Ik denk dat je het tegen mij heb marijke…..helaas is mijn moeder 30 sep overleden, 2,5 maand na de diagnose.
Jij ook nog sterkte in deze periode want ik vind hem behoorlijk pittig
Zo, de eerste chemokuur bij pa zit er op. Hij was erg zenuwachtig maandagmorgen, omdat het voor hem ook allemaal nieuw is, en toch bang voor de bijwerkingen natuurlijk. Maar het is hem tot nu toe allemaal erg meegevallen, eigenlijk heeft hij nergens last van.
Alleen dinsdagmorgen een heel klein beetje misselijk geweest. De begeleiding op het ziekenhuis was ook erg goed, mijn complimenten daar voor.
En nu maar hopen dat het zijn werk doet, en een beetje aan wil slaan. Nu een paar weekjes rust en als alles volgens schema verloopt dan 8 dec. de 2e kuur.
gr. Jannet
Hoi Wendy,
Ja met mijn pa gaat het eigenlijk heel erg goed naar omstandigheden zullen we maar zeggen.
Van de 1e chemokuur heeft hij weinig tot geen bijwerkingen gehad. Alleen 2x een klein beetje misselijk s'morgens.
Verder kan hij goed eten en slapen, en gisteren zei hij; het is dat ik hees ben anders zou ik me gewoon hetzelfde voelen als 6 weken geleden toen ik nog van niks wist. Nou ben blij dat de 1e keer in elk geval positief is verlopen, dan begin je ook weer met een postiver gevoel aan de 2e kuur he.
De 2e staat gepland op 9 dec. Ik zal je op de hoogte houden hier.
Praten doet hij er echt niet over en mijn moeder ook niet, ze willen gewoon zoveel mogelijk doorgaan met hun dingen.
Ik vind het wel knap dat ze zo positief zijn hoor, al zou ik er zelf wel graag wat meer over praten met hun.
groetjes Jannet
Hoi Wendy,
Sorry voor de late reactie, zag je reactie pas vandaag.
Ja met pa gaat het gelukkig nog heel goed naar omstandigheden.
Van de 2e kuur heeft hij ook weer weinig bijwerkingen gehad, wel een paar dagen wat misselijk en minder trek in eten maar herstelt gelukkig wel snel.
De kerstdagen zijn we ook wel goed doorgekomen, had het idee dat pa er extra van genoot, hij heeft zowat het meeste gegeten van ons allemaal.
Ik had het zelf wel moeilijk met die dagen omdat er door mijn hoofd spookt dat de kans erg groot is dat het zijn laatste kerst is. Wel geprobeerd om dat zoveel mogelijk van me af te zetten en te genieten van de momenten samen.
Zo rond de jaarwisseling had hij het zelf ook we moeilijk, en heeft hij een paar keer in mijn bijzijn gehuild en wat gepraat. Ik vond het op zich wel goed dat hij zich eens effe liet gaan, want hij is nog steeds erg gesloten er over.
Hij is gelukkig nog niet echt afgevallen en zijn hoesten is ook een stuk minder nu.
Dus ik denk dat de chemo wel aanslaat, dat zullen we a.s. dinsdag gaan horen, want morgen gaat hij door de ct-scan en dinsdag de uitslag.
Als die goed is zal de 3e kuur op zeer korte termijn volgen denk ik.
En hoe is het met jou en je gezinnetje?
De feestdagen ook een beetje doorgekomen, blijven moeilijke dagen denk ik, als iemand die je zo lief had er niet meer is!
Bedankt voor je medeleven.
Zal je van de week nog even wat laten weten over de uitslag oke.
Groetjes Jannet
Hoi Wendy,
Vanmorgen was het dan zo ver; de uitslag van de scan na 2 chemokuren van pa.
Afgelopen nacht haast geen oog dicht gedaan natuurlijk en vanmorgen op van de zenuwen naar het ziekenhuis.
De longarts viel gelukkig gelijk met de deur in huis; hij was erg tevreden over de uitslag.
De tumor en uitzaaiingen waren over het algemeen met 80% afgenomen! Goede uitslag dus, zijn bloed was ook goed.
De kwaadaardige cellen zijn dus in rust zoals hij dit verwoorde.
Nu dachten we dat hij gelijk een planning zou maken voor de verdere 2 kuren, maar dit dilema liet hij aan pa over.
Hij heeft de voor en nadelen op een rijtje gezet en maandag moeten we bellen er over.
Pa heeft natuurlijk meer onder zijn hoedde, en zijn hart is niet zo best.
De volgende 2 kuren zullen wel zwaarder worden zei hij. We kunnen ook een soort van pauze inlassen, en over een tijdje weer eens foto's maken enz.
Omdat hij zich nu vrij goed voelt zeg maar.
Maar aan de andere kant; pa heeft de 1e 2 kuren heel goed doorstaan met weinig klachten dus we kunnen ook zeggen we maken de ‘serie’ af om voorlopig misschien nog meer resultaat te boeken.
Denk dat pa voor dat laatste kiest, ben zo trots op hem hoe kranig hij zich gedraagd onder dit alles.
Dus voorlopig moeten we maar weer positief blijven.
Ga nu even bijslapen, van alle spanning die er nu uit is.
groetjes Jannet
hallo allemaal
4 weken geleden hebben we tehoren gekregen dat me schoonmoeder kleincellige longkanker heeft en dat ze niet meer beter kan worden morgen krijgt ze de eerste bestraling om dat bij haar door uitzaai ingen in de holle ruimte tussen de longen het vena cava superieur syndroom is onstaan dat betekent (in gewoon ned)
dat de centrale ader dicht gaat zitten door de tumor waar door het hoofd erg opzwelt hals en armen heel dik worden het is nu belangrijk dat ze bestralen om die ader open tekrijgen en mischien kan ze daarna nog aan de tableten om de tumor een beetje te remmen dus jullie snappen het is hier een en al ongeloof en onzekerheid maar ik zou graag van iemand horen of iemand hier bekend mee is alvast bedankt en allemaal veel sterkte
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?