Hallo Allemaal!

Ik en mijn vriend willen graag een huis kopen, maar hier moet je een overlijdensrisico verzekering voor afsluiten. Wij hebben al een huis onder voorbehoud gekocht, koopcontract is nog niet getekend. Nu hoor ik veel verhalen van (ex)kankerpatienten waarbij het krijgen van een ORV onmogelijk is of erg moeilijk verloopt, maar ik heb niets kunnen vinden van ervaringen van jonge mannen die teelbalkanker hebben gehad. Er is 3,5 jaar geleden ontdekt dat mijn vriend (nu 25 jaar) teelbalkanker had, de teelbal is toen direct verwijderd. Er waren verder geen uitzaaien en verdere behandeling was niet nodig, hij staat wel nog 1,5 jaar onder controle. Is hier iemand op het forum die ervaring heeft met zo'n zelfde situatie en bij wie het wel gelukt is om een ORV af te sluiten, desnoods tegen een hele hoge premie? Hoe is dit proces van afsluiten verlopen en bij welke verzekeraar hebben we grote kans?

Ik hoop echt dat er iemand is die hier meer over kan vertellen, want op internet is over dit soort situaties weinig over te vinden!