Hallo,
Het is nu anderhalf jaar na diagnose hersentumor. Een astrocytoom, laaggradig.
Mijn behandeling is een wait and see. Met andere woorden, gewoon afwachten wat er gebeurt. Een oplossing voor een hersentumor is er tot op heden niet.
Om die reden is een biopsie door mij afgewezen, want die is niet zonder gevaar.
De eerste maanden waren voor ons als gezin bijzonder lastig. De huisarts die ons een bezoek bracht hebben we het hemd van zijn lijf gevraagd. Alternatieve remedies? Telkens nul op rekest, ook bij de neuroloog trouwens. De huisarts was duidelijk in zijn stelling. Wanneer je nog een wereldreis wilt maken moet je het nu doen.
Daar sta je dan als leek. Opgegeven door de reguliere geneeskunde. Het enige dat ik kon doen is de digitale weg opgaan. Zoeken, zoeken en nog eens zoeken.
Daarbij ben ik op een Indiase arts gestuit diens vader en zoon ook arts zijn. Het zijn meer “doctors for the poor”. Wel afgestudeerd in Engeland, maar op homeopathie. Deze artsen claimen succes op het gebied van longtumor, hersentumor en borsttumor.
De diagnose was begin januari 2006. In april 2006 ben ik begonnen met homeopathie zoals zij die voorschreven, ruta en calciumfosfaat.
Nu anderhalf jaar later heb ik inmiddels mijn derde MRI-scan gehad. De tumor vergelijkbaar met de grootte van een ei is in anderhalf jaar niet gegroeid, en dus exact hetzelfde gebleven. De neuroloog zei dat het leek dat hij kleiner is geworden.
Fantastisch! Wordt vervolgd.
Roel Muis
Getrouwd met Joke en we hebben drie kinderen, 9, 11 en 14.
Ziektebeeld: epilepsie, trekkingen en hoofdpijn.
Beoefen sporten als hardlopen, schaatsen/skeeleren voetbal en fietsen.