Hoi Christel,
Zal even wat over mezelf vertellen! Ik ben Esther, 24 jaar (bijna 25) en ik heb een Ewing Sarcoom gehad!!! Ze hebben dat ontdekt toen ik 11 was! Het zat op mijn 7e rib rechts van onder af geteld tegen mijn ruggegraad aan! Het zat op een moeilijk plek, dus opereren kon niet!!! Ik heb toen eerst 3 chemokuren gehad en daarna 30 bestralingen! Na de bestralingen nog eens 9 chemokuren!
Na de eerste 3 chemo's was de tumor al een flink stuk kleiner geworden en had ik ook geen pijn meer! Na de bestralingen was er eigenlijk al niets meer van de tumor te zien! Er was zelfs een arts die wilde stoppen met verdere behandeling! Gelukkig heeft mijn behandelend arts de behandeling wel voortgezet!! Hij wilde zeker zijn dat echt alles dood zou zijn!
Nu weet ik niet zeker of een ewing sarcoom ook onder primaire botkanker valt! Maar dat weet jij waarschijnlijk wel! Ik was namelijk 11 toen het ontdekt werd en er is bij mij enkel gesproken over een ewing sarcoom!
Ik ben nu 24, dus alweer 12 jaar klaar met de behandeling, het gaat (nog steeds) erg goed! Ben 2 jaar geleden tegen alle verwachtingen in moeder geworden van een prachtige zoon! Mijn wondertje!!!
Ga nog steeds 1 keer per jaar op controle, hoeft niet meer, het is nu op vrijwillige basis! Maar voor mezelf en mijn omgeving vind ik het een gerustelende gedacht!!
Dit is dus zo'n beetje mijn verhaal, ik hoop dat je wat aan hebt! Als je vragen hebt mag je me gerust mailen! Klik maar op mijn naam, en dan kun je een mailtje naar mij sturen! Hoop dat de behandeling voorspoedig verloopt en we gauw een goed bericht van je krijgen!
Liefs Esther