Kun je kanker faken ?

• Sandra van Kampen

Het is heel genant. Durf er met niemand over te spreken. Mijn exman beweert kanker te hebben . Vijf tumoren in totaal . Hij zegt 3 chemokuren gehad te hebben. Via tabetten (?). Zonder opname. Ik heb in die periode niets aan hem gemerkt of gezien. Geen gewichtsverlies, hij is nog steeds 86 kg. Geen enkel haarverlies. Ik heb alle ziekenhuizen in mijn omgeving gebeld, hij staat nergens ‘ingeschreven’. Hij wil ook niet zeggen bij welke dokter hij komt. Is hij werkelijk ziek , dan schaam ik mij voor dit wantrouwen. Is hij niet ziek, dan vind ik dit emotioneel gezien zeer wreed. Wij hebben 2 kinderen samen. Wat moet of kan ik doen om dit helder te krijgen. Misschien hoort mijn onderwerp niet hier thuis. Mijn respect gaat uit naar alle mensen die ernstig ziek zijn en vechten met hun naasten om er uit te komen. Wie kan mij helpen ?

• koos

Hallo Sandra, ziek is je ex zeker , of het nu waar is of niet.

Groetjes Koos

• marielle

hoi,

heeft hij chemo gehad, dan maakt het niet uit of hij tabletten of infusen krijgt.. haaruitval, hoort bij 99% van de chemo's …. en na 3 kuren moet je dat zien.. net als gewichtsverlies, of juist dat hij aangekomen, opgeblazen is door de medicijnen…

gr Marielle

• Marga

Heb je nog contact met mensen die veel met hem omgaan? Ik wil maar zeggen dat als het wel waar is, dat er dan toch iemand moet zijn die het weet.

• monique

zeker kun je kanker faken als je om aandacht verlegen zit

ik heb ook zo,n schoonzus

zij mocht s,nachts aan het infuus in het AVL om overdag bij haar kinderen te zijn en ging na zo,n nacht gewoon weer werken

ook bij haar zag je niks

ik heb ook alles gecheckt wat er te checken viel en omdat mijn vader ook behandelt werd voor kanker met chemo en bestralingen had ik goed vergelijkingsmateriaal

het is schandalig dat mensen daar mee spotten en je zou haast wensen dat ze het echt kregen hoe hard dat ook klinkt

maar gewichtsverlies en vermindering van eetlust intens moe zijn en verlies van je haar zijn wel heel bepalende kenmerken waar je op kunt letten

met kanker kan je niet spotten en de behandelingen hoe licht ook,hebben altijd een impact

laat je niet gek maken,die man is ziek in zijn hoofd

• coby

Lieve Sandra,

Ik heb je verhaal met verbazing gelezen,wat mankeert je ex in gods naam.

Er zijn zoveel mensen die willen dat ze deze ziekte niet hebben,mensen die echt niet meer te genezen zijn zoals mijn man bv en de man van Yvonne,mensen die niet gemist kunnen worden ,omdat ik bv met 2 kleine kinderen zit die heel erg veel van hun papa houden,en dan Yvonne en d'r man die voor het eerst opa en oma gaan worden.deze ziekte brengt zoveel intense verdriet met zich mee,het is gewoon niet te begrijpen dat iemand dit gaat faken.

Lieve Sandra vraag na wie zijn huisarts is en maak als de arts het toelaat een afspraak met hem,mocht het inderdaad zo zijn dat je ex deze ziekte aan het faken is dan is hij goed ziek in zijn hooft maar hij neemt wel jou en je kinderen mee de diepte in.

en is het zo dat hij inderdaad kanker heeft dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

in beide gevallen wens ik jou en je kinderen heel veel sterkte toe.

veel liefs.coby

• Yvonne en Gerard Bosman

Ik zit echt met gapende mond te kijken naar je verhaal Sandra. Je man is ook niet goed bij zijn hoofd. Hee toe zeg, lijkt wel of Tara Singh Varma weer in het beeld is, vraagt om de aandacht. Ik vind je man heel zielig en hij moet geholpen worden aan zijn kop. Mijn man is heel erg ziek en de man van mijn vriendin Coby ook. Hoe kan je man nou zoiets verzinnen!! Ik ben niet boos op jou hoor en vind het ook rot voor je. In ieder geval heb ik bewondering voor de mensen die vechten voor hun leven terwijl je man er mee bespot, daar heb ik geen respect voor.

Groetjes Yvonne en Gerard. Als mijn man niet verlamd is, had hij zeker schop onder de kont van je man gegeven..

• koos

Mijn eerste reaktie was misschien een beetje hard, maar als ik de rest van de reakties lees,had ik het toch wel bij het goeie eind, Zelf ben ik gelukkig weer vrij van kanker, ga naar een sport school, scheur op mijn skelers rond(en dat met een leeftijd van 47) maar ik wil alles nog doen en gedaan hebben. Weet je , Sandra, als je ex al niet wil zeggen bij wie hij onder behandeling is, dan is hij al vreselijk de weg kwijt.Als het waar is, wat ik betwijfel, is er nog iets mis met hem, omdat hij niet verteld wie hem behandeld, als het niet waar is, is hij ook ziek, daar is maar 1 oplossing voor, negeer die man, hij is je aandacht niet waard. Het lijkt een beetje op een verwend kind, die hoe dan ook aandacht vraagt, maar op deze manier walg ik er van, wat de andere ook al zeiden, ik heb niks tegen jou, maar je ex moet zich goed na laten kijken. Ik val misschien in herhaling, maar in beide gevallen vind ik je ex een zielige man, of hij nu wel of niet kanker heeft, ik heb twee jaar lopen tobben met kanker, als het goed is , ben ik er nu vanaf, maar als je deze ziekte gebruikt, om aandacht te krijgen, dan ben je echt de weg kwijt.

Ik wens jou en je kinderen nog heel veel gezonde jaren. Ik neem mijn woorden terug over je ex, als ik er naast zit, wat ik hem toe wens, houd ik ff voor mezelf

heel veel sterkte Koos

• niels

Nou wat een verhaal.. ik ben allebei mijn ouders verloren aan kanker. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er mensen zijn die die verschrikkelijke ziekte willen faken.. Ik heb het allemaal van heel erg dichtbij meegemaakt dus. Ik wil die schop wel uitdelen, hoor!!!!!

Sterkte , Niels

• een ander antwoord

Beste Sandra,

Van mij krijg je een heel ander antwoord.

Je zit in een hele moeilijke situatie.

Maar ik denk altijd, iemand is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Ook ik ken mensen, die chemokuren via tablet vorm krijgen.

die kunnen werken tijdens chemokuren

die niet afvallen,waar bij je niets aan ziet,

als je het niet zou weten,

waarbij de haren niet uitvallen.

Zo zie je er zijn altijd uitzonderingen. Ik zou blijven informeren naar zijn gezondheid.

Want ik ben met koos eens, ziek is hij of het waar is of niet.

Je gaat hierom niet spotten.

En wie weet verspreek hij zich een keer.

Laat ons nog eens weten, hoe het afgelopen is.

Veel succes ermee.