Mijn vader

• Wendy

Hallo Allemaal,

Een tijd geleden heb ik een bericht geplaatst over dat er bij mijn vader prostaatkanker is ontdekt.

Inmiddels is hij geopereerd (geen uitzaaingen) en was hij inmiddels thuis. Is allemaal voorspoedig verlopen.

Gisteren heeft hij uitslag gehad van het stukje wat op kweek stond. Niet goed dus! Ze hebben het niet volledig weg kunnen halen. op 1 november moet hij terug komen voor een geprek over een volgende behandeling en wat voor behandeling. Ook melden ze er nog even bij dat het zeer agressieve vorm is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit nog weg te halen……………Ik weet dat elk geval anders is. Maar ik hoop op iemand die er ervaring mee heeft.

Sorry voor mijn onervaren vraag. Maar we waren allemaal zo blij dat alles goed was.

en totaal geen rekening gehouden met een e.v domper. Nu ben ik opnieuw dus bang mijn vader te verliezen

Alvast bedankt voor het lezen en e.v reacties,

Groetjes Wendy

• henny

hallo wendy,

heel veel sterkte met je vader.

mijn moeder heeft onbehandelbare longkanker, lymfklierkanker en longvlieskanker.

zij is nu 9 maanden ziek en helaas is het einde in zicht.

het is zo waardeloos dat je niks kan doen, ja, een beetje helpen in het huis, en er gewoon zijn, maar voor de rest is het wachten op de dingen die komen gaan. het voelt gewoon heel waardeloos.

ik hoop voor je dat je vader betere berichten krijgt.

gr. henny

• greet

Lieve Wendy..

Wat jou vader nu heeft heeft mijn schoonzus ook gehad maar dan aan haar darm . Ik wil je niet bang maken maar als de dokter dat zeg is het niet best.

Maar die ziekte veeeeeet je helemaal op.HET GAAT DAN HEEL VLUG.

Ik hoop voor jou vader en je Fam dat het goed kom .

Maar heel veel sterkte Greet

• marielle

hoi Wendy

ik heb zelf géén ervaring met prostaat kanker in mijn omgeving. Maar ik lees weleens mee in een lotgenotengroep met mensen die wél ervaring hiermee hebben.

Hou je vast meid aan het feit dat hij geen uitzaaiingen heeft!

Bij prostaatkanker is zowel chemo als bestraling mogelijk. Zowel genezend als palliatief waardoor mensen het soms nog jaren volhouden.

Omdat het niet uitgezaaid is, zou je zeggen dat bestraling mogelijk het laatste nog wel weg kan krijgen en mogelijk is er nog gewoon een operatie mogelijk!

Dat de snijranden niet schoon zijn dat hoor je vaker. Mijn vader had het ook met z'n oog. Waardoor hij helaas een 2e keer onder het mes moest. En dat heeft bij hem verder totaal geen gevolgen gehad.

Het is niet altijd zwaar negatief, probeer alles nog open te houden meid, houd hoop!

sterkte!

marielle

• cindy

Ik heb je verhaal desijds gevolgd over je vader…

Vervelend dit,hier reken je gewoon je niet op!

Een agressieve vorm van kanker hoeft niet altijd fataal te zijn,als er maar

snel en adequaat ingegrepen word!

Bij je vader hebben ze laatst geen uitzaaiingen gevonden,dus als die

er al wel zijn,dan zullen ze nog niet zo verzitten….

Hou moed,en niet meteen het ergste denken!

Liefs Cindy

• Wendy

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties.. Ik laat jullie de uitslag weten!! We gaan nog maar even van het positieve uit.

Groetjes Wendy

• Ilona

Sterkte met alles meid!

• Â¥ Lotje Â¥

veel sterkte ook van mij

• bien

Hoi Wendy, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje: mijn schoonvader is net begonnen met de bestralingen, omdat hij prostaatkanker heeft. bij hem zit het al aan de buitenkant van de prostaat, maar het is nog niet uitgezaaid. We hebben goede hoop dat het helemaal zal verdwijnen, want als het nog niet is uitgezaaid dan kunnen ze het goed behandelen.

Voor mij was de schrik enorm: ik ben vorig jaar mijn vader aan kanker verloren. Toen had ik heel veel steun aan dit prikbord en ik kom hier nog regelmatig, want niets helpt beter dan met lotgenoten je zorgen te kunnen delen.

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Liefs Bien

• Annelies E

Hoe is het intussen met jouw vader?

mijn man gaat nu het zesde jaar in met prostaatkanker

Ook agressieve vorm

Loopt nu in het U M C

Prostaatkanker gaat niet zo snel

Dus houd moed

Mijn man had wel uitzaaiing in de Lymphe