Hallo allemaal,
Op het internet ben ik naarstig op zoek naar info over borstkanker en uitzaaïngen in lever en botten. Wie weet een goede site?
Mijn moeder (nu 65 jaar) heeft sinds acht jaar borstkanker. Na een borstamputatie en een behandeling met Nolvadex mocht ze een aantal jaren geleden stoppen met dit middel. Het leek wel alsof de kanker zijn kans had afgewacht. Nu zitten er uitzaaïngen in haar gehele rug, er is een stukje bot afgebroken en heeft ze “plekken”op haar lever. Afgelopen week is ze éénmalig bestraald, naar wij weten om de pijn te verlichten. Morgen start men met de chemotherapie. Op dit moment is haar conditie uiterst slecht. Ze kan bijna niet meer lopen en heeft veel pijn. Ze is doorlopend misselijk, moe en heel erg depressief en onzeker. De situatie die het voor haar nog moeilijker maakt is het feit dat mijn vader blijft geloven in een goede afloop van de hele zaak. De begeleiding in het ziekenhuis laat veel te wensen over. Informatie over haar toestand wordt maar mondjesmaat gegeven en de eventuele gevolgen van behandeling en prognose van haar ziekte wordt haar niet meegedeeld.
Twee weken geleden werd ze plotseling opgenomen na een bezoek aan de arts. Ze kon niet meer en er volgden vele onderzoeken die uitwezen dat ze alle dingen had die ik hierboven vermeld heb. Na een ruime week is ze nu weer thuis. Zonder adequate hulp of advies. Er moet bijvoorbeeld een traplift komen en zorg voor haar, een parkeerkaart zodat ze met mijn vader als chauffeur misschien nog een boodschapje kan doen, etc. Het is alsof we als gezin compleet in het diepe worden gegooid want alles moeten we zelf maar uitzoeken.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen die dit met een ouder hebben meegemaakt.
groet sonja