Geld ophale voor kanker en mijn frustratie hierover

• Paul.W

Ik baal ontzettend veel van de grote evenementen die miljoenen en miljoenen euro's ophalen door duizenden vrijwilligers en zoveel meer sponsors onder de noemer dat het voor kanker is.

Vele weten echter niet dat ze het vuur uit de sloffen lopen of fietsen voor alleen maar de welzijn van de patient met kanker, het omgaan met kanker. Dus voor projecten als een nieuwe badkamer in het ziekenhuis, of 10 DVD spelers in de wachtkamer, de inrichting van een nieuwe hospice en dat soort zaken. Bij deze stichtingen gaat pertinent NIETS naar het echte werk de kankerbestrijding. Dus geen euro gaat er naar genezing van kanker. Ze steunen geen enkel onderzoek!

Hierdoor lopen de stichting die de genezing willen steunen heel veel geld mis. Dit is erg frustrerend als je weet dat er nog steeds kankersoorten bestaan ZONDER een genezingspercentage.

Ik heb een primaire hersentumor en ik ben zonder behandeling naar huis gestuurd. GEEN GENEZING mogelijk voor volwassenen. Een 0% genezingspercentage. Zie www.stophersentumoren.nl, de enige stichting in Nederland die onderzoek naar genezing van hersentumoren steunt. Ik denk dat ze heel graag met al die miljoenen die zijn opgehaald door deze grote evenementen onderzoek naar genezing zouden willen steunen, maar helaas.

En ik baal ervan. Zit maar thuis te wachten totdat het licht voor mij uitgaat. Belachelijk toch dat er geen geld naar onderzoek voor primaire hersentumoren beschikbaar is? Ik bedoel maar als je zorgt dat er meer genezing komt voor kankerpatienten dan hoef je toch ook minder te investeren in het omgaan met kanker.

Ik baal dus.

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi,

Ja kan me indenken hoe je , je voelt . Ik vind , na het gelezen te hebben, ook ver beneden pijl . Er word over al geld voor opgehaald . Dessnoods gebruik men het voor onder zoek . En dit kan dan weer niet. Je krijg in feite een klap in je gezicht dan . Ik geloof goed dat de moed dan in je schoenen schuift. Je wil wel maar je kan niks . Waar moet je aankloppen om te zeggen DAt ze eens iets moeten doen………..

Paul blijf sterk zolang het gaat .

Ik leef met je mee

Lotje .

• Michel

Sterker nog, de kankerindustrie zelf (daarmee bedoel ik niet alle stichtingen) is er ook niet uit om de kanker de wereld uit te helpen, daar levert te veel geld op. Ik kan je daarom alleen maar aanbevelen de dokumentaire “World without Cancer” te bekijken op youtube of google video.

Hier een link van deel 1 (van 6): http://www.youtube.com/watch?v=eO0I2jWthko

• Marer

Komplottheorieën betr. het niet willen genezen van kanker door de pharmaceutische industrie zijn er genoeg. En meestal gepromoot door kwakzalvers. De laatste decennia is er vooruitgang geboekt in de behandeling van kanker. En dit niet in de laatste plaats door het ophalen van geld, waarvan vaak wel een gedeelte naar onderoekers gaat.

Ik hoop dat je niet gaat zitten wachten “tot het licht uitgaat”. Complementaire behandeling kan je leven in kwaliteit vooruit doen gaan. Kijk eens op de site Kanker-actueel. In Amerika wordt veel onderzoek verricht naar hersentumoren. Maar zoals alle onderzoeken naar kanker gaat dit langzaam. En wij als kankerpatiënt hebben vaak niet zoveel tijd meer. En ik begrijp je frustratie, maar misschien kan je het negatieve een beetje ombuigen naar positief. Een bijdrage leveren aan iets wat jij belangrijk vind b.v. het promoten van de st. Stophersentumoren.

Ik wens je sterkte in de strijd!

Groetjes, Marja

• Michel

Fraude in de kanker industrie is er ook nog, wordt wakker! Zoek maar eens op internet. Neem ook het voorbeeld in de jaren 70: toendertijd beweerden doktoren met diezelfde officiele rapporten dat roken en nicotine niet schadelijk waren voor de gezondheid!

Als je weet hoeveel geld al niet in kankeronderzoek gestoken is dan zou men al lang de werkelijke reden gevonden moeten hebben punt 1, en punt 2 dan pas richten op hoe dit te genezen. Helaas wil men de werkelijke redenen niet officieel vrijgeven, er gaat teveel geld om in kankeronderzoek en medicijnen. Geld staat boven de patient! De pharmacie is zelf ziek, voorbeelden genoeg juist in Amerika!

Dat neemt niet weg dat er ook goede instellingen bij zitten, maar die zijn zwaar in minderheid, bv: http://www.oasisofhope.com/

• Marer

Niet roeptoeteren. Bewijzen?

• Michel

Alstublieft:

Anne MacLennan “ No Advantage in Radical Over Total Mastectomy: 25-year Study

http://www.docguide.com/news/content.nsf/news/8525697700573E1885256C1D000E2E2A

Bernard F, Jeong J, Anderson S et al. Twenty-five-year follow-up of a randomized trial comparing radical mastectomy, total mastectomy,

and total mastectomy followed by irradiation. N Engl J Med 2002;347:567-575.

Veronesi U, Cascinelli N, Mariani L et al. Twenty-year follow-up of a randomized study comparing breast-conserving surgery with radical mastectomy for early breast cancer. N Engl J Med 2002;347(16):1227-32.

Moss, Ralph W. Chemo’s Berlin Wall Crumbles. The Cancer

Chronicles. No. 7, December 1990.

http://www.ralphmoss.com/ChemoBerlin.html

Bailar 3rd, JC and Elaine M. Smith. Progress against cancer? N Eng J Med 1986;314(19):1226-1232.

Bailar 3rd, JC and Heather L. Gornik. Cancer undefeated. N Eng J Med 1997; 336(22):1569-1574.

Dismantling Cancer

Francisco Contreras MD, Jorge Barroso-Aranda, MD, PHD & Daniel E. Kennedy MC

http://oasisofhope.com/cancerhospital/for-patients-family/download-center.html

• Marer

Het wordt off-topic om met zogenaamde bewijzen, van internet geplukt, te komen. En zeker als de onderzoeken de vorige eeuw beslaan.

Er wordt in Nederland misschien nog te weinig onderzoek verricht naar hersentumoren daarom is het goed dat de mondige patiënt zich laat horen. En alternatieve behandelingen kunnen alleen maar complementair zijn. Het is moeilijk via internet zin en onzin van elkaar te scheiden. Op de site van IOCOB is een “niet pluis test” kankerbehandelingen te vinden. En op de site kanker actueel wordt zoveel mogelijk het laatste nieuws betr. behandelingen/onderzoeken gebracht. En ik hoop dat Paul W. zich kan inzetten om de stichting Stop herstentumoren onder de aandacht te brengen. Elke kankerpatiënt verdient aandacht. En geen negatieve spiraal betr. niet bewezen komplottheorieën en niet bewezen fraude.

Paul, ik wens je sterkte in de strijd,

Marja

• Gea van den Driest

Goedenavond.

Ik ben voor het eerst hier, ik schrok van al die berichten, over geld ophalen.

Het KWF en Kika steun ik al jaaaaaren, er zijn kankerpatienten in beide familie's, van mijn man en ik.

Ieder jaar verkoop ik mijn creatie's, en verkoop spulletjes van het KWF en Kika, en heb er de volste vertrouwen in, daarom ga ik ook door.. Op 31 augustus fiets ik de 50 kilometer.

Ik kan mij best voorstellen, dat het voor veel mensen te lang duurt, maar ik zie en hoor ook hele positieve reactie's.

Er zijn genoeg mensen, die er na 5 jaar vanaf zijn, oftewel, schoon.

Iedereen die met kanker te maken heeft, ontzettend veel sterkte toegewenst, hou moed.

• Pop

Hoi Michel, zoals je kan lezen is de reactie op zulke ‘aanwijzingen/bewijzen’ altijd in de afschuif sfeer.De reactie van marer is wat dat betreft precies zoals je had kunnen verwachten. Ik ben het helemaal met jóuw eens. Er wordt ons van alles op de mouw gespeld (in dit geval om geld op te halen) en als je hierop reageert of je frustratie uit krijg je flauwe reacties. Dat soort mensen weet het altijd beter en dénken zelf wel de ware bewijzen neer te kunnen leggen. Maar ook die bewijzen zijn vaak van tafel te vegen. Als je erachter komt hóe tegenwoordig alles wordt bewezen vanuit de wetenschap en je komt er achter hóe de wetenschappers te werk gaan dan zou je niet snel meer iets geloven. Ik wens jouw heel veel sterkte en zou zeggen: ga op je eigen gevoel/wetenschap af!!!!! groetjes en sterkte Poppe