Leiomyosarcoom

  • A.van Wel

    L.S.

    In een kliniek in Zwitserland (Orselina) worden nagenoeg alleen kankerpatiënten behandeld. Een van de artsen uit deze kliniek heeft een handboek geschreven voor de behandeling en genezing van kanker en uitgezaaide tumoren. Hij beschrijft hierin de genezing van 12 patiënten die naar huis waren gestuurd om hen zaken te regelen. Zij waren regulier uitbehandeld. Alle 12 zijn genezen 10 ervan leven na vele jaren nu nog 1 stierf aan voedselvergiftiging en de ander doordat zij de behandeling afbrak. 1 werd alleen maar per telefoon behandeld.

    Dr. Dario Spinedi, leider van de Zwitserse kliniek, zegt over dit boek:

    "Dit werk is voorbestemd om een standaardwerk te worden

    voor de homeopathische oncologie.

    Op aandringen van mijn voormalige stagebegeleider, Gerard Homburg, is dit boek vertaald met als doel een samenwerking te bereiken tussen regulier en homeopathie. De hier beschreven behandelingsmethode vereist een nauwe samenwerking tussen de reguliere en de homeopathische aanvullende geneeskunde.

    Deel 1 beschrijft de theorie met de verschillende middelen.

    Deel 2 de genezing van 12 van zijn zwaarste gevallen:

    1 Gemetastaseerd melanoom met metastasen in de oksel(pT2 Clarke Level IV)

    2 Inoperabel voortgeschreden prostaatcarcinoom (Gleason-score 9)

    3 Borstkanker met multiple longmetastasen

    4 Invasief folliculair schildkliercarcinoom

    5 Gemetastaseerde alvleesklierkanker

    6 Gemetastaseerd nasopharynxcarcinoom

    7 Gemetastaseerd ovariaalcarcinoom

    8 Gemetastaseerd melanoom met cutane metastasen

    9 Borstkanker niet geopereerd - genezen met homeopathie

    10 Borstkankerrecidief

    De organotrope behandeling van gecompliceerde tumorgevallen

    11 Bot- en pulmonaal gemetastaseerd schildkliercarcinoom (met uitzaaiingen in botten en longen)

    12 Malt-lymfoom en bot-tbc van een aardige dame en melanoom bij een hond.

    Dit werk is een handboek voor zowel de arts-homeopaat als de patiënt.

    Alle 12 casussen met 74 repertorisaties (in het Nederlands) worden in het tweede deel uitvoerig beschreven. Dr. Wurster beschrijft ook zijn overwegingen en hij legt uit hoe en waarom bepaalde middelen worden gekozen en hoe zij worden voorgeschreven. Iedere stap in de behandeling kan daardoor tot in detail worden gevolgd. In het eerste deel geeft hij uitleg over de theorie en beschrijft hij welke middelen je moet gebruiken om de bijwerkingen van chemo en bestraling tot een minimum beperken. Daardoor behoudt de patiënt een goede kwaliteit van leven. Hij legt uit hoe de behandeling moet worden aangepakt. In welke volgorde en welke middelen in aanmerking komen.

    Deze 12 regulier “uitbehandelde”patiënten zijn nu, 6-12 jaar later, op 2 na nog in leven. Een patiënte overleed aan darminfectie en de andere nadat zij de behandeling had afgebroken. Bij geen van allen was aan het einde van de behandeling nog kanker aantoonbaar. Onafhankelijke artsen van de universiteit van Freiburg (D), afdeling voor tumorbiologie, hebben deze gevallen in een vergelijkende studie op meer dan 600 patiënten geverifieerd en juist bevonden. Zij hebben hun bevindingen op het internet gepubliceerd. http:/www.biomedcentral.com/1471-2407/11/19). Hun conclusie luidt:

    “The improvement was clinically relevant and statistically significant. It could also be seen in symptoms of physical and mental fatigue. Thus our data suggest that classical homeopathic care could complement conventional cancer care to the benefit of patients.”

    Dit onderzoek heeft dus uitgewezen, dat een homeopathisch behandelde patiënt een significant betere kwaliteit van leven heeft en grotere kans op overleven. De patiënten uit dit onderzoek worden nog steeds onder controle gehouden door hun regelmatig formulieren toe te sturen.

    Over de kliniek

    Tijdens ons verblijf in Zwitserland met een familielid, dat zich in de kliniek onder behandeling heeft gesteld voor een soort kanker die regulier onbehandelbaar is, hebben wij spectaculaire dingen gezien. De groep artsen die daar aan het werk is, werkt zeer intensief samen. Na een zeer uitgebreide anamnese, krijgt de patiënt in overleg met de supervisor een middel voorgeschreven. Aan de patiënt wordt niet verteld welk middel het is. De daaropvolgende dagen heeft de patiënt iedere ochtend weer een gesprek met de behandelende arts, waarin alle symptomen opnieuw worden uitgevraagd en in de lijst van symptomen van een cijfer worden voorzien. Zo wordt aangegeven of er een verbetering of een verslechtering heeft plaatsgevonden. Op deze manier werkt de patiënt actief mee aan zijn of haar behandeling en ziet hij ook wat er in het verloop van de behandeling is gebeurd. Het verblijf in de kliniek duurt 10-14 dagen. Daarna gaat de patiënt naar huis en vindt de behandeling verder via mail of telefoon plaats. (Casus 11 is alleen telefonisch behandeld!! Dr. Wurster heeft hem nooit gezien.)

    De patiënt

    Die krijgt inzicht in het hoe en waarom van een homeopathische behandeling door vooral de casussen te bestuderen. Die leren hem, dat hij de leiding heeft in zijn genezingsproces. Hij leert waar hij op moet letten. Zonder een nauwkeurige weergave van de symptomen die zijn lichaam produceert, kan de arts-homeopaat, die hem behandelt weinig of niets beginnen. De patiënt is actief bij zijn genezingsproces betrokken, doordat hij iedere dag de voortgang van zijn genezingsproces in een protocol met symptomen moet noteren.

    Dr. Wurster is de schrijver van dit handboek voor de homeopathische behandeling van kanker.

    Verdere methoden van behandeling

    Onlangs had ik dr. Wurster de Banerji Protocols toegestuurd. (zie bijlage)Dit zijn protocollen waarin de behandeling van de diverse kankersoorten is gestandaardiseerd. Op het internet kun je uitzoeken welke medicijnen je kunt gebruiken voor de soort kanker die je wilt behandelen. Hij antwoordde: “Ik ken ze. Ik heb er 10 patiënten met hersentumoren mee genezen. Wij hebben ze getest, zoals wij ook alle methoden van alle bekende homeopaten uit het heden en het verleden hebben getest Maar deze, op het individu aangepaste behandeling, volgens de aanwijzingen van Hahnemann werkt beter. En er is nog veel onderzoek nodig.”

    Zie ook: Medisch dossier mei 2012:

    “Zij (Banerji’s) hebben tussen 1990 en 2005 21.888 patiënten met kwaadaardige tumoren alleen met homeopathie behandeld zonder bestraling of chemotherapie. Uit de klinische rapportage bleek dat in 19% of wel 4158 geen tumoren meer aantoonbaar waren en 21% (4596 patiënten)stabiliseerde of verbeterde. Deze patiënten werden nog eens 2-10 jaar gevolgd om te zien of er nog verbetering optrad. Een succes percentage dat overeenkomt met de beste resultaten van de conventionele behandeling -en dan zonder de slopende neveneffecten van chemo en bestraling! Los daarvan is de aldaar toegepaste therapie – Banerjiprotocol- ook in het laboratorium getest. Het bleek dat van de twee gebruikte middelen – Carcinosinum en Phytolacca – net zo effectief waren tegen borstkanker cellen als het cytostaticum Taxol2.” ( Zie voor protocol: (http://www.pbhrfindia.org/index.php/introduction-to-cancer-treatment)

    Dat deze behandeling van Dr. Jens Wurster werkt, zien wij uit eigen ervaring. Familielid met leiomyosarcoom van 5,5 kg! Operatie, toch maar bestralen en vervolgens uitzaaiingen in de longen. Niet te behandelen! Noch in Alkmaar, noch in Leiden. Zij is bij hem onder behandeling en het gaat uitstekend met haar. Nu 3 ½ jaar later ziet zij er uit als Hollands welvaren, Wandelt uren lang in de bergen, fietst uren lang en trekt een uur lang baantjes in het zwembad. Wij zijn benieuwd naar de komende scan.

    Voor uw informatie nog het volgende; 22 april a.s. om 22 uur komt dr. Jens Wurster op de Beierse televisie met een uitzending over de kliniek samen met een vrouwelijke arts die uitzaaiingen had in de botten, lever en 1 in de hersenen. Nu 4 jaar later is zij genezen. Via onderstaande link is dit op de computer te volgen.

    http://www.br.de/fernsehen/bayerisches-fernsehen/programmkalender/sendung-189844.html

    De titel is: Homöopathie - Medizin oder Mogelpackung?( Homeopathie-medicijn of “bedrieglijk grote verpakking met kleine inhoud?)

    Met vriendelijke groet,

    A. van Wel

    P.S.

    Afgelopen maand was er op een andere Duitse Tv-zender en uitzending waarin de homeopathie werd afgebrand. Tijdens deze uitzending werd ook nog even het handboek voor de behandeling van kanker door Dr. Jens Wurster in gezoomd met de mededeling: nu pretenderen ze ook nog kanker te kunnen genezen.

    Vorige week werd D. Wurster door de maker van dit programma opgebeld ………………………………. Of hij diens vader kon behandelen? Die heeft kanker.

  • Marianne

    Hallo allemaal,

    In juni 2010 is mijn linkernier en -bijnier weggehaald i.v.m. een leiomyosarcoom in de buikholte. Een jaar later kreeg ik te horen dat er uitzaaiingen in de longen waren gevonden. Nu, 2 jaar later, zitten ze er nog steeds; groeien langzaam. Verder in het lichaam is er tot nu toe niets gevonden. Ik ben onder behandeling bij de Daniel den Hoed in Rotterdam. Een in mijn ogen heel fijn ziekenhuis. Bestralen of opereren is niet mogelijk omdat dit teveel goed weefsel kost. De enige optie nu is chemo, maar er is 25% kans van aanslaan en alleen levensverlengend. Daarom krijg ik nu ieder kwartaal een CT-scan en wacht nu op het advies om te starten. 3 behandelingen om de 3 weken en dan een scan om te bepalen of het aanslaat. Zo niet dan ben ik officieel uitbehandeld. Slaat het wel aan dan volgen er nog 3.

    Ik heb heel veel baat bij bio-resonantiebehandelingen. Iedere week 2 of 3 bij een natuurgenezer, BodyVision in Dordrecht.

    Hierdoor krijg ik weer energie want zoals jullie allemaal weten kost deze ziekte veel energie. Daarnaast gebruik ik Dr. Schussler's celzouten en visoliecapsules. Melatonine slik ik ook maar met name om makkelijker in te slapen.Als het voor deze ziekte ook helpt dan is dat mooi meegenomen.

    Al met al voel ik me nog heel goed.

  • sylvia

    Hallo met sylvia bij mij at het in de baarmoeder alles is weggehaald nu zijn er cellen ontdekt in de longen ook in de daniel den hoed

    ook 24 uurs chemo om de drie weken heb net telefoon gehad dat ik te nerveus ben ze stoppen omdat ik een tel afspraak wilde waren ze gepikeerd

    experimenteel was nog het enige met nul procent kans weet echt niet wat te doen

    gr sylvia

  • Molletje

    Ik zal mijn verhaal hier maar neerzetten, het is wel een wat ouder topic maar het wordt gelezen en dan staat alles overzichtelijk bij elkaar.

    In 1998 ben ik geopereerd aan een uitsteekseltje aan mijn knie. “Vetbultje” zei mijn huisarts. Maar wel op een erg zichtbare plaats, dus ach, wegsnijden maar, poliklinisch, plaatselijk verdoofd, zo gepiept. Alleen een beetje lange wachtlijst voor de chirurg, dat dan weer wel.

    “Wat een grappig dingetje!” jubelde de chirurg in Gouda en liet hem aan iedereen zien. Het werd opgestuurd naar het lab, eigenlijk niet nodig maar ach, het was procedure. Twee weken later twijfelde ik nog of ik wel naar de controle moest, de hechtingen waren er al uit, de wond was mooi dicht en het was erg druk op mijn werk. “Ga toch maar” zei een stemmetje in mijn hoofd. En ik ging.

    De uitslag bleek helemaal niet te zijn gekomen en de chirurg belt naar het lab. Zijn tot dan opperbeste stemming was ràzendsnel verdwenen. Binnen drie dagen lag ik weer onder het mes, om te zien of er uitzaaiingen waren (we spreken 1998, MRI was er toen nog niet in Gouda). Vrij snel daarna zat ik dagelijks in het LUMC voor bestraling. Ik had veel vragen, internet had ik toen niet (nu ondenkbaar maar 15 jaar geleden vrij normaal) en echte antwoorden kreeg ik ook niet. Alleen dat het heel zeldzaam was en wanneer het terugkwam was er geen genezing, dan zou het in mijn longen zitten en was ik “binnen drie maanden dood, dus als je een hardnekkig kuchje krijgt….”. (En bedankt hè, LUMC, voor je inlevingsvermogen).

    Ik verwachtte dood te gaan, dus gooide het roer om. Zodra de brandblaren en de fysio het toelieten trouwde ik in Las Vegas, nam ontslag bij de overheid (“en je vastigheid, je opleidingen, je ambtenarenpensioen dan” - WAAAHAHAHAHA!!), kocht samen met mijn lief een bescheiden maar gezellig huisje en nam alleen nog werk aan dat ik leuk vond (er was toen geen crisis).

    Vijftien jaar is het weggebleven.

    Aan nazorg werd niet gedaan. Toen ik een langdurig kuchje kreeg moest ik zelf aandringen op een thoraxfoto. Geen MRI, geen ct-scan, geen echo, naar de knie is nooit meer gekeken.

    In die tijd is mijn baarmoeder weggehaald, elf grotere en kleinere vleesbomen, de baarmoeder had de grootte van een voetbal. Zat er een LMS bij? Wie zal het zeggen, ik wist toen zelfs niet hoe het “dingetje” heette, laat staan dat die vooral in de baarmoeder zitten. En de dokters waren daar kennelijk ook niet van op de hoogte, het is gewoon niet onderzocht. Lage rugpijn, vage buikpijn, onverklaard gewichtsverlies zorgden voor diverse tests waar niets uitkwam. “Dan is het prikkelbare darmsyndroom!” riep mijn huisarts. Dat het vooral mijn eileiders waren die pijn deden maakte niet uit. “Kan niet, die zijn niet actief”. Dat de pijn rechtsonder zat en de darm links, kniesoor die daar op let. Toen de huisarts maagzuurremmers voorschreef toen ik wéér een uitzonderlijk lang kuchje kreeg heb ik een andere arts gezocht.

    Begin deze maand een rare gladde harde bult in mijn bovenbeen. Hoelang zit die er al? In eerste instantie denk je niet aan iets “engs”, het zit tenslotte niet in mijn longen? Toch maar langs de (nieuwe) huisarts, het zal wel niks ergs zijn maar het is toch wel “raar”. Deze arts is wél wakker, stuurt me meteen naar de echo en noemt de naam van “het dingetje” uit 1998: leiomyosarcoom. Eindelijk iets dat ik kan googelen. Zowel de huisarts als de radioloog denken aan een teruggekeerd LMS.

    Vandaag naar de orthopeed en bloed geprikt. Morgen de MRI. Dan 5 dagen wachten tot de uitslag bij de orthopeed is. Dan naar de orthopeed in Gouda, die meteen al mijn dossier kwijt was en maar 1x per week spreekuur heeft. Dan hopelijk snel naar LUMC.

    wordt vervolgd….

  • Molletje

    Ik lees in dit topic over melatonine. Volgens deze (website: http://www.melantonin.nl/wie-mag-geen-melatonine-innemen.php#wie-mag-geen-melatonine-innemen ) kun je dat beter NIET doen bij kanker, omdat het het immuunsysteem bevordert. Dan zou je het dus juist stimuleren.

    Ik geloof overigens ook niet in die theorie van op-tijd-naar-bed-bevordert-genezing. Toen ik de eerste keer LMS kreeg, had ik jarenlang een vaste volledige baan en ging elke dag keurig op tijd naar bed en 's morgens vroeg weer op.

    Na de operatie/bestraling zei ik mijn vaste baan op en verschoof mijn dag-en-nachtritme nogal eens, en is het 15 jaar weggebleven.

    In elk geval, of melatonine nu wel of geen invloed heeft, de term “baat het niet, schaadt het niet” zou best wel eens NIET op kunnen gaan in ons geval!

  • Molletje

    Vragen die ik heb:

    - laat LMS markers achter in het bloed?

    - is een biopsie verstandig of geeft het juist uitzaaiingen?

  • Maarten van Veen

    Hoi Brigit,

    Er zijn maar heel weinig mensen die Brigit Adamse heten.

    Ik zocht contact en vond alleen je naam hier op deze site.

    Wil je svp contact met me opnemen: m.w.veen@hetnet.nl

    of 0611905115

    Groet, liefs, Maarten

  • Sanne

    Sorry Molletje, maar ik vind het niet logisch klinken wat je zegt: melatonine bevordert het immuunsysteem, dus je moet het niet bij kanker gebruiken. Volgens de vele oncologen kun je kanker krijgen juist als je immuunsysteem dat toelaat, d.w.z. als je immuunsysteem verzwakt is (door een of andere oorzaak). Als je met melatonine je immuunsysteem kan stimuleren, dan lijkt mij logisch dat het goed is tegen kanker. Namelijk immuunsysteem is de belangrijkste wapen tegen elke ziekte. Ik zeg niet dat melatonine een wondermiddel is en dat je daardoor gaat genezen. Ik geloof dat kanker meestal niet door slechts een oorzak ontstaat, maar door verzameling van oorzaken. Verstoorde dag-nacht ritme kan een van de oorzaken zijn, maar natuurlijk niet iedereen die dat ritme verstoord heeft krijgt die ziekte. Gelukkig maar! Ik ben zelf op zoek naar wat er allemaal bij mijn ziekte de oorzak kon zijn. Ik probeer ze allemaal uitschakelen, een voor een.

    In mijn zoektocht naar de oorzaken van deze ziekte kwam ik ook tegen het woord ‘straling’. Verschillende soorten straling. Sommige beweren dat er aardestraling ook oorzaak van kanker kan zijn, slapen boven een plek waar ondergrondse wateren stromen. Het zou mogelijk zijn om je huis laten inspecteren op deze stralingen (en laten ontstoren, neutraliseren). Wie weet?

  • Joris L

    Irritant, die spam van melatonine. En dom.

    Wordt er niet op spam gelet hier?

  • VAN BREMPT Magda

    Ik heb een leiomysarcoom in mijn hart. Dit werd verwijderd en knu hormonentherapie.