Hallo Jo,
Van der Bent en Daniel de Hoed lijkt me een goede second opinion. Zoals je denk op mijn site heb gelezen heb ik de tumor links achter bovenin zitten dus dat is toch een heel andere plek en ieder geval zal wel anders zijn.
Ik heb wel het gevoel dat men ook in de reguliere wetenschap niet echt weet wat men met lowgrades moet doen. Men durft ook niet echt uit zich zelf iets te doen zolang de patient zoals Luc en ook ik verder nog gezond zijn. Low-grades worden high-grades maar volgens mij weet niemand wanneer. De behandeling hangt dus heel erg af van je eigen beslissingen. Die moet je maken en ik denk niet dat je jezelf achteraf ooit daarin iets mag verwijten. Je staat onder een hoop druk en je kiest wat op dat moment het beste voor jullie lijkt. Mocht dat later toch niet zo zijn dan is dat pure pech en had je dat met de huidige kennis niet beter kunnen doen want er is momenteel gewoon nog geen goed antwoord voor dit probleem en iedereen heeft zo zijn eigen filosofie ontwikkeld.
Dat verhaal dat ze na een operatie sneller als high-grade terugkomen ken ik ook maar heb in nog niet ontzenuwd. Momenteel denk ik dat men tegen de tijd van een operatie al in zo'n fase zit dat het anders ook wel een high-grade was geworden. Zelf denk ik dat je zowel operatie als chemokuur moet doen, maar ik zit er nog maar 6 weken in en ben dus nog maar een groentje op dit gebied. Mijn boeren verstand zegt me dat je het probleem het best zo snel mogelijk kan aanpakken nu het nog klein en het makkelijkst weg te halen is. Daarna moet je het hem volgens mij zo moeilijk mogelijk maken om terug te keren.
Ik ben zeer benieuwd naar die kruidenthee en orthomoleculaire geneeswijzens. Mocht je nu of in de toekomst meer info hebben dan zou ik dat graag via nfaaij@FlamingStar.nl krijgen. Ook zal ik altijd benieuwd zijn hoe het met jouw en Luc verder vergaat. Via mijn site kun je mij in de gaten blijven houden. Ook kijk ik vaak op dit prikbord, maar er zijn een paar mensen die recht op staande haren krijgen als je over altenatieve geneeswijzes begint en ik wil mensen zo min mogelijk tegen hun haren strijken.
Ik wens jou en Luc heel veel sterkte. Mijn idee is dat het voor mijn vrouw nog veel zwaarder is dan voor mij. Wij vinden ook dat je zoveel mogelijk door moet gaan met het gewone leven want voor hetzelfde geld blijft de situatie van Luc en mij nog vele jaren stabiel en dan kun je er maar beter geweldige jaren van maken. Wij proberen maar zoveel mogelijk te relativeren.
Heel veel sterkte, Nico