HULP AUB overlijdensrisicoverzekering + kanke

  • meisje27

    Hallo iedereen,

    Ik ben met mijn vriend een nieuwbouwhuis aan het kopen.

    Er zit allemaal veel spoed achter omdat we zo snel mogelijk bij de notaris moeten zitten.

    Nu is mijn probeem dat ik 6 jaar geleden schildklierkanker heb gehad en de overlijdensrisicoverzekering doet een premievoorstel van 15 x de normale premie

    Ik zit hier best mee omdat ik het idee had na 5 jaar kankervrij te zijn, en dus verder ook niet zoveel problemen zou krijgen bij het aanvragen van een overlijdensrisicoverzekering. Omdat spoed zit achter mijn hypotheek adviseert mij financieel adviseur om de premie te accepteren en dan later

    verder te kijken om aanvragen te doen bij andere verzekeringen. Ik ben alleen bang dat andere verzekeraars ook moeilijk gaan doen…

    En als er een verzekeraar is die me accepteert tegen een goedkopere premie, ben ik bang dat het overstappen moeilijk gaat…

    Heeft iemand ervaring of tips die me misschien kunnen helpen?

    Alvast heel erg bedankt allemaal..

  • TD

    Hallo,

    Ik heb geen antwoord op de vraag, wellicht is het ook al te laat, maar zit met hetzelfde probleem. Bij mijn partner is het 4 jaar geleden.

    We hebben NHG nodig ivm. mijn eigen situatie.

    Hoe is het uiteindelijk afgelopen?

  • levi

    hoi

    Laat uw arts een dokument optekenen dat u kankervrij bent,de verzekering kan volgens de wet niet de premie 15 x verhogen,

    er is nog steeds een volgorde,een doktersverklaring is rechtsgeldig zodat de verzekering niet mag verhogen volgens de wet,

    probeer een energieke advokaat…

    groeten