hallo allemaal.
bij mijn vader is begin november slokdarmkaker geconstateerd. nu afgelopen maandag hebben de artsen (na alle onderzoeken van petscan tot botscan etc) geprobeerd mijn vader te opereren om van het resteerende deel van de maag een nieuwe slokdarm te maken.
Voordat deze operatie zou plaats vinden gingen de artsen eerst via de buikholte naar binnen om te zien of er eventuele uitzaaiingen waren die zij op de scans niet konden zien.
dus des te langer het zou duren voordat de arts ons zou bellen,..des te beter het voor mijn vader zou zijn.
Hiermee bedoel ik,..bij mijn vader is er alleen maar een operatie mogelijk omdat chemo en bestraling niet mogelijk is bij deze vorm van kanker zoals hij bij mijn vader is.
Groot was onze terleurstelling en verdriet toen de arts ons belde dat hij mijn vader niet naar de I.C kon helpen omdat zij uitzaaiingen in de buikholte en een verkleving aan het hartzakje hadden gezien.
terug bij af ,…..
nu krijgt mijn vader een sonde voeding via de neus en aankomende zondag mag hij naar huis in afwachting van de oproep om een buisje teplaatsen.
Mijn vader ziet vreselijk tegen het plaatsen van het buisje in de slokdarm op..mede dankzij al eerdere onderzoeken waarbij ze een slang in de slokdarm plaatste om de kanker te constateren .Deze onderzoeken heeft mijn vader als zeer pijnlijk ervaren ,..jullie moeten weten dat de doorgang in de slokdarm zo nauw is dat nu..met het slangetje van de sonde voeding erin de gehele slokdarm op misschien 1 a 2 mm is vernauwd.
misschien kan iemand mij vertellen hoe een buisje wordt geplaatst,,of dit onder algehele narcose wordt gedaan of zonder verdoving,..hoe jullie dit alles ervaren en degene die deze verschrikkelijke ziekte heeft,..en misschien ..heel misschien weet iemand hoe je na lang,heftig en wanhopig vasthouden aan hoop..je met je emoties om moet gaan, ook voor de verdere toekomst, begrijp me goed..ik probeer echt wel positief te denken en mijn koppie niet te laten hangen..maar soms is het zo verschrikkelijk moeilijk om toe te zien hoe iemand ,die nog nooit iets gemankeerd heeft en een beer van een vent was ..iemand waar je zo verschrikkelijk van houdt..toch als het ware langzaam los laat en uiteindelijk verliest.
alvast bedankt en voor iedereen die van dichtbij moet mee maken wat deze verschrikkelijke ziekte allemaal met zich mee brengt..HEEL VEEL sterkte!
delhia