alvleesklierkanker

• Sandra

Jeetje Janny, dat is ook niet niks wat je al meegemaakt heb en nu weer moet meemaken. Eerst je moeder verliezen en nu je vader zo ziek. Hoe is het met je vader op dit moment? Het is een vreselijke ziekte waar jammer genoeg nog zo weining tegen te doen is. Ik vind de gedachte dat ik mijn moeder binnenkort zal moeten missen een vreselijke gedachte en ook heel onwerkelijk. Het blijft echt 24 uur per dag door je hoofd spelen. Ik wil jou ook heel veel sterkte toewensen met alles.

Groeten,

Sandra

• janny

Hoi Sandra bedankt voor je reactie mijn vader lig nog steeds in het ziekenhuis hij word zatredag 72 jaar.Ik weet niet hoe oud jouw moeder is.Ik hoop dat je in juni op vakantie kan. Omdat ze geen punctie kunnen doen proberen ze het met hormonen pillen te remmen als dat zo is dat is het misschien goedaardig. Maar ja dat zeiden ze van zijn alvleesklier ook en dat was achteraf ook kwaadaardig.We wachten maar af maar heb wel weer slapenloze nachten heb jij ook msn adres? Sterkte met je moeder doei

• dieta

hallo allemaal

ik wil jullie allemaal heel veel sterkte toewensen.

ik weet wat jullie meemaken

vorig zomer is mijn schoonmoeder overleden aan alvleesklierkanker.

na de uitslag heeft ze nog 2 maanden geleefd,het was een hete zomer maar met een airco kon ze het goed dragen.

ze at niet meer maar dronk alleen maar karnemelk

ze had heel veel pijn,die werd bestreden met morfinepleisters

de laatste3 weken lag ze op bed gevuld met lucht,ze had ook een doorligplek,ze kon alleen maar op haar rechter zij liggen

het was echt verschrikkelijk,ik was zo blij dat ze stierf, dat klinkt misschien stom maar het aanzien van de pijnen was zo erg dat gun je niemand

toen we haar opgebaard hadden was het goed , toen had ze geen pijn meer.

heel veel sterkte jullie allemaal!!!!!

• Sandra

Als ik alle berichten zo lees mag ik “blij” zijn dat ik mijn moeder nog zo lang bij me mag hebben. Het gaat allemaal zo snel vanaf het moment dat de uitslag komt. Mijn moeder heeft vorig jaar juli de definitieve uitslag gehad dat het ongeneeslijk was. Inmiddels zijn we dus toch al weer heel wat maanden verder. Het gaat op dit moment ook wel vrij redelijk met haar. Voor buitenstaanders is er tot op heden ook niets aan haar te merken dat ze zo ernstig ziek is. Maar zelf weet je het wel natuurlijk en ik vind het heel moeilijk dat bij alles wat er gebeurt (verjaardagen e.d.) je bijna zeker weet dat het de laatste keer zal zijn. Mijn moeder is pas 62 jaar.

Maar we blijven proberen te genieten van alle mooie dingen die we nog mee kunnen maken en hopen uiteraard dat het nog zo lang mogelijk zal duren.

Sandra

• Bea

Hallo Sandra

Mijn moeder had ook alvleesklier-kanker met uitzaaiingen in de lever en maag.

We hoorden dit 3 december 2003 en op 27 januari 2004 is ze helaas overleden.

De pijn die jou moeder heeft herken ik heel goed, mijn moeder had ook veel pijn in haar rug en kon niet liggen en zitten. Toen de diagnose was gesteld en de medicatie aangepast was ging dit gelukkig wat beter.Ze heeft ook nog een een alcohol-blokade gehad maar dat hielp niet echt, het afkicken van de morfine was toen zo erg. Als je vragen hebt stel ze dan gerust, ik werk zelf in de verpleging en heb me hier erg in verdiept. Ik wens je heel veel sterkte en ik begrijp heel goed dat je een broer of zus mist want deze heb je in deze tijd heel erg nodig.

Nogmaals sterkte en misschien hoor ik nog van je.

liefs, Bea

• Sandra

Hallo Bea,

Triest om te horen dat het bij je moeder zo snel is gegaan. Vooral het hebben van pijn vind ik zo vreselijk om te moeten zien. Mijn moeder heeft op dit moment morfinepleisters en pillen, maar de dosis zal weer verhoogd moeten worden.

Zoals ik al in een eerder bericht heb geschreven ben ik heel blij mijn moeder nog zo'n tijd bij ons te mogen hebben. Omdat de diagnose bij mijn moeder vrij snel gesteld was hebben ze haar 2x geopereerd in de hoop er op tijd bij te zijn. Helaas mocht dat niet zo zijn maar als ik alle verhalen van andere lees, denk ik wel dat het de uitzaaiingen vertraagd. Mijn man en ik zijn net 2 weken met mijn ouders op vakantie geweest. Ben heel blij dat nog mee gemaakt te hebben. Het ging op zich vrij goed met haar. Wel pijn gehad en snel vermoeid maar een hele leuke tijd gehad om op terug te kijken. Hoe ga jij nu om met het verlies van je moeder, het is toch nog maar zo kort geleden. En wat is een alcohol-blokade, ik heb daar nog nooit van gehoord. Veel sterkte.

Groeten,

Sandra.

• Bea

Hallo Sandra,

Het gaat redelijk goed met ons, ik mis mijn moeder heel erg maar probeer de mooie dingen te zien. Ze heeft mijn 2 jongens(7 en 10 jaar) gezien en is in die tijd mijn kraamverzorgster geweest. Ook ben ik erg blij met de tijd van het jaar, lange dagen, straks vakantie dat helpt je er wat makkelijker door heen. Mijn moeder heeft me ook heel erg gesteunt tijdens haar ziek zijn, ze was niet bang om dood te gaan en was er heel erg rustig onder. Al met al hebben de fijne herrinneringen toch de overhand en ben ik heel dankbaar voor het leven wat ze gehad heeft.Wat ik het meeste mis zijn de telefoontjes die nergens over gingen, gewoon even lekker kletsen, elke dag een praatje.

Wat betreft de alcohol-blokkade, dan spuiten ze onder plaatselijke verdoving alcohol in de zenuwbaan waar de tumor tegen aan drukt zodat deze wordt uitgeschakelt, zodoende heb je als het lukt minder pijn. Dit is een mooie ingreep maar moet dus lukken en je moet nog wel een redelijke conditie hebben.

Ik wens jou veel sterkte de komende tijd, en pas ook goed op je zelf.

Hoop nog van je te horen, liefs, Bea