Mijn vader heeft dikkedarmkanker en ook in longen.

• Judith & Jeanette

Hallo Nel,

Mijn vader neemt ook de xeloda-pillen; eerst 2 weken chemokuur en dan 1 week niet en dan weer 2 weken en dan 1 week niet…het gaat maar door tot 9 weken.

Je kunt wel stellen hoeveel hij de pillen moet nemen; 10 pillen per dag maal 14 dagen = 140 pillen in 2 weken en daarna volgt na een week weer ook 140 pillen en daarna weer 140 pillen tot hij negen weken totaal neemt. Gistermiddag moest hij dus al naar ziekenhuis voor zijn bloedafname…

Want hij wilt per se weer op vakantie gaan naar Zonnige Zuiden…dus afwachten of het mag. Ook omdat hij toch, ondanks zijn klote-pillen, goed gaat, dwz dat hij er nog niet erg zieker van wordt, niet eens. Alleen wel heel erg moe, sneller moe is hij het wel.

Dus, laten we dan maar hopen dat hij zo goed blijft gaan, en dan gaan we mooi in ieder geval naar het Zonnige Zuiden, die hij graag wilt zien, zonder caravan !!!

Afwachten dus maar…

Judith en Jeanette.

• Judith en Jeanette

Momenteel gaat mijn vader gelukkig prima, al met zijn 5e kuur. 9 kilo aangekomen. Toen ik hem zag vorige week, was ik helemaal in de wolken. We gingen ook met vieren gezellig naar Duitsland geweest. In Oberhausen bij de kerstmarkt de lekkere Duitse worsten en Glünswein gedronken. Veel gezien. Mijn vader is alles oke, alsof hij niet eens met zijn ziekte bezig was geweest.

Toen we terug naar me ouderlijke huis waren, zei ik dat hij zo uitstekend uitziet. Maar hij reageerde niet echt blij, alsof hij de compliment niet eens vond. Ik schrok me wel heel even wel watje. Met zijn 9 kilo aangekomen en overal lekker gegeten en vol gelachen in Duitsland en thuis, en toch keek hij mij zo voorzichtig aan.

Ik wist natuurlijk niet waar ik dan moest doen.

Ik durfde zelf niet aan mijn moeder vragen of iets met hem is. Ik wilde hem zo zien, en niet daarvoor. Ik weet dat het wel een egoïstische trekje van me was, maar ik wilde hem zo blijven zien. Ik vermoed alleen maar, dat hij van buiten alles oke en uitstekend is en van binnen nog niet helemaal echt goed???? Dat is me ook de vraag.

Met zijn 5e kuur is met zijn ziekte heel goed aangeslagen, dwz dat zijn kanker steeds kleiner is geworden en nog beter in stilte is gebracht.

Dus, het is hier maar de kleine detail (geschiedenisje) over hem verteld, toch vraag ik jullie raad, of het maar de fase is of voorlopig met zijn kuur is. Of de mogelijk genezen kan worden, of niet? Bestaat het dan ?

Ik ben maar even alleen sprakeloos daarover, en nu weet ik niet meer hoor.