Carcinoid

  • rustige

    Wie heeft deze zeldzame vorm van kanker ook en wil daar over praten/schrijven.

  • Ilze van Pelt

    goedeavond,

    Mijn naam is Ilze ben 48 jaar jaar en ik ben in augustus 2011 geopereerd aan een carcinoid in de longpijp net voor de ingang van de rechter long,ik heb er waarschijnlijk 3 jaar mee gelopen is begonnen met hoesten dat is overgegaan in astma maar dit werd steeds slechter op het laatst kon ik de trap niet meer op boven aan de trap moest ik even bijkomen om de 2 maanden naar de longarts werden er foto's genomen maar niets gezien werd gehouden op astma op het laatst had ik 14 pufjes op de dag maar hielp niet longfunctie werd steeds slechter en minimaal elke 2 maanden een longontsteking toen ik in april uit mijn werk kwam in de auto begon ik zoals gewoonlijk heel erg e hoesten kwam er allemaal bloed naar boven ik direct door naar de huisarts post die zeiden is een longontsteking zijn de blaasjes die bloeden een kuur en gaat over voor de zekerheid heb ik het vermeld aan de longarts toen ik daar weer was eind mei en die zei voor de zekerheid laten we maar een scan maken, daar kwam een verdikking uit bij de ingang van de long, toen direct een broncho. daar zag ze dat er een soort bal voor mijn long zat de longarts wist niet wat het was en ik zei nog kan nooit kanker zijn als was ik er toch niet meer, maar het was wel kanker een carcinoid toen is alles in een sneltrein gegaan kon niet in Rotterdam geopereerd worden daar konden ze alleen de hele long weghalen en zijn toen doorgestuurd naar het VU amsterdam daar ben ik in augustus geopereerd en het goeie nieuws was geen uitzaaiingen in lympfen maar wel de slecht vorm carcinoid

    ben best wel snel hersteld vindt ik zelf alleen heb ik er wel wat van overgehouden als het koud is krijg ik pijn in me longen en ook als ik moe ben maar ja dat is niet erg als het daar maar bij blijft, je bent steeds ban dat het ergens anders of in longen weer zit, maar voor de rest voel ik mij super kan alles weer trap oplopen fietsen, heb weer 2 longen die het doen, al heeft de long wel verlies maar voor mij is dit super wat ben ik blij dat het ontdekt is anders had ik het misschien niet meer na kunnen vertellen, maar genoeg nu over mij kan nog wel even er over doorgaan, hoe is het met u en waar zit de carcinoid

    groetjes Ilze van Pelt