help!!

• Rina

Ik wens je heel veel sterkte in deze heel moeilijke periode in je leven. Je heb gelijk soms wordt er echt een stempel op je gedrukt en kan je omgeving net reageren of deze persoon nu ineens achterlijk is. Natuurlijk praat je over de situatie maar blijf wel proberen om ze toch zo veel mogelijk te betrekken bij het hedendaagse leven. Bij man is vorig jaar Slokdarmkanker geconstateerd. in 1e instantie werd gezegd in het beginstadium, Hij is geopereerd in het VU ziekenhuis in Amsterdam en het ging daarna echt heel veel vooruit. Maar er was wel gezegd dat er uitzaaiingen waren en ze niet konden voorspellen wanneer dat zich weer openbaarde. In december is hij onverwachts weer opgenomen en weer geopereerd. Nu ligt hij thuis en is erg zwak. Maar we proberen als gezin toch wel zo normaal als mogelijk is te leven. Om het voor hem ook nog zo gezellig mogelijk te maken. Maar je hebt wel gelijk, soms wordt je van heel weinig informatie voorzien. Aks je meer vrageb heb mag je me gerust mailen

Ik wens je heel veel sterkte in de komende tijd.

• delhia

hallo allemaal..

het is nu enkele weken geleden dat er een buisje is geplaatst bij mijn vader.

en ik moet zeggen dat het naar omstandigheden erg goed gaat.

mijn vader is weer wat kilo's aangekomen en voelt zich goed.

het enige is dat hij zo/n pijn heeft in zijn heup/been. dit heeft hij al een tijdje en de dokter had hem dan ook medicatie voorgeschreven voor een ontsteking van de aan hechting van de spier in de heup.

het hielp niet.

vorige week is mijn vader terug gegaan en ook gevraagd aan de huisarts of het misschien met zijn ziekte te maken heeft.

de arts kon dat niet zeggen want volgens hem kunnen uitzaaingen naar de botten pas in het allerlaatste stadium voorkomen.

om toch zeker tezijn en dingen uit te sluiten moet mijn vader komende woensdag naar het ziekenhuis voor een rontgen foto en bloedafname.

Zelf ben ik helemaal niet positief hierover omdat ik denk dat hij echt wel uitzaaiingen heeft naar het bot en ook naar de longen.

dit omdat mijn vader ook klaagt over pijn in de bovenrug/schouderbladen.

weet iemand van jullie of dit mogelijk is?

ik bedoel..overal lees ik over slokdarmkanker met uitzaaiingen naar de lever..maar niet over longen of bot…..

eigenlijk wil ik het niet weten..uit angst…maar ergens ook weer wel om toch op een bepaalde manier “ingedekt tezijn”.

ik kan niets anders zeggen dat ik het zo verschrikkelijk moeilijk vind om met het komende verlies..want zo is het gewoon..mijn vader is opgegeven…om te gaan.

bedankt alvast,..delhia