longontsteking erbij

• angela

MIjn vader is gisterochtend met spoed opgenomen in het ziekenhuis, hij heeft een zware longontsteking en verschijnselen van uitgroging, hij had hoge koorts en heeft antibiotica gekregen maar hij is erg in de war, hij scheld tegen de mensen en weet van geen tijd meer af en nu hoorde ik dat het van de koorts en medicatie komt ,weet iemand of dat inderdaad zo is.Vandaag op het bezoekuur hoorden we dat ie de hele nacht over de gangen heeft gewandeld met hoge koorts en dat de zusters hem iedere keer weer naar zijn kamer moesten brengen.Ook heeft ie vanmiddag een onderzoek met zo`n slang via je keel naar binnen gekregen en hebben ze een stukje van zijn longontsteking weggehaald en op kweek gezet en daar horen we woensdag de uitslag van. Is dit standaard bij een longontsteking??

De zuster zegt van wel maar ik heb het idee dat ze niet de waarheid spreekt en ook heb ik hier geen goed gevoel over.Zondag is ie jarig maar blij kunnen we niet zijn.

groetjes Angela

• Rakkertje

Hoi Angela,

He bah,het zit ook niet mee zeg…..

Dit vind ik echt heel vervelend voor je!!!

Dat schelden en verward zijn kan ook door de chemo komen…..

Had mijn moeder ook erg last van,…..

Mijn moeder was toen ook echt de weg kwijt,waar ze achteraf zelf niks meer van weet.

Het zou ook door de koorts kunnen komen,????

Dat over een stukje weghalen van een longonsteking,vind ik eerlijk gezegd ook erg vaag.

Ik zou als ik jullie was een afspraak met je vaders arts maken…..

En je pa is ook nog bijna jarig…..

'T schhiet allemaal niet op he…….

Nou meid heel veel sterkte !!!!!!!!!!!!

Groetjes van Rakkertje

• Emma

Jeetje, heftig zeg! Het is al niet leuk en dan zie je je vader ook nog eens zoals hij eigenlijk helemaal niet is. En, ja dan kan door de medicijnen. Krijgt hij morfine of prednison toevallig? En volgens mij kan het ook wel door verschillende dingen bij elkaar (zoals chemo en antibiotica). Mijn vader had ook longonsteking maar bij hem werd er niks op kweek gezet. Volgens mij kunnen ze zo wel zien of het longontsteking is. Maar ze zullen er vast een goede reden voor hebben. En als je het niet vertrouwd wat ze zeggen; gewoon vragen en als het moet een grote mond opzetten. Het is nl JOU vader en jij hebt het recht om te weten wat ze allemaal met hem doen!

Ik wens je heel erg veel sterkte en hoop dat jullie samen met je vader (en dat hij weer wat helderder is) toch een beetje kunnen genieten van zijn verjaardag.

Veel liefs, Emma.

• Gea

Hallo,

sorry dit allemaal te horen. Ik ben ook een patient met geschiedenis van borstkanker. Ik ben net uit het ziekenhuis en ik zat tegen een longontsteking aan. Omdat ik 5 jaar geleden kanker heb gehad ben ik de hele molen weer in geweest. IK kan je verzekeren dat ze voor ALLEEN een longontsteking GEEN biopsie gaan doen. Dat is namelijk heel goed te zien op een scan. Bij mij hebben ze het ook niet gedaan, ook niet toen ik in '95 een week in coma heb gelegen door een longontsteking. Nu zaten ze er wel aan te denken, omdat er twee bacterieen in mijn longen zijn gevonden. uiteindelijk is het niet gedaan.

Vraag een EERLIJK gesprek aan met de behandelend arts en als je vader bij machte is vraag inzage in zijn dossier, maar wel als vader erbij. DAT MOGEN ZE JE VADER NIET ONTHOUDEN.

hoe dan ook eis eerlijkheid, hoe moeilijk dat soms ook is.

ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe de komende tijd.

• Emma

Hebben jullie ondertussen al wat meer eerlijke duidelijkheid gekregen?

• angela

hai Emma, ondertussen is er heel wat gebeurt maar had geen zin om er over te praten, maar nu is het weer een stuk beter.Mijn vader is dus donderdag opgenomen met longontsteking( sorry als ik in herhaling val ) en s`avonds is hij zo gaan hallucineren en over de 40 gr koorts en s`nachts hebben de zusters hem zo`n 9 keer ergens vandaan moeten halen om hem weer terug naar zijn bed te brengen.

Vrijdag had ie een redelijk goeie dag alleen herkende hij ons niet meer , s`middags zou hij dat onderzoek krijgen met die slang maar hij heeft zo gevochten dat ze dat niet voor elkaar kregen dus dat is niet door gegaan en sàvonds weer zo erg hallucineren dat ze bewaking bij zijn bed hebben gezet , zo erg was het.Ze dachten dus omdat ie zo in de war was uitzaaiingen naar de hersens had dus toen wilden ze maandag een hersenscan maken, dus we hebben een heel beroerd weekend achter de rug. Zaterdag was ie weer zo helder als wat en zondag ook , toen hebben we zijn verjaardag gevierd.Maandag hebben ze s`middags die hersenscan gemaakt en kregen we sàvonds de uitslag en er was GELUKKIG helemaal niets te zien, grote opluchting dus.Toen hebben we gelijk aan de arts gevraagd waarom dat onderzoek met die slang en toen zei hij dus dat dat ze dachten dat die tumor ineens zo groot gegroeid was doordat ie zo moeilijk kon ademhalen, maar dat was zaterdag ook over dus die scan was niet meer nodig.

Een beetje warrig verhaal als ik het zo terug lees maar hij is gelukkig dinsdagmiddag thuisgekomen.

groetjes Angela

• Emma

Poeh, je hebt een heftig weekje achter de rug…

Wat medicijnen toch allemaal niet met een mens kunnen doen. Ik ben blij voor jullie dat het nu allemaal weer wat rustiger is.

Hoe is eigenlijk verder de prognose nu?

Ik hoop in ieder geval dat je vader geen pijn heeft en dat hij weer gewoon een beetje kan genieten!

Veel sterkte!

Liefs, Emma.

• Emma

Mocht je trouwens behoefte hebben om me te mailen; emmavhk@hotmail.com.

Een paar maanden geleden zat ik in een beetje hetzelfde schuitje als jij. Misschien kunnen we wat aan elkaar hebben!

Emma.

• angela

hoi Emma , de verdere prognose is afwachten hoelang hij nog heeft.

De tumor is in een vergevorderd stadium met uitzaaiingen naar de lymfeklieren dus er is niets meer aan te doen.Hij krijgt wel chemo maar die slaat niet echt aan.Eigenlijk ook weer wel maar hij maakt de tumor niet kleiner maar laat hem wel stil staan. Hij krijgt nog 2 kuren en dan gaan ze bestralen .Hij heeft 1 long die het niet meer doet en 1 long voor 1/3 en zware bronchitus.

Dus het is allemaal afwachten hoe of wat, pijn heeft ie gelukkig niet maar hij is sinds ie uit het ziekenhuis is zwaar depressief, en ziet het allemaal niet meer zo zitten.Ook heeft ie het constant koud maar dat komt door te zware bloedarmoede.

groetjes Angela

• angela

emma. dank je wel , ik heb je aan mijn lijst toegevoegd

mijn adres is boogaard1967@yahoo.co.uk

groetjes Angela,