afwachten !!!

• marion

Als je iedereen moet geloven…..alles is slecht. Suiker, koffie, alcohol, nicotine, rood vlees…en zo kan ik nog wel wat regels doorschrijven. Ik heb altijd erg gezond geleefd en toch met 35 jaar maagkanker !!! iets wat “bijna”nooit voorkomt bij vrouwen en al helemaal niet onder de 40. onverklaarbaar, maar ik zit er toch maar mee. Leef zoals je denkt dat het moet en zodat je je lekker voelt in je eigen vel.

Als je er aanleg voor hebt wordt je toch wel ziek…triest maar waar !!!

• bjurn

ben het met iedereen eens dat frans een flauwekul opmerking plaatst.

Zal je het voorbeeld van mijn zoontje noemen.

Geboren met een hersentumor, nog nooit iets verkeerds gedaan.

Dat het roken niet goed is snapt iedereen maar je hoeft niet op alle berichten te reageren.

Zulke opmerkingen kunnen heel kwetsend overkomen, en zelf denk ik dat de mensen die hier komen niet onnodige opmerkingen nodig hebben.

Wel noem je trouwens in je eerste bericht dat je aardig wat rookt( daar haalt hij zijn info vandaan)

Ik wens je sterkte .

m. vr. gr. bjurn.

• mia

hallo ilja

ik zit in ongeveer dezelfde situatie, afgelopen donderdag ook een hele dag onderzoeken gehad en tijdens de bronchoscopie konden ze al zien dat het kanker was in de rechterlongtop, vandaag moest ik nog een punctie maken vanwege 2 klieren die nog onderzocht moeten worden, dus ik moet nog tot maandag wachten op de uiteindelijke uitslag en het te volgen behandelplan.

Ik ben 46 jaar en heb een zoon van 14 en een ontzettend lieve partner maar inderdaad je leven wordt even helemaal op zijn kop gezet. ik ook had het niet verwacht de klap was erg groot, ook voor mijn lieve bejaarde ouders, maar na een paar paniek dagen begin ik weer een beetje tot rust te komen. ik kan je alleen maar zeggen blijf knokken want als je opgeeft is het zo gebeurd, ik weet ook nog niet voor 100% waar ik aan toe ben maar het word zeker chemo.en over al die kloothommels die beginnen te zeuren over roken, natuurlijk speelt het mee maar in deze afwachttijd steek ik er zelfs nog een op, niet zo veel natuurlijk maar hoe kom je anders deze tijd door. zodra ik maandag weet wat ze gaan doen zet ik alles op alles om te vechten voor mijn gezondheid, ik hoop dat ook jij de moed niet laat zakken en vecht voor wat je waard bent.

succes ermee, laat zien dat je een knokker bent.

doe ik ook.

MIA

• Ilja

Ondertussen al weer 3 operaties achter de rug, gisteren hebben ze boven mijn borstbeen een snee gemaakt en achter mijn borstbeen weefsel weg genomen om te kijken welke vorm van lymsfklier kanker ik heb, weer wachten, waarschijnlijk weet ik eind van de week meer.

Bij deze laatste operatie moest ik een nacht in het ziekenhuis verblijven, ik lag tussen 3 andere mensen met long kanker in een ver stadium, jeetje, wat komt deze ziekte dan dichtbij. Ik begin mij steeds meer te realiseren wat ik eigenlijk heb, heb wel pijn, maar dat kan goed worden onderdrukt door medicijnen, en verder voel ik mij eigenlijk prima.

Het is haast zeker dat ik chemo zal krijgen volgens mijn arts omdat dit operatief niet is te verwijderen maar weet eigenlijk niet wat dit lichamelijk voor mij zal doen.

Mijn 2 kinderen (8 en 12 jaar) hebben mij gisteren ook voor het eerst in het ziekenhuis gezien met allerlei slangetjes en zo, ik merkte heel goed dat ook voor hun dit heel erg schrikken was en heb vanmiddag hier even met ze over geproken om ze gerust te stellen.

• marielle

hoi ilja,

moet inderdaad moeilijk zijn voor je kinderen, maar ook voor jou om jou kinderen zo te zien..

wat betreft de chemo.. probeer er nog niet te veel aan te denken, iedereen reageert er anders op… ! Ook onder mensen die exact dezelfde ziekte hebben en de zelfde chemo krijgen..

sterkte met wachten in elk geval!

groetjes marielle

• mia

ilja,

ik heb een pakket aangevraagd bij www.allesoverchemotherapie.nl, daar staat best heel veel in over de behandeling en wat je kan verwachten.

maar ik neem aan dat je in het ziekenhuis ook alles verteld krijgt, ik wilde me op deze manier vast voorbereiden op wat er allemaal op me afkomt voor zover dat mogelijk is.

misschien heb je er wat aan.

Ik weet wel dat de radboud waar ik naar toe ga een heel goed naam heeft op dit gebied dat is dus ook wel gerustellend.

nou, blijf knokken he, groetjes mia