Mijn moeder kreeg 3 jaar geleden longkanker.
Na een klein jaartje door chemo en bestralingen was de tumor weg.
Maar afgelopen maart was er weer een tumor te zien en heeft ze ook weer chemo gekregen plus er is 6 liter vocht bij haar longen weggehaalt omdat ze vocht achter haar longen had. Om op te knappen ging ze naar een verzorgingshuis en langzamerhand voelde ze zich goed genoeg om weer naar haar eigen huis te gaan.
De tumor was ook door de chemo weer geslonken dus dat ging goed.
Nu is ze net 2 mnd thuis en heeft sinds enkele weken veel last van haar benen.
Laatste 2 weken zelfs zo erg dat de tranen er al in springen als er een verkeerde beweging wordt gemaakt. Ze loopt nu stapje voor stapje met veel moeite en pijn door haar huis met de rollator.
Maandag is de dokter bij haar gekomen en zou het er met haar longarts over hebben voor een botscan.
Dinsdag kon ze al langs bij haar longarts.
En die longarts heeft voor vrijdag een botscan voor haar afspraak gemaakt. Allemaal gelukkig vrij snel.
De longarts zei mochten het geen uitzaaiingen zijn dan krijg je zoiezo bestraling tegen de pijn. Ook kreeg ze van de longarts andere zware pijnstillers mee ipv de morfine van 10 mg die ze van de huisarts had gehad want die hielpen niet bij haar.
Nu mijn vraagje….
Hoe groot is de kans dat het uitzaaiingen zijn? En is het normaal dat mijn moeder nu ineens last van haar benen krijgt?…..Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gr Ramona!