Me moeder verloren

• Michel

Hallo

Ik weet niet of dit goede weg is om over de ziekte die me moeder had te praten . maar probeer het toch maar mijn moeder is op moederdag overleden aan de gevolgen Darmkanker . er zit een hele geschiedenis aan vast het begon zo 7 weken geleden toen me moeder een paarkeer bewusteloos opgrond veel in de woon kamer waarneer dat was weet ik niet meer om dat me alles zo snel gegaan is dat ik een hoopdingen gewoon weg vergeten ben , nou op de dag dat me moeder naar het ziekenhuis ging was ik zelf op me werk druk aan het werk met Chemie want dat is me beroep die bewuste dag kwam ik Thuis en hoor dat me moeder in het ziekenhuis lag . dus als een op hol geslagen paart er naar toe toen ik daar aan kwam lag me moeder daar zo vrij normaal er bij , voor iemand waar ik toen nog niet van wist dat ze deze ziekte had de uitslag kreeg ik een dag of 2a3 later van me vader die wist het al de eerst dag maar om dat ik nog 4 broertjes heb heeft hij ze mond er over gehouden

een +- ruim een week na de eerst opnamen in het ziekenhuis moeder kreeg een Chemo keur dus dat was al erg om dat ik wist dat echt troep is , nou en toen begon de HEL pas echt goed me moeder was dood en dood ziek van deze zakjes de eene dag was het iets beter dan de andere , en veeeeel overgeven er kon geen voedsel in haar lichaam blijfen zitten alles wat er in zat kwam er met de zelfde vaart er weer uit / Brood soep melk alles moest er uit , toen zijn me moeder tegen me dat ze ijs wilde hebben goed ik heb elke dag dat ik in het ziekenhuis was een ijsje gehaalt voor haar dat was koud en deed haar een beetje goed maar dat mocht niet veel helpen de ziekte al zat door haar hele lichaam heen en de chemo zou langer en zwaarder worden voor haar , dus heeft een persoonlijke keus gemaakt en de Chemo stop gezet in goed overleg de arts , dus het leven liep op zijn ende met veel verdriet zag ik dat me moeder zou sterven dus alles ging er vanaf vocht en de rest dus moeder zou sterven dat was zeker maar hoe lang dat ging duuren wist niemand dus zo vaak als ik kon ben ik nog geweest naar haar en heb zelfs nog een laaste brief gescheven om dat ik wist dat ik haar nooit meer zou zien voor de rest van me leven , en ik moet zegen dat doet veeeeel pijn zo veel pijn dat kan ik niet over de leters van dit toetsen bord krijgen zo echt was me nachtmerie nog niet geweest een film is er niks bij

maar ik voelde aan me zelf dat het niet echt goed meer ging met me me ogen waren grooter dan normaal waar van weet ik niet ik gebruik geen drugs of anders en nooit gedaan ook maar goed . op een doorde weekse dag ?? welke dag weet ik niet meer ging thuis de telefoon , goede avond met het …. …… …….. ziekenhuis in …… uw moet zo spoedig mogelijk hier naar toekomen dus weer op de fiets en als een los geslagen paart weer er naar toe nou het was maar goed dat ik geen politie of anders was tegen gekomen want ik die diender uit zijn schoenen gereden

toen ik daar aan kwam ging het super slecht ze was moe en wou slaapen en dat voor 41 jaar nou zo als ik me moeder zag leek ze wel 80 jaar zo oud haar handen #**#**#**#**#**#**# daar heb ik geen worden voor .

die dag daar op overleed me snachts moeder op moederdag 2003 pasgeleden

kijk nu praat ik er wel wat makelijk over maar dat is het totaal niet hoor ik moest gewoon me verhaal kwijt dat lucht me een beetje op . maar ook al is het verlies moeilijk te aanvaarde toch moeten we veder in het leven en ik als een jongen man van 22 die nog een kind is eigelijk , die volgend jaar op zijn eigen zou gaan wonen daar komt het vanlopig niets meer van . ik ben zelf een persoon die vrij vlink is en zelfs voor de ergste dief niet om loopt maar in deze dagen was ik zo bang ik was zo klein als een vlo en dat idee achter volgt me dagelijks op me werk overal waar ik ben .

maar ik weet dat ik op een dag me moeder weer zal zien dat zei ik nog tegen haar en zei dat het zo is , dus ik hou me daar maar aan vast en hou me moeder in me hart voor altijd en straks heb ik haar aan me vinger ,,,, ook al is het niks het is altijd toch iets voor de eer

maar hoe vertel ik het straks aan me vriendin of vrouw en kinderen later dat is iets waar ik dagelijks aandenk met veel verdriet

Ps ik zou graag in contact willen komen met mensen van mijn leeftijd in de omgeving van zoetermeer die dit ook hebben mee gemaakt

• Ikkuh

ik woon niet in zoetermeer/omstreken, maar zoals je op dit prikbord kan lezen, zijn er meerdere mensen die zulke dingen hebben. het zal je goed doen hun verhalen te lezen en erover met ze te communiceren via het prikbord. heel veel sterkte,

ikkuh

• ---

Heel veel sterkte, je zal het zeker nodig hebben,

denk erom dat je blijft praten net zo labg als jij nodig hebt. Ik heb daar moeite mee met gevolg dat ik nu een jaar later (mijn vader is vorig jaar overleden) nog steeds veel aan hem denk en dan heel verdrietig ben.

Sterkte

• Michel

Ik bedankt voor de mensen die me deze dagen mailtje's hebben gestuurt om me sterkte te wensen . ik zelf heb het er aardig moeilijk mee en vooral deze avond ik ben net terug van de Lord of the dance in denhaag het was er geweldig en prachtig maar met het idee in me achter hoofd dat ik er eigelijk met moeder heen en dat ik nu maar met me kleine broertje ben gegaan en dat doet me toch wel wat deze avond .

waarom is het zo moeilijk te aanvaarde dat iemand er al een paarweken niet meer is maar ik zie haar nog steeds me kamer binnen komen en me kleding in kast legen en een praatje met me maakt zo als moeders dat doen met liefde maar nu ze er niet is en het aardig stil in huis zelf heb ik ergens meer zin in uitgaan en dat soort dingen en straks nog Sensation in de Arena waar ik best zin in heb maar toch blijft het moeilijk om naar een feest toe tegaan om dat je met je hoofd bij 2 dingen zit , kijk vorigjaar was het anders toen was ze er nog en was het anders als ik de ochtend er na thuis kwam was ze er gewoon maar nu niet meer alleen me vader en daar zal ik wel nooit aan wennen denk ik want je mist toch iemand die weg is ik hoop dat ik morgen wakker zou worden en dat me moeder me wakker maakte >michel opstaan het is tijd< ik kom er aan zou ik zegen maar dat zal niet gebeuren denk ik het blijft bij een mooie droom die nooit werkelijkheid zal worden

ik ben blij dat ik meer worden heb kunnen zegen in de tijd dat ze nog in leven was daar ben ik erg dankbaar om maar toch blijf je er over praaten om dat het zo erg vers is allemaal en zo erg en dat is de reden ook dat graag me verhaal wil delen met mensen die ook zo iets hebben mee gemaakt .

Gr michel

• rik

Ik heb 24 maart mijn vader verloren aan longkanker en metastasen in nieren botten en maag/darmkanaal.

Nu kom ik zelf uit de gezondheidszorg en misschien is het dan iets makkelijker, maar probeer de mooie en goede dingen die jullie samen hebben meegemaakt voort te zetten in jouw gedachten.

Laatst nog was ik bij mijn moeder en we hebben echt (wederom) vreslijk moeten lachen om dingen,gebeurtenissen van vroeger.

Ik wet het het is kort dag voor jou, maar probeer het maar eens.

Bij mij is de verhouding een lach en een traan evenwichtig geworden, zo zou die ouwe(mijn vader) het ook gewild hebben.

Blijven lachen zei hij altyd,wat er ook gebeurd.

sterkte….

• Ankie

Beste Michel,

Ik heb je verhaal gelezen, en het was net alsof het over mijn moeder ging. Mijn moeder is in februari overleden. Ook binnen 7 weken. Ook bij haar sloeg de chemokuur niet aan. Mijn moeder had overal uitzaaingen. Het is voor jou nog zo kort geleden en dan ook nog op moederdag. En zo verschrikkelijk jong….ongelooflijk.De eerste maanden krijg je het moeilijk jong, praat zoveel mogelijk met je vader en broertjes en huil maar dat doet je goed. Ik wens je heel veel sterkte , ook je vader en broertjes. Is er iets…..mail me maar.

Liefs Ankie

• Michel bricht voor Ankie

beste Ankie

stuur even je mail aderes naar me toe zo dat we kunnen mailen met elkaar

met jou praat ik er denk ik iets makelijker over om dat we bijna het zelfde hebben mee gemaakt .

mail to bearcat21@wanadoo.nl

Gr michel

• M

Je verhaal grijpt me erg aan, je klinkt zo sterk maar je bent nog zo jong om je moeder te verliezen. Zelf heb ik 9 juli afgelopen jaar mijn moeder verloren na een ziekbed van 5 weken. Lopend het ziekenhuis in met de gedachte na een paar dagen weer thuis, 5 weken later na 1 grote wervelstorm overleden aan een baarmoedersarcoom (zeldzaam agressieve vorm van kanker). Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Het moet zo moeilijk voor je zijn je moeder te missen. Je hebt haar nog zo nodig. Mijn moeder is op haar verjaardag overleden (werd net 59) en ikzelf ben nu 31 (toen 30 en wees want mijn vader is overleden toen ik bijna 3 was). Je moeder zou reuze trots op je zijn, dat weet ik zeker, nog een paar tips:

-praat met evt een onafhankelijk iemand (huisarts, psychiater e.d.), het is misschien heel moeilijk om met je vader en broertjes over het verdriet te praten omdat zijzelf ook zo'n groot verdriet hebben en het misschien anders verwerken). Ikzelf kan er ook niet goed met mijn partner over praten, mijn gesprekken met iemand anders helpen me enorm.

-Blijf leuke dingen doen en schaam je niet om plezier te hebben, je moeder zou dat ook willen. Ik geniet ook enorm van bijv mijn dochtertje, gelukkig maar, mijn moeder is toch altijd bij me.

-Schrijf je verhaal op in bijv een dagboekje en/of ook je herinneringen, kortom alles wat je aan je moeder doet denken e.d. Je kan in dat boekje ook foto's ed bewaren zodat je als je haar erg mist even in je boekje kan duiken.

Dit zijn maar een paar adviezen, misschien heb je er wat aan. Mail me gerust. Je redt het wel jongen, kop op, je kan erg goed je gevoelens weergeven, dat is al een enorme pré. Heel veel sterkte.

Daag

M

• m

hoi

ik heb zelf ook mn moeder verloren zij was toen 52 na een ziekbed van 2 jr aan keelkanker een hele agressieve vorm ik was toen 26 toen dit gebeurde en ik heb haar tijdens het ziekbed zovel als dat ik kon bijgestaan dat heeft ook goedgedaan voor mn verwerking

ik was in het begin ook zoals jij ik wilde en durfde geen plezier te maken ik voelde me erg depri ect ect en ik had het er ook erg moelijk mee nu nog omdat mn vade nu ook nog een longkanker heeft met uitzaaingen en wordt behandeld met chemo

ik ging na een paar weken toch even lekker eruit en ik moest die dag ook om sommige dingen lachen dat was voor het eerst dat ik weer kon lachen ik weet ook dat mn moeder niet gewild zou hebben dat ik geen plezier meer zou hebben

en zo zal jou moeder ook hebben gedacht ga er even tussen uit en maak plezier ook al is dat moeilijk maar jou moeder zou dat zo niet hebben gewild en praat er met je vader en je broertjes over want ook hun hebben het moeilijk en het enige wat helpt is praten!!!!

je kan me altijd mailen ik wens je heel veel sterkte

• wendy

hai.

ik weet presies wat je bedoel ik heb me pa verloren ook aan kanker, dit was darm, bot en long kanker.

we hebben het thuis ondsettend zwaar gehad en nu na ongeveer 4 maanden komt er een beetje rust thuis.

toch hebben we steeds geprobeerd het beste er uit te halen en er voor te blijven vechten op alle manierern.

mijn pa zij ook altijd altijd blijven lachen en blijf vechten voor dingen die je diep in je hart wil berijken.

hier hou ik me dan ook echt aan vast ook al is het heel zwaar.