Gedicht voor mama, geschreven door mij!

• Ilona

Vannacht heb ik gedroomd dat een engel aan mijn bed stond.

Een engel wiens woorden goud waren.

Een engel die door mijn haren streek en me vertelde dat alles goed zou komen.

Een engel die me een kus op mijn voorhoofd gaf en me vertelde dat ze nooit ver weg zou zijn.

Een engel die mijn hand pakte en me vertelde dat ik niet bang hoefde te zijn voor wat komen zou.

Een engel die me optilde, me vastpakte en me vertelde hoe bijzonder ik ben.

Een engel die weer afscheid nam en door leegte werd vervangen.

Vannacht heb ik gedroomd dat een engel aan mijn bed stond.

Een schitterende engel van wie ik nu besef wie het is ?

Die engel ben jij mama bewust en onbewust ben je er als ik je nodig heb:

In mijn angstige slapeloze nachten, bang voor wat er komen gaat.

Maar ook in mijn lollige momenten want dan lach je stiekem met me mee.

Mama ik weet nu waar je bent als je niet bij me bent,

Want meer dan de helft van mijn hart dat ben jij.

Jij bent de engel die over me waakt en voor eeuwig bij me zal zijn,

en daarvoor lieve mama ben ik je oh zo dankbaar.

Ik hou van je.

Dit gedicht wik ik straks opdragen bij haar crematie als het zover is … :( Wat vinden jullie ervan?

• Â¥ Lotje Â¥

heel lief . . Je moet doen wat je wil . Als je het niet doe . heb je later er spijt van .

sterkte . knuffff Lotje

Als het nog gaat , laat het je moeder lezen .Als ze dat wil en sterk er voor is.

• Maaike

Prachtig! Van zulke woorden schieten de tranen me in de ogen. Ik wou dat ik zo'n moeder had, waartegen en waarvan ik dat zou kunnen zeggen. Je moet gewooon doen wat je wil doen! En wat lotje zegt: ik denke dat je moeder dit heel graag nu al van je wil horen.

• karin

hai ilona,

ik heb net even terug gelezen over je mama. Wat verschrikkelijk voor jullie. Ik heb hier een jaar geleden ongeveer nog wel geprikt, omdat mijn moeder toen nog middenin haar chemokuren zat. je hebt me toen nog een hart onder de riem gestoken en ik ben altijd even blijven kijken hoe het met jullie gaat nu. mijn moeder is inmiddels al een jaar schoon, hoewel we nog iedere dag met de angst leven. Ik zelf ben inmiddels bevallen van mijn derde kindje, hij is nu 10 weken, ik durfde het pas weer aan zwanger te worden toen mijn moeder te horen had gekregen dat alles goed was. Ik leef zo met je mee, het is zo dubbel, aan de ene kant heb je je kindje en aan de andere kant gaat het zo slecht met je moeder. Ik weet dat je heel veel kracht kunt putten uit je mannetje. Kinderen laten je iedere dag wel even lachen, hoe rot het verder ook allemaal is. Ik hoop dat je deze moeilijke tijd een beetje door zult komen. Heel veel sterkte!

groetjes karin.

• Patrizia

Lieve Ilona,

Heel erg mooi, tranen schieten in mijn ogen..

Heel veel sterkte

Liefs, Patrizia

• VK

Lieve ilona

Prachtig geschreven

Ik ben er gewoon stil van

GR Vera

• miep!

Meid dat is een onwijs mooi gedicht krijg helemal kippenvel er van!

ik dacht van de week nog aan je hoe het gaat maar lees dat het echt totaal slecht gaat met je mams.

Ilona ik kan niets anders zeggen dan heeel veel sterkte met alles en in deze moeilijke tijd die komen gaat.

veel liefs Marije

• Sabrina

Beste Ilona,

Ben er helemaal stil van na het lezen van je gedicht.

ik vind het echt knap als je het voor leest.

Ik weet ook hoe moeilijk het is om het te doen.

Zelf is mijn moeder 5 jaar geleden overleden heb er nog steeds moeite mee.

Veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Dikke knuffel Sabrina

• emily

je bent de beste