darmkanker moeders

• robin

Hallo,

Mijn moeder heeft gisteren te horen gekregen dat ze darmkanker heeft met uitzaaiingen naar lever en longen. De dokter heeft gezegd dat het een aflopende zaak is.

2 weken geleden heeft ze ontlastingsklachten gehad waarbij er slijm in de ontlasting zat, haar stoelgang was ook al niet meer regelmatig.

vorige week zat ze een keer recht op met de handen om haar middel; daar voelde ze opeens een knobbel aan haar rechterzijde. deze knobbel (halve tennisbal) is nu al te zien met het blote oog door de kleding heen.

Mijn moeder heeft al zolang ik mij kan heugen rugklachten heeft slikt ze hiervoor pijnstillers (o.a. tramadol). Pijn heeft ze niet aan de knobbel in haar buik.

Ze krijgt volgende week nog een darmonderzoek. Bij de eerstvolgende afspraak met de arts zal ik bij zijn, ook omdat er 3 meer horen dan 2

Kan iemand mij vertellen (ik weet dat niet elk lichaam hetzelfde is) hoe snel dit zou kunnen gaan en of zij nog een lijdensweg moet doormaken? gaat ze de geboorte van haar 4e kleinkind begin oktober nog mee maken ondanks deze rotziekte?

• Bea

Hallo Robin,

Wat een nare berichten zeg, heb zelf mijn moeder ook verloren aan kanker met uitzaaiingen in de lever. Het zal bij iedereen weer anders zijn en ik kan je alleen mijn eigen ervaringen vertellen.

Mijn moeder overleed 6 weken na de diagnose, ze had alvleesklierkanker met uitzaaiingen. Jou moeder zal uiteindelijk ook overlijden tgv leverfalen.

Ik kan je 1 goeie tip geven en dat is duidelijkheid met de huisarts.

Hij kwam bij ons gewoon wekelijks even bij mijn moeder langs en we zetten dan de dingen even op een rijtje(eten, drinken, pijn enz dit gaf heel veel rust.

Ik wens je heel veel sterkte en mocht je nog wat willen weten laat dan een brichtje achter.

groet, Bea

• robin

we gaan volgende week met haar naar het ziekenhuis; maandag een CT-scan en woensdag voor een (vervelend) darmonderzoek; 18 maart heeft ze weer een gesprek met de arts samen met mijn vader. Ik heb aangegeven hierbij te willen zijn. Bij het eerste gesprek zijn beide dicht geklapt (logisch)en zaten ze naderhand nog met veel vragen.

• Bea

hallo,

Goed dat je mee gaat, schrijf al je vragen op als je daar zit is de kans groot dat je dingen vergeet.

Sterkte, Bea.

• robin

tja

het is dan allemaal heel snel gegaan; 29 febr kregen we de onheilstijding en gisteren op 1 april heeft ze de strijd verloren….

gelukkig heeft ze weinig hoeven te lijden…………….

• ¥ Lotje ­­¥

Gecondoleerd , en veel sterkte gewenst in deze droevige tijd.

Lotje