afwachten !!!

• Ilja

Wil alleen even mijn verhaal kwijt, het van mij af schrijven helpt.

Al meer dan 1 jaar heb ik pijn in mijn schouder en borst, wat is het !!! geen flauw benul, zal wel komen omdat ik niets aan sport doe en daarbij ook nogal aardig wat rook en zal dus wel weer weggaan, meestal is dat toch zo.

Zo´n 8 maanden geleden besloot ik maar eens om naar mijn huisarts tegaan met deze klachten, hij wist het ook niet precies en heeft mij toen naar een fissiotherapeut verwezen, dat hielp ook niet. In de tussentijd nog het een en ander geprobeert zonder succes.

Ongeveer 3 weken geleden ben ik nogmaals naar mijn huisarts geweest en hij heeft mij toen naar het zienkenhuis verwezen voor het laten maken van een foto, het resultaat, een vage vlek op mijn rechter top long, ja wat zou dat zijn, vermoeden was een scheve foto of een longontsteking,niets om ons ernstig druk om te maken, totdat ik 1 week geleden bij een longarts terecht kwam.

De longarts kon zien dat de foto wel goed was maar kon het niet thuis brengen en heeft direct gebeld om een CT-scan te laten maken waar ze deze onduidelijkheid konden weg halen.

Afgelopen maandag de CT-scan en kon direct na de scan naar de longarts vor het resultaat te bespreken, ik met mijn vrouw naar het andere gebouw en onderweg stond ik nog geintjes te maken en zei tegen mijn vrouw (zal je net zien, straks zegt hij, je hebt kanker en nog 6 maanden) waarop mijn vrouw zei (nee, dat kan niet want volgens de foto was het niets ernstig).

wij bij de longarts aanwezig en die zegt ons dat ik weefsel tussen mijn longen en op de rechter boventop van mijn longen heb wat hier niet moet zitten, waarop ik gelijk zeg, (kan dit dus zijn dat ik kanker heb !!!) waarop de arts zegt dat dit mogelijk is maar ze dit alleen kunnen zien door een bronscopcopie te laten uitvoeren en zegt dat hij de afspraak al heeft gemaakt voor de volgende ochtend.

Niet bepaalt een pretje dit onderzoek, maar wat moet dat moet.

Al met al, dit onderzoek heb ik nu achter de rug en VANDAAG krijg ik te horen of ik dus kanker heb ja of nee, en uiteraard wat dan verder.

Het wachten op dit antwoord is vind ik een ramp.

In 1 week tijd is mijn leven en dat van mijn gezin en familie/vrienden geheel op zijn kop gezet.

Ik ben 35 jaar en je denkt niet dat je dit kan overkomen, maar toch.

• Chenille (Amsterdam)

Ilja ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

Overigens wacht ik ook nog op de uitslag van een tumor in mijn slokdarm, dus ik weet heel goed hoe angstig deze dagen zijn en dat het heel de tijd door je hoofd spookt.

Heel veel sterkte nogmaals en laat ons hopen op het beste

Veel liefs,

Chenille

• ilja

Het lang gevreesde antwoord heb ik dan DEELS gisteren ontvangen.

Mijn kleine hoop dat het niet ernstig zou zijn moest tot mijn spijt uiblijven, ik heb kanker maar ze zijn nog niet zeker welke vorm, long of lymfklier kanker.

Maandag krijg ik weer een test die ik al heb gehad vorigeweek maar toen niet gelukt was in de hoop dat dit nu wel lukt om te bepalen hoe en wat, mijn arts heeft mij eigenlijk al gezegd dat deze test, het vocht verwijderen van een klier in mijn hals, waarschijnlijk ook deze keer niet zal lukken en dat ze deze dan via een operatie zullen verwijderen.

weer afwachten dus.

Ik word gek van dat gewacht, zenuwslopend is het.

hopen dat het lymfklier is omdat dat redelijk goed te genezen is, maar daar schijn je ook wel honderd soorten in te hebben.

• frans

Het is bikkelhard maar ja je rookt

Hopelijk stop je met roken hier door als dit zo is heeft kanker ook weer z,n voordelen . in ieder geval veel sterkte

• marielle

hoi ilja,

sterkte met wachten, ik hoop met je mee dat het lymfeklierkanker is.. en als dat het blijkt te zijn, dan het nog niet ver uitgezaaid is… en alleen bij je longen zit. Want het is inderdaad goed te behandelen..

heel veel sterkte

marielle

• Louise

Van dit soort reacties baal ik toch zo! Klinkt als:“ eigen schuld, dikke bult”.

Schoonmoeder: nooit alcohol gebruikt, nooit gerookt, gezond gegeten: baarmoederkanker, non-hodgkin, darmkanker. Heb je daar ook een verklaring voor?

• angela

Hier ben ik het helemaal mee eens Louise, net of je er wat aan kunt doen dat je het krijgt. Oke de kans is wel wat groter als je rookt maar mensen die niet roken krijgen het ook. Dit is allemaal zo oneerlijk , voor alle mensen .

groetjes Angela

• Ilja

In eerste instantie wilde ik niet reageren op de uitlating van Frans betreft het roken omdat ik er eigenlijk net zo over denk, niet eerlijk dat wie dan ook deze ziekte moet krijgen, roken of niet roken en eigenlijk een beetje laag aan de grond om dat dan zo te brengen.

Heb trouwens in geen enkel bericht gezegd dat ik rook, dat doe ik wel, maar vraag mij af waar hij deze info vandaan haalt.

Ben overigens van mening dat elke persoon aanleg heeft om kanker te krijgen, of hij/zij nu rookt ja of nee. De enne krijgt het is is kern gezond en de andere die zijn gehele leven rookt,zuipt, etc krijgt het niet, dit is niet te verklaren.

• Mama van Sem & Siënna

Ik denk dat het ene lichaam er misschien beter dan kan de het andere lichaam?

Denk zeker wel dat mensen met een “sterk” gestel misschien beter tegen het roken-vreten- zuipen kunnen dan mensen met een minder gestel………….

Misschien dat dat juist verklaard waarom bepaalde mensen met rook en eetgewoontes OUD worden en sommige rokers juist niet!

Ik noem ook maar wat….

• Ilja

Denk dat je hier weleens gelijk in kan hebben.

Kijk roken is slecht, je kunt het beter niet doen, dat even voorop gesteld, maar teveel eten en drinken is dat ook, TE van alles is wat dat betreft niet aan te raden.

Je conditie speelt daat uiteraard ook weer een rol in.