boom te planten als aandenken?

• Heidi

Goh wat een ideeen allemaal.

Dat van het as in een sieraad wist ook niet, weet niet of dat nog kan?

Mijn vader heeft wel voor zijn moeder en zijn twee zussen een medaillon gekocht en een foto in gedaan. Omdat we een klein gezin zijn en hij hen graag iets voor altijd wil geven heeft hij hiervoor gekozen. Ze waren daar heel blij mee, mijn zusje had er al 1 en ik erf die van mijn oma tegen die tijd. Wij erven natuurlijk al zijn spullen en dat zijn we voorzichtig aan het verdelen. Het huis zal binnenkort verkocht worden en dat is wel heel raar.

Mijn vader heeft ook nog een afscheidsbrief geschreven die wij hebben voorgelezen als laatste spreker tijdens de crematie, heel mooi, kort zoals hij was in bewoording. De crematie was zijn dag, hij heeft alles bepaald. En dat is voor ons heel fijn geweest.

In ieder geval ga ik nakijken of we nog was as kunnen krijgen voor een sieraad enne… alle ideeen zijn welkom.

Mandy: Ik woon in Den Bosch

Heidi

• Linda

Heidi,

Mijn vader wilde ook niet begraven worden en dus hadden wij ook geen plek om naar toe te gaan na zijn dood. Wij hebben z'n as op zee uit gestrooid, tussen IJmuiden en Wijk aan Zee. Als ik me rot voel of soms ook gewoon tussendoor, ga ik lekker naar de pier of naar het strand en dan voelt het goed. Ik denk dat ik het idee zou hebben als ik een boom zou planten in m'n tuin, dat ik nooit meer zou willen/kunnen verhuizen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

In ieder geval heel veel sterkte.

Groetjes Linda

Heidi schreef:

>

> Mijn vader is dus bijna 2 weken geleden overleden.

> Inmiddels de crematie achter de rug en we zijn nu druk bezig

> alles te regelen wat zijn bezittingen en financien ed. Geen

> leuke klus maar hoort erbij en het lijkt of hij er nog een

> beetje is.

> Omdat hij geen herdenkingsplaatje wilden, en we zijn keus

> respecteren, hebben we eigenlijk geen plek waar we heen

> kunnen gaan.

> Nu schijnt er een plaats te zijn waar je een boom kan planten

> speciaal voor overleden kankerpatienten. Wij zouden dat heel

> graag willen doen. Helaas kan ik nergen het adres vinden waar

> we dit zouden kunnen doen. Misschien kan iemand mij helpen?

>

> Alvast bedankt!

> Heidi

• will

BESTE HEIDI

eerst wil ik je condoleren met het verlies van je vader.ik las het bericht van jaqueline over haar ring mooi gebaar . ik heb zelf een hartje van goud met as van mijn man en mijn zoon een zilverhartje .en ik moet je zeggen het voeld heel goed .en dat er weinig over bekend ben ik met jaqueline eens je moet er zelf om vragen en dat is erg zonde zo zijn er veel mensen die dat ook wel hadden gewild en het nu niet meer kan .vraag er naar als je dat wil of je moeder en verdere faam . ik wens je veel sterkte voor nu en straks.

knuffel van mij wil

• Nina

hoi,

mijn tante is vorig jaar overleden (een dag na mijn 17e verjaardag)

ik had een hele goede band met mijn tante en mis haar dus heel erg,

mijn moeder had ook iets gelezen over die boom planten.

ze heeft hier over naar die stichting gebeld en kreeg de formulieren thuis gestuurd.

er word niet alleen een boom geplant maar er is ook een gedenkplaat met de namen van alle overledenen waarvoor een boom is geplant.

de naam van mijn tante word daar dus ook in gegraveerd.

ik vind het een onwijs mooi gebaar.

zo heb je tog nog iets extra's gedaan.(wij hebben wel een graf om naar toe te gaan)

Liefs

Nina