Mededeling voor Kankerpatienten

• jose

Belachelijk daar wordt ik nou ook zo moe van he dat soort mensen als Ralf. Ga lekker eind fietsen, en kom niet meer terug.

• ralf

What is cancer, anyway?

Cancer is not some foreign invader which has to be cut,burned or poisoned in hopes that it will die before the patient dies.No,cancer is simply a temporoary malfunction in your normal cell division process.

Each of has about 75 trillion cells in our body.Virtually all of them replace themselves many times during our lifetimes.How many cells?Well its 75 000 000 000 000.That is a lot.They have various life cycles ,but in about 7 years ,they have all been regenerated.Amazing?I'll say!

So,on an average day,about 29 billion cells in your body replace themselves by dividing in two.One of the cells resulting from that devision dies off.

Cell Damage or "Mutation''

In our bodies all day every day are lots of “free radicals”. These little rascals are molecules which have one unpaired oxygen electron in there atomic makeup.They are produced by our digestive system,the air we breathe ,the food we eat ,the water we drink and so on.In other words,we can' t avoid them.

These “free radicals” bounce around,bumping into normal cells,and in the process damaging the normall cells DNA.Literally millions of our dividing cells get damaged everyday –some by free radicals,some by viruses and some by just normal cell breakdown due to aging or inherited gene mutation (this latter is rare).Fortunately,our cell division policing process recognizes these “ incorrect” cell divisions and kills them off,most of the time.

How We "Get'' Cancer

About a million or so of the damaged cells each day are damaged in such a way that the “oncogenes,” the hunderd or so genes(out of the 33,000 or so in each cell's DNA)which control cell death,get damaged.When this happens ,the cell begins to grow out of control.It becomes a cancer cell.Our immune system (about 20 trillion cells strong ) normaly recognizes this and takes care of it everyday,until it can't anymore.Then, we “get” cancer.

Actually ,all of us “have'' cancer every day.It is controlled and gives no symptoms.When symptoms ( a tumor,for example)show up,it means that our metabolism (cell division and cell death) has temporarily broken down.A tumor with a billion cells is about the size of the eraser of the end of a pencil.By the time a tumor is diagnosed,it has usually been growing for from 5 to 12 years.Far from a death sentence or something requiring instant,emergency,radical treatment,this ”getting" cancer is a wake up call.

The key to understanding and controlling cancer is that it is a “systemic” problem.Our entire system has broken down.Killing the cancer cells(with chemotherapy and radiation,for example) is not going to restore our system to its normal balance.In fact,those “ treatments” simply make the condition worse by severely damaging what is left of our immune system.

Once one understands this ,our currents conventional treatment system makes no sense.

Natuurlijk zal een behandeling met chemo het proces stoppen maar wat betekent het voor het gehele lichaam en de levens verwachting en hoeveel schade richt het aan na dit goed gelezen te hebben hier boven?Daarom zul je ook begrijpen dat er mensen zijn zoals in het eerste bericht die genezen zonder een godswonder die bewust of onbewust toch weer weten te herstellen en het lichaam weer zijn werk laten doen ,terwijl ze al opgegeven zijn daarom moet je nooit opgeven er is nog genoeg om verder te strijden.Het is vaak het verzamelen van informatie en de discipline, internet staat er vol mee. http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=discussiepunt&id=70&actie=meerinfo&site=gp leuk discussie punt .Ik houd het zelf maar bij de engelse verklaring.Ik zou zeggen lees alles maar een paar goed of leg het naast elkaar en doe er je voordeel mee. gr ralf.

• Miranda

Hoi Ralf,

Zal het zeker eens doorlezen….Maar blijf huiverig, want als het echt zo goed is, dan was het makkelijker te vinden,en was kanker geen kanker meer….

Maar goed, ik blijf erbij als ik eerst was gaan puzzelen…..en we niet gelijk waren gestart met een operatie en chemo……dan was het te laat geweest…dan had Rowan het niet gered….Zo agressief was de kanker die hij had……En ja wat doet het op de duur met hem…dat weet ik niet, en jij ook niet…..Maar niemand weet, ookal heb je geen kanker(gehad) wat het leven allemaal voor je in petto heeft toch?Dusse carpe diem!! Pluk de dag!Ik geniet in ieder geval van mijn zoon,alle kleine dingen in hem…hij is een kanjer! Ik ben hier -oo- zo dankbaar voor!!

En leuk discussie punt? Hmmm kan me leukere bedenken…

Groet,Miranda

• Miranda

Bah…..ben er toch mee bezig, terwijl ik dat niet eens wil…..

Maar het engelse stukje…dat weten we allemaal…hoe kanker ontstaat…“foute celdeling”…En ja dat chemo ook goede cellen kapot maakt is ook niet nieuw…..

Dan dat moermandieet….dan denk ik ok….waarom niet?Maar wel naast de chemo en/of bestraling……..

Soms is er gewoon geen tijd voor wat anders (als er al iets anders zou zijn)….Geen tijd om wat anders uberhaupt te proberen, omdat je dan gewoon te laat bent….

Ik zal zeggen kijk eens op onze site….kijk hoe wij als gezin, maar helemaal Rowan hebben geknokt tegen kanker!! Kijk hoe hij er nu aan toe is…..Ja hij was erg ziek van de chemo…en alle gevolgen die daar bij horen! Een kl*te tijd! Maar dit alles hebben we niet voor niks gedaan!

Een ieder verder heel veel sterkte!!

Groetjes,Miranda

www.website-rowan.tkralf schreef:

>

> What is cancer, anyway?

>

> Cancer is not some foreign invader which has to be cut,burned

> or poisoned in hopes that it will die before the patient

> dies.No,cancer is simply a temporoary malfunction in your

> normal cell division process.

>

> Each of has about 75 trillion cells in our body.Virtually all

> of them replace themselves many times during our

> lifetimes.How many cells?Well its 75 000 000 000 000.That is

> a lot.They have various life cycles ,but in about 7 years

> ,they have all been regenerated.Amazing?I'll say!

>

> So,on an average day,about 29 billion cells in your body

> replace themselves by dividing in two.One of the cells

> resulting from that devision dies off.

>

> Cell Damage or "Mutation''

>

> In our bodies all day every day are lots of “free radicals”.

> These little rascals are molecules which have one unpaired

> oxygen electron in there atomic makeup.They are produced by

> our digestive system,the air we breathe ,the food we eat ,the

> water we drink and so on.In other words,we can' t avoid them.

>

> These “free radicals” bounce around,bumping into normal

> cells,and in the process damaging the normall cells

> DNA.Literally millions of our dividing cells get damaged

> everyday –some by free radicals,some by viruses and some by

> just normal cell breakdown due to aging or inherited gene

> mutation (this latter is rare).Fortunately,our cell division

> policing process recognizes these “ incorrect” cell divisions

> and kills them off,most of the time.

>

> How We "Get'' Cancer

>

> About a million or so of the damaged cells each day are

> damaged in such a way that the “oncogenes,” the hunderd or so

> genes(out of the 33,000 or so in each cell's DNA)which

> control cell death,get damaged.When this happens ,the cell

> begins to grow out of control.It becomes a cancer cell.Our

> immune system (about 20 trillion cells strong ) normaly

> recognizes this and takes care of it everyday,until it can't

> anymore.Then, we “get” cancer.

>

> Actually ,all of us "have'' cancer every day.It is controlled

> and gives no symptoms.When symptoms ( a tumor,for

> example)show up,it means that our metabolism (cell division

> and cell death) has temporarily broken down.A tumor with a

> billion cells is about the size of the eraser of the end of a

> pencil.By the time a tumor is diagnosed,it has usually been

> growing for from 5 to 12 years.Far from a death sentence or

> something requiring instant,emergency,radical treatment,this

> “getting” cancer is a wake up call.

>

> The key to understanding and controlling cancer is that it is

> a “systemic” problem.Our entire system has broken

> down.Killing the cancer cells(with chemotherapy and

> radiation,for example) is not going to restore our system to

> its normal balance.In fact,those “ treatments” simply make

> the condition worse by severely damaging what is left of our

> immune system.

>

> Once one understands this ,our currents conventional

> treatment system makes no sense.

>

> Natuurlijk zal een behandeling met chemo het proces stoppen

> maar wat betekent het voor het gehele lichaam en de levens

> verwachting en hoeveel schade richt het aan na dit goed

> gelezen te hebben hier boven?Daarom zul je ook begrijpen dat

> er mensen zijn zoals in het eerste bericht die genezen zonder

> een godswonder die bewust of onbewust toch weer weten te

> herstellen en het lichaam weer zijn werk laten doen ,terwijl

> ze al opgegeven zijn daarom moet je nooit opgeven er is nog

> genoeg om verder te strijden.Het is vaak het verzamelen van

> informatie en de discipline, internet staat er vol mee.

> http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=discussiepunt&id=70&actie=meerinfo&site=gp leuk discussie punt .Ik houd het zelf maar bij de engelse verklaring.Ik zou zeggen lees alles maar een paar goed of leg het naast elkaar en doe er je voordeel mee. gr ralf.

• Marja

Miranda, jammer dat je het Engelse gezwets, een ander woord is er niet voor, nog eens laat lezen. Hoe oud was jouw zoon toen hij de eerste verschijnselen kreeg? De Engelse site wijst erop dat de kanker vijf tot twaalf jaar na foute celdeling pas tot uiting komt. Gek dat kleine kinderen het al hebben en behandeld moeten worden als de leeftijd van vijf niet eens gehaald hebben. Daarom is het eigenlijk jammer dat we tijd moeten besteden aan mensen zoals Ralf, die denken de waarheid te weten. Dat mag best maar kleineer nooit mensen die aan den lijve ondervinden wat kanker te weeg brengt. Ook al hebben de betweters zelf geen kanker weten ze al precies hoe ZIJ het zullen doen en wijzen ons op de voor hen verkeerde dingen. De beste stuurlui staan aan wal. Ik ben blij dat het goed gaat met je zoon, geniet ervan, kijk niet teveel achterom. Ik wens jou en je familie heel veel geluk.

En voor Ralf, jij hoeft niet kleinerent te doen over zaken die je eigenlijk helemaal niet aangaan. Zolang je zelf gezond bent heb je een andere kijk op de wereld van mensen die ziek zijn. Dus bemoei je met je eigen zaken. En niet met onze behandelingen. Mocht het je toch eens overkomen denk dan eens aan de behandelwijze die Silvia Millecam heeft gekozen. Geen chemo, geen bestraling alles puur natuur. Nou daar is ze ook heel oud mee geworden.

Marja

• Miranda

Ach ja Marja…..Ik ben iemand die altijd het goede uit een ander wil halen….Maar ook ik kan me niet aansluiten bij Ralf……was het maar zo makkelijk zoals hij denkt……mooi niet…Maar ik blijf respect houden voor mensen die hier wel in geloven, er wel baat bij hebben, ieder zijn mening.Maar ja als je zelf geen kanker hebt, of er niks mee te maken hebt, is dit ozo makkelijk gezegt….Heb maar kanker,of zie je kind maar zo ziek….gelukkig is er dan chemo!!Je wilt je kind niet verliezen!! Pakt alles wat er is aan! Lijkt me logisch…..als het anders had gekund, geen chemo,dan had ik dat graag willen doen,Want chemo is een rotzooi,je bent beroerd,misselijk,overgeven, haaruitval,moeilijk lopen enz enz….en dan heb ik het nog niet eens wat het geestelijk allemaal doet….Dit weten we van chemo,maar helaas het is niet anders. En wat het op latere leeftijd doet? Dat zien we dan wel…..het belangrijkste is LEVEN!!!

Je vraagt hoe oud mijn zoontje was, toen alles begon was hij bijna 5 jaar…en het ging allemaal erg snel,tijd om na te denken, te beseffen wat er allemaal aan de hand is, dat heb je niet.( Hij had een rhabdomyosarcoom bij één van zijn balletjes,de tumor en het balletje zijn verwijderd)Wel weet je dat je geen keus hebt, behandel je niet,dan is het hard ,maar dan haalt hij het niet….Inmiddels is hij 8 jaar,en het gaat erg goed met hem, zowel lichamelijk als geestelijk! Het heeft zijn tijd nodig gehad,maar we hebben de boel weer aardig op de rails!Maar wil je meer weten kijk dan gerust op onze site.

Sorry weer een heel verhaal geworden… ;-)

Groetjes Miranda

• ralf

Trouwens de hele zaak kanker gaat me zeker aan omdat ik vorig jaar een familie lid ben verloren eraan ,nu zijn we erachter wat er precies is fout gegaan en had er dus nog kunnen wezen.Met de methodie waarmee ze mensen nu behandelen worden in het ziekenhuis is de levens verwachting niet langer dan 2 - 5 jaar gemiddeld.Gelukkig ben ik nu al zover en weet precies wat ik doen moet en waar de mogelijk oorzaken liggen om het zoveel mogelijk te vermijden of eventueel van te genezen.Ik ken mensen die echt veel weten van dit onderwerp en hun info is natuurlijk van harte welkom.Ik ken mensen die echt van kanker zijn genezen op natuurlijke wijze en wel tientallen jaren.Ik weet welke mensen echt verstand hebben van voeding en kanker en ken top-artsen die al toe geven dat kanker voor 70%-80% aan ons zelf is te wijten.En vergeet niet dat ze in het buitenland al wat verder zijn en wat silvia millecam betreft is dat al weer een aantal jaar geleden en ja wie waren de behandelde artsen Jomanda?Ik hou alle info voor mijzelf en de rest van de familie.Blijven jullie maar naar het ziekenhuis gaan en blijven jullie maar geloven in de eenzijdige behandelingen. gr ralf.

• Miranda

Zo!

Wat ben jij een vreselijke klootzak!!Wilde je een kans geven…maar kom er op terug.

Ten eerste omdat….Volgens jou is het mijn zoontjes eigen schuld dat hij kanker kreeg….(70%-80%) en zou hij nu gemiddeld nog maar 2 tot 5 jaar te leven hebben….hmm

Ten tweede omdat….Als het zo goed is zoalls jij beweerd…je het voor jezelf houdt….tjonge dacht dat we hier op aarde waren om elkaar te helpen…lekker egoistisch.Vraag me eigenlijk af wat je op dit prikbord doet…beetje onrust zaaien,meer kan ik er niet van maken.

En ten derde wat mag jij een gelukkig mens zijn, je kan er rijk mee worden….wat fijn dat als je kanker zou krijgen, wat ik je niet gun, maar dat jij je zelf dan kan genezen!

Beste Ralf….veel geluk met je leven ,hopelijk blijft die gezond!!

Wat jammer eigenlijk dat ik hier mijn energie insteek!

Miranda

• ralf

Onderdeel van een pagina die ik gevonden heb voor je over een onderzoek sinds 1971,denk niet goed dat je me begrepen heb die 70%-80% gelden niet voor je zoon.Deel van een bladzijde.

In October,1971,Dr Gordon Zubrod,a leading reseacher at the National Cancer Institute ,presented a list of cancer malignancies which were "highly response'' to chemotherapy.All of these rare in adults.But,most important,the list has not changed since 1971. Here it is.

Burkitt's lymphona,Chorlocarcinoma,Acute lymphocytic leukemia,Hodgkins Disease,Lymphosarcoma.Embryonal Testicular Cancer,Wilms'' Tumor,Ewing's Sarcoma,Rhabdomyosarcoma,Retineblastoma.

That's it.In the 33 years since that list published ,there is no solid evidence that chemotherapy for other ,more common,cancers results in significant increased survival.

Kijk dit zijn nou belangrijke dingen die op hoog nivo op internet te vinden zijn en daar ga ik ook op af, maar zoek voor jezelf en hoor meer kanten aan hoe meer je er van vindt hoe meer jezelf eraan kunt doen en besef wat is er precies mis met iemand en wat is over te vinden,hoe meer je weet des te meer kun je er aan bijdragen.Ik stop er ook mee omdat er mensen zijn die maar een kant willen aanhoren en onnodig kansen laten liggen om niet naar die mensen te zoeken op internet die hun werk er insteken met de vele kennis die ze vergaard hebben en zo extra kansen creeren. Voor jouw dan omdat ik je misschien geschaad heb ,hier een leuke website met wat informatie. http://www.cancertutor.com/ gr ralf

• Marja

Silvia Milleca is niet “jaren geleden overleden”. Jij bent degene die onderzoeken uit 1971 aanhaalt. Toen ging het merendeel van de mensen die kanker kregen dood. Nu niet meer. Ik ben blij dat ik in 2006 leef en al jaren lang mijn kanker overwin. Zoek lekker verder op internet en val ons (kankerpatiënten) niet lastig.

Marja