Hallo Patrizia en Jose,
Ik vind het best lastig om te reageren maar toen ik het verhaal van jullie allebei las kwamen er zoveel herkenbare dingen naar voren.
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het heel erg voor jullie vind dat jullie ook al zo jong jullie moeder moeten missen en vooral ook na zo'n strijd wat ze hebben geleverd. Ik heb ook mijn moeder verloren nu 9 maanden geleden. Ook na een ziekzijn van bijna 4 jaar. Ze heeft eierstokkanker. Ze was nog maar 51 jaar. Alles wat jullie zo schrijven is zo herkenbaar. Het gemis, de pijn, het niet kunnen accepteren, het niet willen. Ook nu is het allemaal nog zo onwerkelijk. Ik wil haar zo graag terug. Ook wij deden alle dingen samen. Onze band was al zo hecht maar is alleen maar hechter geworden. Wel ben ik zo blij dat ik haar tot het laatst heb kunnen verzorgen. Maar het is zo moeilijk en het doet zo'n pijn. Ook de reacties van buitenaf. Ik praat er veel over maar ik kies echt wel mijn personen uit waarbij dat kan. Het lijkt of het allemaal al weer goed moet gaan volgens de buitenstaanders. Kan ook echt mijn eigen gevoel zijn maar toch.
Ik ben nog heel veel bezig met wat er allemaal is gebeurd de afgelopen jaren. Ze is zo ziek geweest. Mijn moeder heeft als 1e kuur 6 keer Taxol gehad en ze is daar zo ziek van geweest. Dat ze daar de jaren daarop nog altijd heel veel last van heeft gehad. Vooral van haar spieren. ze hoefde maar iets te doen en ze had al een soort spierpijn. Ze heeft zoveel er voor gedaan om te blijven leven. Ik ben zo ongelovelijk trots op haar!! Heel veel hebben we er over gesproken. en wat deed het haar en mij zo'n pijn om op een gegeven moment te weten dat ze nooit haar kleinkinderen kon gaan zien. We hebben ales besproken en daar ben ik zo blij om maar er is nu al zoveel wat ik tegen haar wil zeggen en dat doe ik ook wel maar het is niet zoals je het wilt. Er is nog zoveel niet gezegd. Wel ben ik zo blij dat we de hele begrafenis samen hebben besproken. Alles wist ze al. Ze zei ook altijd, ik heb dit allemaal al eens meegemaakt. Ze heeft al zo vaak bedacht hoe het laatste stukje van haar leven zou gaan. De laatste maanden kon ze alleen maar op bed liggen. De laatste paar dagen had ze nog wel veel heldere momenten. Tot de vrijdag. We dachten dat ze nog wakker zou worden maar dat werd ze niet meer. Het klinkt misschien raar maar ik heb nog steeds een beetje het gevoel dat ik nog niet echt afscheid van haar heb kunnen nemen.
Het was fijn om even van mij af te schrijven, ik wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen!! Want het is gewoon heel erg moeilijk.
liefs