Ik baal ontzettend veel van de grote evenementen die miljoenen en miljoenen euro's ophalen door duizenden vrijwilligers en zoveel meer sponsors onder de noemer dat het voor kanker is.
Vele weten echter niet dat ze het vuur uit de sloffen lopen of fietsen voor alleen maar de welzijn van de patient met kanker, het omgaan met kanker. Dus voor projecten als een nieuwe badkamer in het ziekenhuis, of 10 DVD spelers in de wachtkamer, de inrichting van een nieuwe hospice en dat soort zaken. Bij deze stichtingen gaat pertinent NIETS naar het echte werk de kankerbestrijding. Dus geen euro gaat er naar genezing van kanker. Ze steunen geen enkel onderzoek!
Hierdoor lopen de stichting die de genezing willen steunen heel veel geld mis. Dit is erg frustrerend als je weet dat er nog steeds kankersoorten bestaan ZONDER een genezingspercentage.
Ik heb een primaire hersentumor en ik ben zonder behandeling naar huis gestuurd. GEEN GENEZING mogelijk voor volwassenen. Een 0% genezingspercentage. Zie www.stophersentumoren.nl, de enige stichting in Nederland die onderzoek naar genezing van hersentumoren steunt. Ik denk dat ze heel graag met al die miljoenen die zijn opgehaald door deze grote evenementen onderzoek naar genezing zouden willen steunen, maar helaas.
En ik baal ervan. Zit maar thuis te wachten totdat het licht voor mij uitgaat. Belachelijk toch dat er geen geld naar onderzoek voor primaire hersentumoren beschikbaar is? Ik bedoel maar als je zorgt dat er meer genezing komt voor kankerpatienten dan hoef je toch ook minder te investeren in het omgaan met kanker.
Ik baal dus.