te hoogbloed druk

• ?????

hallo,

ik kom hier voor het eerst maar ik heb even een vraagje over mijn opa.

Mijn opa heeft kanker zowel in de lever en hij heeft al vlekjes op de longen.

Maar vandaag moest mijn opa weer heen voor een kuur en hij heeft er al heel wat gehad en nooit werd die ziek maar vandaag werd die er dus wel ziek van en door de kuur werd zijn bloeddruk veelste hoog dat ze vroeg tijdig gestopt zijnmet de kuur.

En heel mss moest die vandaag ook blijven in het ziekenhuis.

Maar nu is mijn vraag hoe gevaarlijk kan het zijn dat je bleoddruk te hoog word door een kuur?

Gaan ze nou voor goed stoppen met kuren of gaan gaan ze er de volgende keer gewoon wer mee verder?

Ik hoop dat er iemand is die mij hier antwoord op kan geven want ik weet even niet meer wat ik moet denken.

• marielle

Dat is heel moeiljik te zeggen, wat het vervolg nu is. Als het een bekende bijwerking is van de kuren en het hersteld weer. Dan bestaat de kans dat ze volgende keer weer de kuur geven, en hem dan extra in de gaten houden nog of mogelijk al medicijnen hiervoor kunnen geven. Het kan ook zijn dat ze de dosis chemo verlagen, of de chemo zelf van samenstelling veranderen, bijvoorbeeld 1 middel eruit, als hij meerdere soorten cytostatica heeft. (een chemo kuur is vaak een combinatie van meerdere chemo medicijnen: cytostatica)

Maar dit is eigenlijk een vraag voor de arts van je opa. Want hij weet, of er dingen beschadigd zijn of niet en wat de gevolgen zijn voor je opa zelf. Ieder lichaam is zo verschillend en reageerd zo verschillend, dat het op dit gebied gewoon erg moeilijk is om antwoorden te geven, veelal moet de arts dat doen, omdat die ook een beetje het lichaam van je opa kent en dan nog kan hij niet voorspellen hoe je opa gaat reageren.

Het is gewoon moeilijk hoor.. heel veel sterkte dan ook, voor jou en voor je opa,

groetjes marielle