Verwachten tav de zorgverlening

• Bellefleur

Goedemiddag,

Voor de opleiding tot Oncologie verpleegkundige ben ik op deze site terecht gekomen.

Alhoewel ik mij terdege besef dat een heleboel van jullie hier niet op zitten te wachten zou ik toch een vraag willen stellen naar aanleiding van mijn opleiding.

Wat zijn verwachten van patienten tav de zorgverlening na de behandel fase?

( Dus als mensen naar huis gaan & zijn ‘genezen’ )

Wat zijn voor jullie belangrijke aspecten waarmee rekening wordt gehouden?

Bedankt voor de moeite voor diegene die reageren.

• marielle

informatie over nazorg, vooral psychosociaal. En dan het liefst in de vorm van boekjes, folders of iets dergelijks. Want niet iedereen is er nog aan toe, maar het is fijn om het later toch te hebben als je het nodig hebt of ineens toch besluit wat te willen.

Dus bijvoorbeeld informatie over inloophuizen, lotgenotencontact (eventueel via internet) en over de vicky brown en toonhermans huizen etc.

dat is even het eerste wat inme opkomt ;)

groetjes marielle

• mizz

Er gaat heel veel mis na(uit)behandeld te zijn in het ziekenhuis.

Er ontbreekt veel informatie en of begeleiding,ook als je niet meer kan genezen.

Ik denk dat er veel meer concrete afspraken meegegeven moeten worden bij ontslag uit het ziekenhuis.

Waar kan je terecht inderdaad en wanneer en waarvoor?

Wij hebben het zelfs al meegemaakt dat er niemand wist waar acuut zuurstof geregeld kon worden voor in een thuissituatie,(Huisartenpost,apotheek etc schijnen hier ook niet bekend mee te zijn) zulke dingen voorkomen veel stress bij familie en vrienden.

HAndig als je dus informatie op papier meekrijgt met telefoonnummers etc wie je dus waar en waarvoor kan bereiken.

• Bellefleur

Dames,

Hier kan ik ckr wat mee!

Hartstikke bedankt voor de moeite…..

Groetjes

• merel

Toen ik borstkanker kreeg moet ik zeggen dat de zorg en nazorg uitstekend was. Er was een mamacare verpleegkundige waar je een gesprek mee kreeg voor de operatie waar je met al je vragen terrecht kon en die je ook altijd mocht bellen onder kantoortijd. Die begeleide mij ook na de operatie kwam vragen hoe de operatie was verlopen gaf mij heel veel folders en er kwam ook nog iemand of ik behoefte had aan een praatgroep van lotgenoten. Bij mij ontslag uit het ziekenhuis kwam zij ook nog langs om te vragen of ik behoefte had om verdere afspraken met haar te maken. Bij de chemo krijg je dan weer een oncoloogverpleegkundige toegewezen waar je weer alles aan kan vragen en ook kan bellen als dat nodig is. Ik kan alleen zeggen dat mijn begeleiding fantastisch was. Ik weet natuurlijk niet hoe dit geregeld is met andere vormen van kanker en in andere ziekenhuizen.

• Ilona

Ik wil je alleen even succes wensen! Mijn moeder heeft ook een oncoloog verpleegkundige en dat is echt iemand waar je iets aan hebt, vooral het luisteren en advies geven is erg prettig! Succes!

• newlifestyleresort

Beste Bellefleur,

Ook ik heb kanker gehad en miste zeker iets aan passende nazorg, vooral aan ervaringen van mensen die iets verder waren na de behandeling. Ik zelf heb een stamceltransplantatie ondergaan en heb nu een eigen nazorgplek voor mensen na gebouwd. Ons initiatief, stichtingangelsfound, is in februari 2007 te zien bij de Tros en op donderdagavond 2 november om 22.30 een reportage bij 4 in het land.

Wij zijn ervoor survivors van kanker en een survivor is iemand die vecht tegen kanker, als patiënt, je partner, je kind, een vriend of vriendin, je ouders en zorgverlener.

Ik kom graag eens in contact met je Bellefleur, misschien dat je mij kunt mailen: info@angelsfound.nl

Iedereen heel veel sterkte en kracht en hopelijk kunnen wij elkaar eens ontmoeten op het newlifestyleresort.

Groet,

Rob Heijne