Hersentumor

• Nico

Hallo Jo,

Van der Bent en Daniel de Hoed lijkt me een goede second opinion. Zoals je denk op mijn site heb gelezen heb ik de tumor links achter bovenin zitten dus dat is toch een heel andere plek en ieder geval zal wel anders zijn.

Ik heb wel het gevoel dat men ook in de reguliere wetenschap niet echt weet wat men met lowgrades moet doen. Men durft ook niet echt uit zich zelf iets te doen zolang de patient zoals Luc en ook ik verder nog gezond zijn. Low-grades worden high-grades maar volgens mij weet niemand wanneer. De behandeling hangt dus heel erg af van je eigen beslissingen. Die moet je maken en ik denk niet dat je jezelf achteraf ooit daarin iets mag verwijten. Je staat onder een hoop druk en je kiest wat op dat moment het beste voor jullie lijkt. Mocht dat later toch niet zo zijn dan is dat pure pech en had je dat met de huidige kennis niet beter kunnen doen want er is momenteel gewoon nog geen goed antwoord voor dit probleem en iedereen heeft zo zijn eigen filosofie ontwikkeld.

Dat verhaal dat ze na een operatie sneller als high-grade terugkomen ken ik ook maar heb in nog niet ontzenuwd. Momenteel denk ik dat men tegen de tijd van een operatie al in zo'n fase zit dat het anders ook wel een high-grade was geworden. Zelf denk ik dat je zowel operatie als chemokuur moet doen, maar ik zit er nog maar 6 weken in en ben dus nog maar een groentje op dit gebied. Mijn boeren verstand zegt me dat je het probleem het best zo snel mogelijk kan aanpakken nu het nog klein en het makkelijkst weg te halen is. Daarna moet je het hem volgens mij zo moeilijk mogelijk maken om terug te keren.

Ik ben zeer benieuwd naar die kruidenthee en orthomoleculaire geneeswijzens. Mocht je nu of in de toekomst meer info hebben dan zou ik dat graag via nfaaij@FlamingStar.nl krijgen. Ook zal ik altijd benieuwd zijn hoe het met jouw en Luc verder vergaat. Via mijn site kun je mij in de gaten blijven houden. Ook kijk ik vaak op dit prikbord, maar er zijn een paar mensen die recht op staande haren krijgen als je over altenatieve geneeswijzes begint en ik wil mensen zo min mogelijk tegen hun haren strijken.

Ik wens jou en Luc heel veel sterkte. Mijn idee is dat het voor mijn vrouw nog veel zwaarder is dan voor mij. Wij vinden ook dat je zoveel mogelijk door moet gaan met het gewone leven want voor hetzelfde geld blijft de situatie van Luc en mij nog vele jaren stabiel en dan kun je er maar beter geweldige jaren van maken. Wij proberen maar zoveel mogelijk te relativeren.

Heel veel sterkte, Nico

• Roel Muis

Allemaal,

Thee drinken van een Chinese dokter klinkt aardig. Echter thee valt onder de noemer, “met een gezonde voeding” voorkomen.

Mensen die een diagnose, hersentumor laaggradig krijgen, hebben dus al een tumor en valt er niet zoveel meer te voorkomen. Op dit moment is er in de reguliere zorg geen aduquate oplossing. Opereren dien je dus zo lang mogelijk uit te stellen. Waarom jezelf kwellen? Een operatie met daarbij de chemo en bestraling, moet je niet willen. Het is iets waarvan je lichaam absoluut een opdonder krijgt. Kijk eens om je heen of er iets is waarvan op dit moment de trials ontstaan. Probeer daarbij je imuunsysteem zo sterk mogelijk te maken. Zorg dat je fit bent, op welke manier dan ook. Je eigen body moet het doen, een dokter kan dat echt niet voor je doen. Denk na!

• jo

weet er iemand iets van zelfgenezing door positief denken?

er is hier een boek van en een documentaire op tv geweest, maar verder weet ik e r niets van.

ben er wel naar op zoek!

• Nico

Hallo Jo,

Over de kracht van positief denken is veel geschreven. Google bijvoorbeeld even op “kracht van positief denken” of “NLP” (=Neuro-Linguïstisch Programmeren) dan krijg je daar veel info en boeken over te zien.

Zelf geloof ik zeker dat het werkt en wij proberen het zoveel mogelijk toe te passen. Veel mensen halen die kracht ook uit hun geloofsovertuiging dat ook veelal positief denken bevat. Het klinkt misschien gek, maar ondanks het Zwaard van Damascus dat boven mijn hoofd hangt, wordt er hier nog erg veel over gelachen. Soms moeten we gewoon oppassen, want mensen kunnen niet altijd begrijpen dat wij zo makkelijk over de ernstige ziekte van mij kunnen praten en lachen. Wij weigeren de ziekte ons leven te laten domineren. Als je niet meer positief denkt en dus de strijd opgeeft denk ik persoonlijk dat het veel sneller bergafwaards zal gaan. Mocht het niet zo zijn, dan denk ik dat je met positief denken in ieder geval nog het beste uit de rest van je leven haal.

Ik betwijfel wel of je alleen door positief denken kanker kunt genezen, maar het kan de nadelige effecten van die ziekte denk ik wel zoveel mogelijk uitstellen en een belangrijk onderdeel van de genezing zijn. De verhalen die ik over patienten die langer dan gemiddeld of zelfs de ziekte overleeft hebben waren verhalen van echte vechters die niet toegaven aan de ziekte. Je gedachten doen veel. Met fysieke inspanning ben ik nauwelijks moe te krijgen (ik heb erg veel aan sport gedaan) maar als ik met een (geestelijk) probleem zit en geen enkele fysieke inspanning gedaan heb kan ik constant slapen, ofwel negatieve gedachtens kunnen mij uitputten/verzwakken.

Ik hoop dat je hier wat aan heb, in ieder geval succes ermee,

Nico

PS: Toevoeging van mijn vrouw: Mijn schoonvader kreeg 3 maanden, door het drinken van indiaanse thee en het geloof dat hij daar uit putte heeft hij er 1,5 jaar van gemaakt. Dus lekker thee blijven drinken, hier drinken wij sinds de ziekte alleen nog maar groene thee.

• Roel Muis

Hallo,

Aan het laatste bericht dat ik heb verzonden zou ik iets aan toe willen voegen.

Wat groene thee betreft, als je dat lekker vind en je voelt je daar goed bij, dan moet je daar vooral mee doorgaan. Dit is erg belangrijk voor mensen met een ziekte, doen waar je je goed bij voelt. Wat dat ook is.

Als tip zou ik mee willen geven het boek van Carl Simonton. “De kracht die in je schuilt”. Dit sluit mooi aan bij het relaas van Nico.

• Klaske

Beste Roel,

Persoonlijk vind ik je reacties niet waardeoordeel vrij en van respect getuigen.

Hiereven een wetenschappelijk stuk over groen thee. Het is overigens lekkerder dan Kefir!

Groet,

Klaske

Green Tea

Green tea has been consumed in both China and Japan for 5000 years based on its

medicinal properties. It is now believed that its primary anti-cancer ingredients are

polyphenolic catechins, the most prominent of which is epigallocatechin-3-galate

(EGCG). A recent review has summarized its anti-cancer effects in several different

animal models using both mice and rats (including major inhibition of glioblastoma cell

lines), both when human tumors have been implanted and when they have been induced

by various chemical carcinogens (154). In a representative study of chemically-induced

tumors in mice (155), green tea was provided as the sole source of fluid, at a

concentration of 6% (6 g of tea per liter of water), the incidence of lung tumors was

reduced by 30%. The same study identified several different mechanisms of action, the

most prominent of which was the inhibition of angiogenesis.

A recent review by the new Division of Alternative Medicine of the National Institutes of

Health has identified green tea as the most promising of treatments advocated by

48

proponents of alternative medicine. Accordingly, several clinical trials investigating its

efficacy are ongoing. The only one reported to date used green tea in the treatment of

patients with androgen independent metastatic prostate cancer (156). Dosage was 6 g of

green tea per day. Only limited clinical benefit was reported. It is important to recognize

that anti-angiogenic agents generally take a long time to produce clinical regressions,

work better with less advanced stages of disease, and also work better in combination

with other treatment agents.

• jo

hallootjes,

De thee die ik bedoel is een thee samengesteld door een chinese kruidenarts!

het is een menseltje van allerlei ingredienten.

hij smaakt ontzettend goor maar het went!

en de arts hoopt de tumor te kunen stabiliseren cq verkleinen.

of het werkt?

maar wij geloven erin tot het tegendeel bewezen is.

zo werkt het nu eenmaal met alternatieve geneeswijze.

er zijn altijd mensen die geholpen worden hiermee. maar wat voor wie nu goed is en hoe het precies werkt?

voor ons voelt het goed waar we nu mee bezig zijn!

en dat telt.

Jo

• kees

Beste Roel,

Op internet lees ik dat ruta erg giftig is voor langer gebruik…hoe denk jij daarover?

Vr.gr.

• Roel Muis

Beste Kees,

Je schrijft dat ruta volgens internet giftig is indien het langdurig gebruikt wordt.

Kan zijn, geen idee. Het is een arts die mij dit voorgeschreven heeft. Dan ga ik er vanuit dat het verantwoordt is. Daarbij is het een homeopathisch product, 6C. Dus tot maal zes verdund. Dit betekend dat het al niet meer te meten is. Alleen de kracht zit nog in het middel.

Eerlijk gezegd heeft iemand uit de denktank van hersenstichting.nl mij hier ook al op gewezen. Of het werkelijk giftig is bij langdurig gebruik zal ik uitzoeken. De uitkomst, voor zover het na te gaan is, zal ik hier plaatsen.

vrgr Roel

• Roel Muis

Op de vraag of ruta giftig is bij langdurig gebruik kreeg ik het volgende antwoord;

Ruta is in een homeopathische dosering niet giftig. Wel als je het als kruid gebruikt. De homeopathische ruta is zo vaak verdund, geschud en verdund dat er niets meer van de materiele stof in aanwezig is. Alleen de energie van de plant is aanwezig en doet zijn werk. Ieder homeopathisch middel kan wel reacties geven, ook ongewenste reacties, maar…. wat is dat in vergelijking met chemotherapie???

Thuja is een plantaardig middel (uit de coniferenfamilie). Het is een prachtig schoonmaakmiddel, zowel emotioneel als lichamelijk. Je kunt het ook in de apotheek bestellen.

Ik zou maar rustig vertrouwen op de behandeling van dr. Banerji.

Succes!

Groet,