Ondertussen al weer 3 operaties achter de rug, gisteren hebben ze boven mijn borstbeen een snee gemaakt en achter mijn borstbeen weefsel weg genomen om te kijken welke vorm van lymsfklier kanker ik heb, weer wachten, waarschijnlijk weet ik eind van de week meer.
Bij deze laatste operatie moest ik een nacht in het ziekenhuis verblijven, ik lag tussen 3 andere mensen met long kanker in een ver stadium, jeetje, wat komt deze ziekte dan dichtbij. Ik begin mij steeds meer te realiseren wat ik eigenlijk heb, heb wel pijn, maar dat kan goed worden onderdrukt door medicijnen, en verder voel ik mij eigenlijk prima.
Het is haast zeker dat ik chemo zal krijgen volgens mijn arts omdat dit operatief niet is te verwijderen maar weet eigenlijk niet wat dit lichamelijk voor mij zal doen.
Mijn 2 kinderen (8 en 12 jaar) hebben mij gisteren ook voor het eerst in het ziekenhuis gezien met allerlei slangetjes en zo, ik merkte heel goed dat ook voor hun dit heel erg schrikken was en heb vanmiddag hier even met ze over geproken om ze gerust te stellen.