Kanker……..

Kanker is een ziekte die geen onderscheidt maakt tussen Man/Vrouw , Homo of Lesbo maar nog erger , het maakt deze verschrikkelijke ziekte niks uit of je nu 100 bent of nog niet eens geboren. De mensen die het van dichtbij hebben meegemaakt weten dat naar mate het einde van je dierbare nadert er totaal niets meer over is van degene die je lief hebt. Gek genoeg begrijpen weinig mensen uit je omgeving je ; Haat , Afschuw , Wrok , Verdriet je pijn en ook je begrip. Begrip ?? Sja da`s een raar idee , maar als je je dierbare ziet wegkwijnen en langzaam verranderen in een hoopje mens die alleen nog wil dat de dokter zo snel mogelijk komt met de euthenasie injecties dan weet je dat de lijdensweg heel erg groot is. Zelf kom ik uit een vrij grote familie, m`n ouders hebben samen 27 broers en zusters , waarvan er enkelen zijn overleden aan kanker. Zowel aan m`n vaders als mijn moeders kant komt het voor. Een aantal jaar geleden verloor ik mijn moeder aan kanker en nu blijkt mijn vader longkanker te hebben die niet meer te behandelen is. Graag zou ik hierover praten met iemand die niet dicht bij me staat en met deze persoon de dingen delen en hopelijk elkaar kracht geven die wij in deze situatie zo hard nodig hebben. Wil jij net als ik even met iemand praten die begrip heeft en in deze makkelijker praat met een “vreemde” ? Laat het me weten ik sta er voor open. Groet Tom.