Suzanne (Papa Dries)

• VK

Hoi Suzanne.

Ik heb lang niets meer over jouw en je paps gelezen hier.

Hoe gaat het nu met je papa.

Ik heb nog regelmatig een kaarsje voor hem gebrand , ik hoop dus dat het een beetje heeft geholpen .

Laat even iets horen a.u.b

Liefs Vera

• Suzanne

Hi Vera,

Sorry ik heb inderdaad niets meer van mezelf laten horen! Dank je wel voor je kaarsjes, vind ik echt heel erg lief van je!

Met papa Dries gaat het best okay, hij heeft de laatste tijd wel meer last van zijn blaas, maar eind deze week niet meer…. Dinsdag wordt hij opgenomen en donderdag staat de grote operatie gepland. We hopen er het beste van! Maar vooralsnog gaan we ervan uit dat er geen uitzaaiingen zijn; de CT scan wees uit dat het verder okay was (maar die is al even geleden gemaakt). Hij heeft 3 weken geleden nog wel een echo gehad en die vertelde ons ook ons geen zorgen over uitzaaiingen te maken… maar toch, je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker. Het is allemaal wel heel spannend en op dit moment ook nog een beetje onrealistisch. Hoe bereid je je voor op zo'n spannende periode?

Zoals altijd is papa heel sterk en hij probeert de operatie ook rustig en geconcentreerd tegemoet te gaan.

Gelukkig is iedereen in onze omgeving ook positief ingesteld en proberen we er gewoon het beste van te maken. Ik ben ervan overtuigd dat dit helpt. Alle steun is welkom! Ik hou je zeker op de hoogte (na dit weekend weet ik vast meer en zal ik hier nog een berichtje achterlaten).

Heel veel liefs en een big THANK YOU voor je gedachten en steun!

Suzanne

• VK

Hoi Suzanne

Fijn om weer iets van jouw en je paps te horen .

Zo , dus dinsdag gaat hij naar het ziekenhuis , en donderdag is dus de grote dag .

Best akelig allemaal.. ik ken dat heel erg goed

Ik hoop ook dat je paps geen uitzaaiingen heeft , maar ik denk het ook niet .

Ik ga altijd op mn gevoel af .

Ja , en voorbereiden kun je je nooit op zo een situatie !

Je moet het over je heen laten komen , en als je wil huilen , moet je dat beslist doen , het lucht op .

Ik heb erg veel gehuild op de dag dat mijn vader werdt geopereerd , ik kon ook niets anders doen ,

Ik was erg bang , maar ook weer erg blj als het voorbij was met de operatie.

Wat knap dat je paps zich zo groot kan houden , echt flink hoor.

Mijn vader kon dit niet goed .

Ja , en positief moet je zijn , en als alle mensen in je omgeving dit zijn , heeft je paps ook hier heel erg veel steun aan.

Fijn als je na het weekend weer even iets nieuws laat horen .

Als je me even laat weten hoelaat je papa donderdag wordt geopereerd laat ik in die tijd een aantal kaarsen voor hem branden in onze kappel.

Heel erg veel sterkte voor jouw en voor je gezin , en vooral voor je papa.

Liefs Vera

• Suzanne

Hoi Vera, ik zal je laten weten hoe laat hij geopereerd wordt, maar dat krijgen we morgen te horen. En inderdaad hoe bereid je je voor? Nou ik ben dus nu ziek/verkouden geworden… heel erg balen, want ik kan niet naar het ziekenhuis nu. Kan wel janken, maar op mijn werk doen ze net alsof het heel normaal is dat je pa geopereerd wordt aan kanker en dat je daar niet bij kunt zijn (ik wil hem zeker niet aansteken!!!!). Zo raar dat mensen in een totaal andere wereld leven! Maar ook heel begrijpelijk natuurlijk….

Mag ik vragen wat jou verhaal is dat je vaak op deze site bent? Je bent een ontzettende steun voor mij, maar ik kan ook heel goed luisteren ; )!

Liefs Suus

• Suzanne

…. ik lees net je verhaal aan Mas… wat fijn dat het steeds beter gaat met je vader! Ik zal 12 december zeker aan hem denken en een kaarsje voor hem opsteken!! Wens hem het allerbeste van me!

• VK

Hoi Suzanne

Bedankt voor je reactie.

Dat ze op je werk doen alsof er niets aan de hand is , of dat het normaal is dat je paps wordt geopereerd , is gewoon omdat het voor hun allemaal erg ver weg is .

Ze hebben er zelf niets mee te doen of mee te maken .

Ze kunnen zich daarom ook niet in jouw situatie inleven.

Ze kunnen zich helemaal geen beeld maken van je angsten en van je verdriet.

Dat kunnen alleen die mensen die het zelf hebben meegemaakt en hun naaste familie.

Ik weet dat dit heel erg rot aanvoelt , maar zo zijn mensen nu eenmaal , en dat is niet altijd leuk , maar ik denk wel dat dit mensenlijk is.(dat schreef jij ook al)

Voordat mn eigen vader erg ziek werdt las ik ook wel eens dingen in de krant over kanker , en zag het op de tv , of hoorde van vrienden dat die of die was overleden aan kanker .

Ik vondt dat dan natuurlijk heel heel erg , maar ik heb me nooit echt de tijd genomen om me dr echt in te gaan verdiepen .

Wat naar voor je dat je net nu ook nog een verkoudheid oploopt.!

Drink veel kamille thee , dat doe ik ook altijd als ik ziek ben , en dat geef ik ook aan mn zoons als ze verkouden zijn , dan ben je er zo weer bovenop.

Warme melk met thee, is goed voor een vaste slaap .

Maar met een mondmaskertje voor je mond mag je echt wel naar je paps , je mag evengoed niet te dicht bij hem komen , ik zou toch op een meter of 2 van zn bed vandaan blijven staan .

Ik denk dat dat beter voor je is als je hem toch even unt zien na de operatie , voor je gevoel bedoel ik .

Vraag het aan de dokter in het ziekenhuis , die hebben mondmaskertjes daar.

Ja , en dat je ziet dat de wereld gewoon doodraait terwijl jullie zoveel pijn , verdriet en angsten uit moeten staan , is best pijnlijk om te zien .

Ik vondt het toen ook heel erg raar , eigenlijk vondt ik het helemaal niet goed .

ik dacht dat dit niet mocht terwijl mn vader zoveel pijn had

Ik wou dat de wereld even stil had kunnen staan.

Maar helaas is dat niet zo .

Fijn als je me even laat weten hoe laat je paps geholpen gaat worden , dan ga ik in die tijd even naar het kapeletje om een kaarsje voor hem te branden .

Heel erg veel lieve groetjes vanuit Venlo

Vera

• VK

Ik heb mn paps vandaag het allerbeste gewenst van je .

Hij vondt dit erg lief van je .

Hij gaat ook een kaars voor jouw paps laten branden donderdag.

GR Vera

• VK

Heeeeeeeeeeeeel erg veel sterkte gewenst met de operatie van je paps vandaag

Suzanne

Ik denk aan jullie !!!

Het kaarsje brandt al.

Liefs Vera

• Suzanne

Hoi Vera,

Je kaarsjes hebben geholpen! De operatie is zeer goed gelopen! Heel weinig bloedverlies en alles is volgens planning verlopen. De chirurg heeft me verteld dat de klieren rondom de blaas er goed uitzagen en goed aanvoelden. Zoals zij op zicht kan beoordelen heeft ze er een goed gevoel over. De uitslag van de kweek is pas over een week (of twee) te verwachten, maar we hebben goede hoop!

Met papa gaat het vandaag stukken beter, zijn maagsonde is nu verwijderd en hij mag weer wat boullion drinken. Hij kan nu ook beter slapen wat wel erg fijn is. De afgelopen dagen was hij namelijk erg moe, maar kon niet slapen door de sonde.

Als ik de verpleegsters mag geloven gaat het lichamelijk herstel voorspoedig. Natuurlijk piekert papa veel nu en ik wil hem voorstellen een gesprek met een psycholoog aan te gaan, gewoon om even zijn gedachten te kunnen spuien.

Vooralsnog dus alleen maar goede berichten! Hopelijk zet deze lijn zich voort!!!!!

Bedankt voor je steun!!

Veel liefs Suzanne

• VK

Hoi Suzanne

Wat een geweldig nieuws zeg !

Ik ben enorm blij voor jullie .

En wat heerlijk dat je paps zich nu alweer een beetje beter voelt.

En als hij eenmaal weer een beetje kan gaan eten , sterkt hij ook snel weer aan .

Ik ben echt heeeeeeeeeeel erg blij voor jullie.

Ja , die maagsonde , het is een echt onding , maar helaas noodzakelijk .

Fijn dat het er nu uit is.

Ik was al bang dat het niet na verwachtingen was verlopen , omdat ik niets meer had gehoord /gelezen .

Dit is dus ook voor mij een hele opluchting .

Geniet nu maar lekker van mekaar ,

Laat over een tijdje nog eens horen hoe het met je papa is a.u.b

Heel erg veel groetjes en liefs van mij voor jouw en voor je familie.

Vera