vraagje

• Frits

Borstkanker kan dat ook bij mannen voorkomen? Mijn linker tepel is al weken gevoelig. Nu bekijk ik dat eens nauwkeurig en ik begin een borst te krijgen. Ben 63 jaar. Nooit bij stil gestaan eigenlijk en gehoord.

• merel

Mannen kunnen inderdaad borstkanker krijgen, al komt dit heel weinig voor. Toch maar even langs de huisarts

• frits

Zal ik eens doen van de week., Lrt jr notmaal gsproken niet op als je man bent. Misschien een foto,tje weet het ook niet. Moet er zelf om lachen. gr.

• Annelies E

Mijn man heeft prostaatkanker

Dan kan er een uitzaaiing komen in de borst

Worden ze ook gevoeliger

• marielle

over borstkanker kun je ontzettend veel vinden. Omdat het bij vrouwen zoveel voorkomt. Maar toch zijn er nog zo ontzettend veel mensen die niet weten of beseffen dat het bij mannen ook voor kan komen. Wel een stuk minder vaak (maar mannen hebben over het algemeen ook een stuk minder borst) , maar het komt dus wel voor. Dus inderdaad even naar de huisarts voor de zekerheid. Het kan ook altijd een ontsteking oid zijn in de borst, maar ook dat is een reden om het even na te laten kijken

groetjes marielle

• frits

Bedankt allemaal voor de info. Heb al een afspraak gemaakt met de huisarts. Misschien een ontsteking. Met nooit ziek geweest of wel eens op een griepje na. Ging ik nog werken. Ken mijn hele huiarts niet. Ben al meer dan een jaar niet bij en huisarts geweest. Ik vroeg het ook en wat ik zei is echt waar maar mijn vriendin al meer dan 13 jaar ,was al invalide heeft een jaar of zes geleden alles mee gemaakt. Ook een borst amputatie. Is er heel laconiek ondergebleven. Vu A.dam hyier voor bestraling, kale kop enz. Heeft er niets geestelijks aan overgehouden. Moet wel zeggen dat ze daarvoor al veel operaties gehad heeft en ook schedellichting en ook drie jaar geleden een gebroken heup. Ze zegt gewoon ik leef nog steeds en wordt elke dag nog wakker. Ik zelf heb respect voor haar. Ze loppt heel langzaam gebogen en is net vrouw repensteeltje voor de wat ouderen dan en voor de jongeren een heks. Gisteren is ze voor de eerste keer in drie jaar tijd voor de eerste keer even naar de drogist geweest. Afstand 200 mtr. Heeft ze 1.1/2 over gedaan. Had het zolang mogelijk afgehouden maar kon haar niet tegenhouden. Wel in de gaten gehouden. Als ze valt kan ze zelf niet overend komen. Maar gelukkig goed gegaan. Heeft wel weer geholpen aan haar zelfvertrouwen. Moest dit even kwijt. Ook voor mensen die wat meer problemen hebben met een amputatie die gewoon verder gezond zijn.Als mijn vriendin dat kan moeten jullie dat ook kunnen niet waar?

• Annelies E

Een mens kan best veel aan

Maar echt niet iedereen

Het moet ook een beetje in je karakter zitten

Mijn man gaat ook vrij goed met zijn ongeneeslijke kanker om

Diep respect heb ik daarvoor

Samen rooien we het wel

En leven van dag tot dag

En niet te ver vooruit plannen

Dat kan niet meer

• Marja

Beste Frits, ook mannen kunnen borstkanker krijgen. Op de site Borstkankertrefpunt.nl zijn diverse vragen, links en reacties van mannen met borstkanker. Meestal wordt er over vrouwen gesproken maar een klein percentage mannen krijgt ook te maken met borstkanker. Als je dus over borstkanker praat is het bedoelt voor vrouwen en mannen. Er komt nu wat meer aandacht voor mannen en er zijn goede inititatieven genomen om borstkanker bij mannen onder de aandacht te brengen. Oktober bostskankermaand voor vrouwen èn mannen! Ik hoop dat je al bij je dokter bent geweest.

Groetjes, Marja

Frits schreef:

>

> Borstkanker kan dat ook bij mannen voorkomen? Mijn linker

> tepel is al weken gevoelig. Nu bekijk ik dat eens

> nauwkeurig en ik begin een borst te krijgen. Ben 63 jaar.

> Nooit bij stil gestaan eigenlijk en gehoord.

• Mandy

Haha Dick, gevonden dus en jij begrijpt wat ik bedoel :D : D.

Vreselijk wat je moet doormaken met je vriendin en nu met jezelf. Is het daarom waarom je je zo afreageert soms?. Weet je nu al zeker of je iets mankeert?.

• Marja

Waar gaat dit over?