hallo bea,
wat is het snel gegaan bij jou moeder !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
jeetje, 6 weken na het bericht, dat ze deze rot ziekte had, ik moet er niet aan denken.
zijn ze er zo laat achter gekomen, of is het zo snel gegaan bij jou moeder ??
ik zit echt heel erg met de vraag, hoe lang ze zou hebben.
mijn zusje woont in thailand, en heeft het er heel moeilijk mee, dat ze zo ver weg is.
ze wil nu volgende maand komen, en kan dan in principe voor 3 maanden blijven.
maar de angst is natuurlijk, dat onze moeder dan juist heel slecht zou zijn, als ze weer weg moet.
dus zitten we met z,n alle te dubben, wanneer ze moet komen…………….
mijn moeder is er tot nu toe ook heel rustig onder, zo van, nou ja het is niet anders……
ze mag zaterdag het ziekenhuis uit, en vind dat eigenlijk heel eng, ze voelt zich daar veilig, omdat ze meteen geholpen word, als ze pijn heeft.
ze heft nu 2 morfine pleisters, van 25 mg???? per stuk.
ik weet dat er 25 op staat, en neem aan dat het om mg gaat ??
ze komt bij mij in huis, want ze moet er niet aan denken alleen thuis te zijn,voor als er wat zou gebeuren.
gelukkig heb ik ruimte genoeg, en staat de rest van mijn gezin er achter, dat ze bij ons komt, zolang ze dat wil.
het zal toch een hele inpact hebben op mijn gezin, ben ik bang.
maar we doen het allemaal met liefde voor haar.
en als mijn zus er is, kan ze naar haar eigen huis, omdat mijn zus dan 3 maanden voor haar kan zorgen, en dat zal ze wel prettiger vinden, in haar eigen huisje.
weten jullie eigenlijk hoe dat gaat, als ze eventueel tegen die tijd euthanasie zou willen ???
moet je dat nu al regelen, of kan ze dat tegen die tijd, gewoon aangeven, en handelen de doktoren dan naar haar wens ??
ook daar zitten wij kinderen over te tobben, omdat we zulke nare verhalen horen over het verloop van de ziekte.
mijn moeder heeft het er nu nog helemaal niet over gehad,gelukkig, maar wij weten dus niet hoe dat werkt, of je dat nu al aan haar arts bekend zou moeten maken, en moeten bespreken ??
als iemand daar tips en adviezen over heeft, dan hoor ik dat graag