Beste Nady,
Ik heb zefl ook een eigen bedrijfje.
Ben pas 3,5 jaar bezig en kon nog niet veel gemist worden. 1 keer ben ik op dinsdag over dag geweest. Pa vond dat niets. Hij vond dat ik op het werk hoorde. Hij was waarschijnlijk bang dat ik later dan zou stoppen met mijn bedrijfje. of dat het daardoor slechter zou gaan. En ik vond er ook veel troost in. Maar bij jou werkte je man daar ook, dat scheelde. En ik weet niet of jij nog een moeder heb.
Ik dus wel en die kon er altijd zijn.En dat vond Pa genoeg.
Bij Pa dachten ze heel lang dat hij stress had…..
Terwijl ik op een gegeven ogenlik zei, dat het niet waar was en toen gaf hij zelf ook aan dat hij dat niet geloofde. Wij zeiden toen, pa is ziek, maar hij zei weer, nee ik mankeer wat. En daar moesten we toch wel om lachen.
Mijn Pa heeft in week vantevoren een keer morfine genomen maar hij kon toen 2 dagen niet naar toilet, dus hij moest dat niet meer. hahaha.
Hij was ook zo bang om achter uit te gaan en te lijden, ik denk zoals veel mensen.
3 oktober jl. hebben we Pa zijn moeder zien sterven. Ze heeft echt een doodsstrijd gehad. Mensonterend vond hij dat.
Mijn vader heeft 2 maal een eigen bedrijf opgestart. Ook zonder iets begonnen.
En 2 maal verkocht. Hij werkte nu 8 jaar niet meer. Hij heeft gelukkig er wel van genoten. Dat geeft oook troost.
En ik denk dat jij dat ook hebt, je vader heeft wel heel veel plezier gehad in zijn levenswerk.
Dat is ook niet iedereen gegeven.
Als je dat ook voor ogen houdt geeft dat echt troost.
Bij elke beslissing zullen we ook denken wat zou Pa gedaan hebben.
Kun je met je man ook goed praten?
Heb je kinderen?
Wat dat geeft ook kracht om door te gaan.
Ik woon samen en heb geen kinderen.
Maar we maken wat van het leven als het kan. Vandaag zouden Pa en Ma 37 jaar getrouwd zijn. We gaan met Ma uiteten.
We moeten dat gewoon blijven doen, Pa zou dat ook gewilde hebben.
Heel veel sterkte en hou je taai.
Ciska