Bij mijn moeder is vorig jaar alvleesklierkanker ontdekt. Er was een kleine hoop dat het nog redelijk snel ontdekt was en mijn moeder is daarom geopereerd en er is een stuk van haar alvleesklier weggehaald. Helaas was de uitslag niet positief en werd er besloten om nog een stukje van de alvleesklier te verwijderen. Ook dit mocht helaas niet baten. Bij de eerste operatie zijn de galblaas en een gedeelte van haar darm weggenomen en er zijn 2 omleidingen gemaakt. Op een heel onpersoonlijke manier werd ons meegedeeld (in AMC Amsterdam) dat ze nog maar een jaar te leven heeft, kon iets korter of iets langer. En we konden weer gaan. We hebben een second opinion laten doen in het AvL maar de uitslag bleef hetzelfde. Mijn moeder kon deelnemen aan experimentele behandelingen maar voor 99,9% stond vast dat die haar leven niet zouden verlengen maar alleen meer pijn zou veroorzaken. Mijn moeder heeft hier niet voor gekozen, Op dit moment zijn we zo'n 8 maanden verder en gaat het redelijk met haar. Ze is snel vermoeid en heeft regelmatig last van pijn in haar rug of in haar maag. Heel vreemd, nooit tegelijk. De pijn in haar rug verplaatst zich ook, soms zit het meer naar rechts, soms meer naar links. Geestelijk sloopt het ons allemaal, maar voor mijn moeder is het natuurlijk het ergste want lichaamlijk voelt ze zich niet goed en geestelijk sloopt het haar ook natuurlijk. Is er iemand die in dezelfde situatie zit of heeft gezeten, wie kan mij vertellen wat ons nog te wachten staat.