bijwerking medicijnen?

• Lana

Is het mogelijk dat iemand door medicijnen tegen kanker psychisch afwijkend gedrag gaat vertonen?

Een familielid van mij gebruikt sinds twee jaar steeds sterkere pijnstillers en haar moeilijke karakter is in die tijd tien keer zo moeilijk geworden.

Ze doet niet anders dan liegen en bedriegen. Ze beschuldigt anderen van allerlei zaken die ze zelf verkeerd doet. De mensen in haar omgeving weten niet meer waar ze met haar aan toe zijn. Het is zo erg dat haar man er over denkt van haar te gaan scheiden omdat er niet meer met haar te leven valt.

Omdat hij een erg trouw iemand is heeft hij de knoop nog niet doorgehakt, Maar iedereen in zijn omgeving verbaast zich erover dat hij aarzelt.

Natuurlijk is het moeilijk om een persoon waarvan je eens hebt gehouden in deze periode van haar leven alleen te laten, maar de man heeft toch zelf ook recht op geluk? De vrouw is familie van me en de man is aangetrouwd.

Lana

• ¥ Lotje ­­¥

Is het mogelijk dat iemand door medicijnen tegen kanker psychisch afwijkend gedrag gaat vertonen?

Het kan misschien ook zijn , dat ze kwaad is dat ze de ziekte heb . en dat uit op andere. Je zou het eens aan de dokter kunnen vragen.

Groet, Lotje

• Marer

Medicijnen kunnen bijdrage aan veranderingen. Maar emotioneel is kanker verwerken heel, heel hard werken. Heeft dit echtpaar wel de juiste begeleiding? Psychische problemen kunnen je ook ziek maken. Een advies kan zijn om als echtpaar hulp voor de psychische problemen te zoeken.

• Lana

Dat is al overwogen, maar de zieke wilt geen inmenging van anderen.

Ze is er zo van overtuigd dat zij gelijk heeft en alle anderen ongelijk, dat ze bij voorbaat alle eventuele hulp afwijst.

Zielig genoeg is er niemand meer die aan haar kant staat.

Je mag iemand nooit dood wensen, maar in dit geval zou het voor heel wat mensen beter zijn als zij er niet meer zou zijn.

• netcat

ja, dat klopt..mijn moeder had dezelfde soort bijwerkingen van alle morfine die ze kreeg toegediend. Op't laatst wist je niet meer waar je goed aan deed…heel moelijk, een lijdensweg! Zij is afgelopen nacht overleden aan slokdarmkanker.

• ¥ Lotje ­­¥

Gecondoleerd met je moeder . veel sterkte gewenst

Lotje

• netcat

dank je wel Lotje…ben blij voor haar dat ze niet meer hoeft te lijden…

• ¥ Lotje ­­¥

Kan ik geloven netcat. ik had het met mijn vader. Van de ene kant blij dat hij niet meer hoefde te lijden maar van de andere kant wel verdrietig dat hij er niet meer was..

• Lana

Netcat, ik lees nu pas je bericht. Alsnog gecondoleerd met het verlies van je moeder. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft, aan de ene kant verdriet en aan de andere kant dankbaarheid dat het lijden voorbij is.

Dat laatste is heel normaal en komt heel vaak voor. Sommigen voelen zich er schuldig over opgelucht zijn, maar daar is m.i. geen enkele reden toe.

Sterkte!

Lana