Glioblastoom

  • Leon

    In september 2010 is er bij mijn vrouw en hersentumor ondekt een Glioblastoom graad4 , Heeft inmiddels bestraling gehad en gemo met Temadol. Ze zou als nabehandeling nog 6 maal Gemo krijgen . Nu is na twee maal gemo echter gebleken dat haar bloedplaatjes waarde gedaald is ( 33) zodat de behandeling gestop is. De tumor zit bij het bewegings centrum zodat ze nu aan de rechterzijde instabiel is.Ik vezorg haar nog steeds thuis en wil dit zolang als mogelijk volhouden . heeft er iemand ervaring op dit gebied . Mijn vrouw is pas 59 , en gelukkig ben ik met de VUT (63) zodat ik de hele dag thuis ben.

    We leven nu van dag tot dag. en iedere dag is er een.

    een echtgenoot.

  • Yvonne

    Hallo Leon,

    Wellicht is het heel pijnlijk om te reageren, want je hebt jouw verhaal al begin 2011 gepost en ik weet wat de prognose's zijn bij een glioblastoom. Ik reageer eigenlijk voor mijn vader. Hij zit in hetzelfde situatie als jou, alleen zitten wij pas in het beginstadium. Mijn vader en moeder zijn allebei 64 jaar. Mijn moeder is ongeveer 3 weken geleden geopereerd. Afgelopen woensdag hebben wij het bericht gekregen dat de tumor een glioblastoom is. Een hele schok voor ons allemaal. Ook bij mijn moeder is de rechterkant instabiel. Ze kan nog wel lopen, maar ze heeft vooral last van haar rechterbeen. Jij vraagt naar ervaringen van mensen, maar ik vraag nu jouw ervaring. Ik hoor graag wat jij hebt meegemaakt en welke behandelingen jou vrouw heeft ondergaan. Ik kan dat dan doorsturen naar mijn vader (hij weet niet dat ik deze mail stuur) en wellicht indien beiden daar behoefte aan hebben, jullie met elkaar in contact brengen. Maar vooralsnog hoor ik graag jouw verhaal.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne Merks

    Eindhoven

  • truitje

    hallo '

    Mijn man is in maart geopereerd,en wij kregen ook de uitslag glioblastoom 4,hij is daarna 6 weken bestraald in combinatie met chemotabletten.

    Op zich is de operatie en bestraling hem erg mee gevallen.

    Hij zit nu in een rustperiode van 4 weken,daarna weer 5 dagen chemo 3 weken rust weer chemo 3 weken rust in totaal 6 keer chemo.

    Deze week wordt er ook nog een mri scan gemaakt dat is dus best spannend.

    dit is het wel z on beetje,afwachten hoe alles verder gaat verlopen.

    groeten truitje