HELP HELP HELP

• peter n

hallo allemaal

voor het eerst kom ik hier en tik direct het volgende in de hoop soortgenoten te treffen

een zeer goede vriendin van ons 52 jaar heeft kwaadaardig longkanker met uitzaaien wat pas sind 1-10-2009 bekend is gemaakt door artsen.

hun huwelijk is er niet één om mee naar huis te schrijven en toch houdt hij heel erg van haar

nu zij ongeneeslijk longkanker heeft zonderd zij zich al na enkele dagen geheel af van iedereen

zelfs haar man krijgt dagelijks alle kankers naar zijn hoofd alsof het allemaal zijn schuld is

wij staan hier tussenin en proberen beide te helpen

zij gaat binnenkort met chemo beginnen die éénmalig zal zijn om te zien of het aanslaat terwijl wij beter weten

wij buitenstaanders z'n 20 mensen willen en staan voor beide klaar om ze te helpen

haar man neemt onze hulp graag aan maar zijn vrouw …………….

wie kan ons zeggen hoe wij het beste kunnen reageren of doen

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi

Ik denk dat ze wat kwaad is . In die zin . …… Verdorie dat treft mij nu weer en haar huwelijk (zo te lezen, ) ga niet al te best . Alles op een hoopje breng wat spanning . ……Ze moet het denk ik verwerken . en sommige mensen willen dat gewoon alleen . Overal afgezonderd van . . Verwerken dus.Als de een kwaad is . slaan ze dicht om het zo te zeggen de ander scheld alles aan elkaar . Bij deze nu vermoed ik op haar man. Even uit laten buien en weinig zeggen .. even de kat uit de boom kijken zeg maar . als ze wil praten kom ze zelf wel na een tijdje …..

Sterkte .

Groetjes , Lotje

• peter n

ik dat er nog mensen hun menig geven maar bij dezen bedankt

• wendy j&d

Mijn moeder keerde zich ook van iedereen af.

Neem het allemaal met een grote korrel zout en probeer haar te steunen waar je kan en meer dan dat kan je niet doen.

• peter n

las je schrijven een stukje terug

gecondoleerd

we nemen het inderdaad met een schip zout

morgen hebben we een etentje met alle vrijwilligers die haar al die jaren gesteund hebben gewoon voor de gezelligheid

en daar zit ook wel een beetje afschijt in verborgen ben ik gewoon eerlijk in

sterkte verder

• wendy j&d

Ik hoop dat ze langer de tijd krijgt dan mijn moeder.

Het word nog een zware weg die bewandeld moet worden, probeer er gewoon voor haar te zijn ondanks dat je afgeblaft word..al is het maar voor je eigen gevoel voor als ze er straks niet meer is.

Als de chemo aanslaat zegt dat trouwens ook niet alles, hou daar rekening mee.

Bij mijn moeder was de chemo ook aangeslagen maar het is een verloren strijd en dat moet je goed in je achterhoofd houden.

Bedankt en jullie ook sterkte.