Hallo Sezen,
Ja begrijpelijk dat je daardoor zo voelt en ook overal zorgen maakt. Het lijkt wel alsof je straks aan de beurt bent dacht je he?! Ja, het leven is eenmaal niet eerlijk.
Je maakt de zorgen om je familie's die helaas overleden zijn. Het is echt vreselijk, en dat heel logisch voor jou is om zo de zorgen te maken.
Beste Sezen,
Probeer je jezelf ergens anders denken die leuker en grappig is , en dat het ook vaak helpt om af te leiden. Het houdt je in stand, voorlopig wel.
Maar je Oom, nicht en Opa dan voor je wel erg te veel is geworden, kan ik me heel goed begrijpen. Want we ( vooral mijn moeder ) hebben ons vader net verloren, Oom verloren, de vriendin van mijn moeder verloren in korte jaar eind 2005 en tot met eind 2006. Ik ken dat!
Maar ik vind je echt heel moedig om jezelf over te praten, en de spreekbeurten lezen doet je ook goed, ook al verdriet en pijn. Dat kost de tijd om de pijn en verdriet te helen. Hou het vol, voor je het weet gaat het leven juist ietsje makkelijker dan je denkt. Vooral dat je aan de positieve kant gaat kijken, ook al blijft de kanker nooit eerlijk. Die ziekte kan iedereen, en mij ook overkomen. Je kan het ook nooit weten.
Baby van 1 jaar verongelukte, meisje van 2 viel van het hek en eraan overleed, meisje van 6 jaar had de hartoperatie helaas niet overleefd, jongen werd neergestoken door de volwassen man op school. Zoiets begrijp je het ook niet. Het leven is hard. Waarom overkomt de andere wel en jou niet?
Dus de positieve kant is dat je toch blij moet zijn dat je het leeft, en je lichaam nu sterk bent, en de hele wereld staat open voor je. Je hebt nog je hele leven nog, en dat je ervoor geboren bent om de hele wereld te zien en probeer zoveel mogelijk te genieten. Elke mens verdient de goede leven. Mocht het toch jou of mij overkomen, dan probeer je altijd met je hoop te versterken om je leven te zien verlengen. Mocht het dan niet lukken, dan is het heel jammer!
Ik zal je eerlijk zeggen: Als die ziekte mij zo overkomt, ga ik ook van alles proberen te experementeren met het eten. Bijv. De amerikaanse man had de kanker, en leeft alleen voor de lange tijd van de wortels ( winterpenen ) eten, en hij heeft 10 jaar langer geleefd Dan vond ik hem heel positief ingestelde man. Dat zou ik het ook zeker doen.
Groetjes,
Judith