Longkanker met uitzaaiingen

  • Ester64

    Hallo Monique,

    Dat geeft toch niks. Als je je verhaal maar kwijt kunt. Ik wens jullie heel veel sterkte sterkte en als ik jullie een tip mag geven… Waak over kwaliteit van leven. Behandelingen zijn soms erger dan de ziekte zelf, daar zijn wij uit ervaring achter gekomen. Als je iets wilt weten dan help ik je graag. Als ‘ervaringsdeskundige’. Helaas.

    Gr. Ester

  • carine

    hallo ester,het gaat hier echt niet meer zo goed ,ik denk zelf dat het de laatste dagen zullen zijn,mijn man krijgt soms waanbeelden,hij heeft b.v. mijn papa hier aan de deur gezien en ook nog andere mensen maar wie wist hij niet,ziet er erg grauw uit,ogen zien er ook raar uit,benen en voeten doen veel pijn,heeft maar een gewicht van 57 kg meer en komt van 75 kg,slaapt heel veel en met de ogen half open maar de oogballen draaien soms rond,gisteren middag als hij wakker werd zij hij dat hij ging sterven,ik weet niet wat ik moet verwachten maar het ziet er niet goed uit,groetjes carine

  • Ester64

    Hoi Carine,

    wat een afschuwelijk bericht. Helaas denk ik dat je gelijk hebt. Probeer zoveel mogelijk bij hem te zijn. Hem vast te houden. Pijn in zijn voeten en benen kun je misschien zachtjes proberen te masseren. Mijn man had daar ook erg last van. Ik heb toen op marktplaats een verstelbaar bed gekocht en zijn voeteneinde omhoog gezet. Dit kun je overigens ook via de thuiszorg krijgen. Ook had hij erg koude voeten. Dus dikke en hele zachte fleece sokken gekocht. In bed aangetrokken en dat verminderde ook de pijn. Verder kon ik niet anders doen dan bij hem blijven en de pijn proberen weg te masseren. Heel zachtjes. Omdat hij in middels permanent ligt is een voetenbad geen optie maar misschien wel met een warme washand. Dan voelen ze vaak weer iets en de pijn trekt dan ook wat weg. het is een hele rare en nare situatie waar je in zit. Je man ligt op bed maar eigenlijk is het je man niet meer. Zijn lichaam is niet meer het lichaam dat je kende. Er komt geen reactie meer dus je staat er eigenlijk al alleen voor. Deze ziekteperiode is al een periode van rouw. En hoe vreemd het nu ook klinkt, het helpt je straks in de verwerking De nacht voor mijn man stierf heeft hij veel gewezen. Naar buiten. Alsof hij daar iets zag wat wij niet konden zien. Heel, heel vreemd. Want mijn was niet alleen overtuigd atheist maar was er ook heilig van overtuigd dat er na de dood niets meer was. Waar hij naar gewezen heeft is ons dus een raadsel. Ik heb nog veel tegen hem gepraat. Ook toen hij al in slaap was gebracht. Alsof hij nog aanwezig was. Hij heeft maar twee dagen in ‘coma’ gelegen. Ofwel in diepe slaap. Hij had gekozen voor palliatieve sedatie en hij heeft ook zelf het moment gekozen. ik kan niet anders dan je de komende dagen heel, heel veel sterkte te wensen maar vooral kracht te wensen. Er gaat enorm veel op je afkomen. Doe rustig want je kunt het! Ook al lijkt het niet zo, een mens is veel flexibeler dan het lijkt. Als je nog iets wilt weten of je wilt gewoon je verhaal kwijt. Mail me dan maar. Carine, zet hem op!

  • carine

    hallo nog eens ter informatie.vind dat het hier niet goed gaat wanneer mijn man slaapt en dat is bijna altijd,blijven de ogen open en draaien rond en van links naar rechts vind dit zo erg,heeft daar iemand ervaring me.gr.carine

  • Ester64

    Carine, wat zegt je arts hier van? Hij of zij is de aangewezen persoon om hier iets van te vinden of aan te doen.

    Gr. Ester

  • rovienna

    Mijn zus ligt momenteel weer in het ziekenhuis.ze is erg vergeetachtig…probeerd dingen te vertellen..soms begrypen we haar niet…toen riep zij ; DIT HAAT IK…en toen werd zij emotioneel.Pfff zo verdomd machteloos staan wij.De vocht in der hoofd word ook nog niet minder met medicatie.Het wachten is op n Mri scan..misschien vandaag nog.Dit was het weer even voor nu!

  • carine

    hallo iedereen ,is al weer een tijdje geleden dat ik iets poste maar bij deze,het gaat hier met de dag minder mijn man kan niet meer uit bed,kan al weken niet meer eten heeft nu ook doorligwondenen weegt maar 48 kilogram meer of toch de laatste keer dat ik hem heb kunnen wegen.begint voor mij ook zwaar te wegen daar ik de verzorging alleen doe ,enkel de wondverzorging laat ik nu over aan bevoegde mensen.zo dat was het dan ,tot de volgende keer en iedereen die in die situatie zit wens ik heel veel sterkte.groetjes carine

  • wambeke carine

    hallo,nog maar eens verslag uitbrengen,de situatie wordt hier slechter en slegter,mijn man weegt nog amper 40 kg. eet al weken NIETS meer,drinkt te weinig en heeft doorligwonden ben nu in palliatief verlof op aanraden van de arts maar meer weet ik niet,groetjes carine

  • lisette

    ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. helaas weet ik waar jullie doorheen gaan.

  • ¥ Lotje ­­¥

    ik wens jullie veel sterkte …….