Mensen hier ben ik weer met slecht nieuws …
Mama's morfine is nu al 2 keer verhoogd in de laaste 2 weken omdat ze bijna geen lucht krijgt en we zijn nu op het punt dat de morfine niet meer helpt en nu komt het erop neer dat het steeds opgevoerd gaat worden totdat mama dood gaat. Aankomende dinsdag krijgt mama de ziekenzalving en voor degene die niet weten wat dit is vertel ik het even:
Het sacrament van de ziekenzalving heeft als doel een bijzonder genade te verlenen aan de christen die te kampen heeft met de moeilijkheden die verbonden zijn met een ernstige ziekte of met ouderdom (KKK 1527)
Wanneer de gelovige ten gevolge van ziekte of ouderdom in levensgevaar begint te verkeren, is dit zeker het moment dat hij de heilige ziekenzalving ontvangt.
Best heftig nu weer allemaal. We zouden ook naar Center Parcs gaan met kerst maar dit hebben we geannuleerd omdat we er allemaal vrij wel zeker van zijn dat mama er met de kerst niet meer zal zijn en vooral mama zelf voelt dit. Daarbij schiet het ook niet op als ze er nog wel is want er staat geen bed en het vervoer is ook al een punt. Maar goed. Het is eng om te zien dat ze steeds naar lucht moet happen, ze kan bijna niet praten want dan krijgt ze al helemaal geen lucht en tja wat kan ze nog wel … ze slaapt de hele dag. Ik kan met geen pen omschrijven, met geen enkel woord wat en hoe ik me voel als ik haar zo zie. Ze is er nog maar ook weer niet, ik heb nu echt het gevoel dat ik mijn mama al kwijt ben en dat maakt me zo verdrietig. Ik ben heel blij dat ik het hier in ieder geval kwijt kan.
Afgelopen week ben ik ook weer naar de Arbo arts gegaan en we hebben afgesproken dat ik binnen nu en 2 maanden weer volledig aan het werk moet zijn, ik weet alleen niet hoe want het gaat zo alleen maar moeilijker worden, dat heb ik ook aangegeven en ze zei dat ik maar in therapie moet gaan en er zo mee om zal moeten gaan. Ik heb er lak aan hoor, als het niet gaat gaat het niet, ik ga mezelf niet over mijn grens heen trekken eeeeecht niet! Ik zit eraan te denken om Haptonomie te gaan doen als therapie, ook een voorstel van de arts, ik ga maar eens uitzoeken of me dat wat lijkt, ik ken wel de zwangerschapshaptonomie maar gewoon zegt me niet zoveel.
Maar goed jullie zijn weer op de hoogte en bedankt voor het lezen en luisteren mensen! En voor iedereen die het nodig heeft heeeeeeeel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!