bij haar wijzer ben geworden dan bij de kinderarts die ons gewoon met een gevoel van “tja en nu????” naar huis stuurde.
Dus morgen na het werk meteen even bellen en dan hoor je wel weer hoe of wat.
Groetjes van mij.