Het is bijna over...... de strijd is gestreden..

• Elsa

Beste mensen,

Ik heb hier wel eens het een en ander verteld over de kanker bij mijn moeder.

Steeds krabbelde ze weer omhoog…. Drie jaar heeft zij kanker gehad…

Vele chemokuren volgden…. Zij was zo sterk dat ze de hele familie omhoog trok door haar ongekende kracht.

En nu…. nu is de strijd gestreden….zij zal waarschijnlijk morgen haar ogen voor eeuwig sluiten…

Vraag me niet hoe ik dit zit te typen nu….. ik tril en huil. en trek het niet meer nu…

Morgen zal zij waarschijnlijk door de dokter uit haar lijden worden verlost.

Helaas zou zij in november 50 worden maar dit zal zij niet meer halen…

49 is toch geen leeftijd ! En 26 toch ook niet om zonder moeder door te moeten ?

Ik kan alleen maar zeggen dat deze pijn ondraagelijk is…..

iedereen bedankt voor jullie aandacht.

het is een opluchting om dit van me af te typen….

Elsa

• ciska

Beste Elsa,

Ik wens je heel veel sterkte toe.

Ik geloof je als je zegt dat de pijn ondraagelijk is.

En inderdaad nog geen 50 jaar dat is veel te jong om te gaan.

En jij bent ook nog veel te jong om zonder moeder door te gaan

Helaas hebben we het niet voor het zeggen.

Ik hoop echt dat je veel steun krijgt in je omgeving.

Ik denk aan je!

• sandra

Lieve Elsa

Ik leef met je mee het is echt ongelovelijk om op jonge leeftijd je moeder kwijt te raken. Helaas heeft mijn man ook kanker maar we zijn nog maar bij het begin. We hebben nog een hele lange weg te gaan. Maar dat neemt niet weg dat we het voor jouw niet erg vinden. Ik vind het echt heel rot voor je. Je heb helaas maar een moeder, een vrouw die je eigenlijk je hele leven nodig hebt. Maar daar hebben we helaas geen zeggenschap over. Maar ik hoop dat je toch heel veel kracht blijft houden. Ook al is ze d'r misschien binnenkort niet meer, maar bedenk dat ze altijd in je hart zal blijven bestaan. Ik wens je heel veel steun en kracht toe. En zo lang het toch nog kan geniet van haar. En zeg nog zo veel mogelijk dat je van d'r houd.

Helaas weet ik niet de juiste woorden te vinden voor deze situatie maar ik meen uit de grond van mijn hart dat ik aan je zal denken in deze moeilijke periode en de periode die je nog moet mee maken.

Veel liefs Sandra

• angela

hai Elsa

ik zit hier met tranen in mijn ogen, ik kan er over mee praten ik ben 8 maanden mijn moeder verloren , ik ook ik ben pas 29

ik vind het zo erg voor je dat je dit nu mee moet maken , ik wens je heel veel sterkte en blijf zo lang het kan bij je moeder je hebt haar en zij jou nou echt nodig

doe de dingen en zeg de dingen die in je op komen tegen haar want misschien naar morgen kan het niet meer

en in het begin zul je blij voor haar zijn dat ze geen pijn en strijd meer heeft, maar dan komt het gemis en dan moet je echt aan je zelf gaan denken

ik hoop dat je steun hebt n je vriend/man en huil anders lekker uit bij je hondjes die vragen niets en die nemen het

heel veel sterkte en lief angela

ps je kunt me altijd mailen

• Anita

Lieve Elsa,

Ik weet wat je voelt, ik weet wat je door staat.

Mijn vader is net 50 toen hij twee maanden te horen kreeg dat hij alvleesklierkanker had. Inmiddels gaat het nu ook zo slecht dat eendaags de strijd ook verloren is, Zelf ben ik nog maar 25 en kan ook nog niet zonder hem, Hij heeft ook nog een kleinzoon die hij moet achterlaten van bijna twee, het is gewoon vreselijk. Ik geloof dat je nooit klaar bent voor dit moment, maar wanneer het niet meer gaat en de strijd is opgegeven, is het mischien beter dat ze van alle pijn verlost zijn, dat is mischien voor ons ook het enige lichtpuntje waar ik mij aan vast kan houden. Ik hoop dat je alles wat je gezecht had willen hebben ook kwijt bent zodat je niet teveel met vragen en gevoelens achterblijf, IK wens je heel veel sterkte deze aankomende tijd, en je mag mij altijd persoonlijk mailen.

Veel liefs Anita

• Elsa

Dank jullie voor jullie ontzettende steun allemaal.

Ik ben gisteravond samen met mijn broer naar mijn moeder geweest…

Ze nam afscheid van ons toen we weg gingen…ze heeft ons in haar armen gesloten…en vertelde ons hoe blij ze met ons was… en dat we altijd goed op onszelf moesten passen.

Doordat ze echt afscheid had genomen heb ik aanvankelijk gedacht dat ze wellicht vanacht haar ogen voor goed zou sluiten.

Ze is heel erg warrig nu ook, en zegt vreemde dingen door de medicijnen.

Ik kreeg vanochtend tel. dat ze goed had geslapen….

Ergens weet ik dat het beter voor haar zal zijn als dit gevecht over is….

Maar wat zal ik haar missen ! iedere dag……

Veel liefs allemaal, Elsa

• jolanda

Hoi elsa ik wil je even heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.Verschrikkelijk.

• marjolijn

hoi elsa

als eerste heel veel sterkte.

ik zit nu in de wonkamer en zie m'n zieke moeder liggen.

hoe lang het bij haar nog gaat duuren weet niemand.

ik heb een paar dagen geleden een berichtje geplaatst en daar aardige reacties op gekregen wat me zeer veel goed doet.

vandaar even deze kleine ondersteuning voor jou.

heel veel sterkte in de komende dagen.

je mag me ook prive mailen gr marjolijn

• jolanda

van mij ook mn medeleven en ik kan je een ding zeggen ook al is het nog zo donker ooit word het weer licht geloof me maar .

ik denk dat ons ook het zelfde staat te wachten ik heb mn verhaal ook hier in geschreven en hoop op een antwoord

groetjes jolanda

• Yvonne Bosman-van der Helm

Lieve Elsa,

Het is nou vry laat in de nacht, maar ik wil je namens mijn man Gerard en mij heel veel stekte wensen in de komende tijd. Jeetje, het is ook allemaal erg moeilijk.

Met gerard gaat het goed, pijnvrrij, maar zit nu wel in de rolstoel en afhankelijk van de rollator…………..

We hebben bewondering voor je!!

Ik stuur je wel gauw emailtje, oke? Je mama mag met zo'n keigave lieve dochter blij zijjn, je bent heel erg sterk en j bent bovendien een groot voorbeeld voor de anderen, echt waar, meid, ga nu maar naar je mama toe en zeg als het kan tegen haar dat gerard en ik veel aan haar denken en dat zij zeker hulp kriijgt van onze lieve heer,, dat heel zeker

ik ga nu maar slapen, al valt het niet mee,

vallen doe je alleen en opstaan doe je samen

ps. ik ga binnenkort in het chinees tatoeren! tw naam van Gerard en dan bij net boven bikini lijn, wie weet kan je het ook doen, bv sterrebeeld van je mama met jouw eigen sterrebeeld bij elkaar combineren, het doet je goed , echt, dan is je mama ook echt voor altijed bij je!

kusjes stevige omhelzing van Yvonne en Gerard ook ,

trouwens gerard wordt op 21 april 2002 opa van zyn eerste kleinkind!