partner durft niet naar de arts...?!

• pino

Mijn partner heeft al lange tijd (jaren) last van zijn maag/darmen en de het laatste jaar lijkt het steeds erger te worden. Er gaat geen week voorbij dat hij niet klaagt over pijn in zijn buik, opgeblazen gevoel, hoofdpijn etc. Hij is al verscheidene keren bij de arts geweest omdat hij of dan weer bloed of slijm in zijn ontlasting had. Elke keer wordt hij weggestuurd met een zalfje en de opmerking dat het scheurtjes cq binnenwandse aambeien zijn.

Nu heeft hij de laatste tijd (waaronder ook gisteravond) dat hij in ene onwel wordt, wordt helemaal bleek, duizelig, misselijk (meestal niet met overgeven), buikpijn, vaak naar het toilet moeten, veel gasvorming etc. Dit trekt dan na een paar uur weer weg.

Nu durft hij niet naar de dokter voor een inwendig onderzoek omdat hij bang is dat het goed mis zit van binnen. Herkend iemand de klachten? En maak ik me druk om niks??

• Marja

Het is natuurlijk niet het prettigste onderzoek. Maar als je partner erg bang is kan het ook onder narcose gebeuren. Je moet dan wel op je strepen staan heb ik gemerkt. De internisten doen het liefst zonder narcose of zelfs roesje, dan is het lekker snel. Bespreek het in ieder geval met de huisarts, die kan het in zijn verwijzing verwoorden. Mijn vriendin moet ieder jaar i.v.m. poliepen onderzocht worden en dat gebeurt nu poliklinisch. Onder narcose, uitslapen en naar huis. Het was even doordrukken bij de internist maar het gebeurt nu zoals zij het wenst. Ga het in ieder geval bespreken met de huisarts, sterkte, Marja

• pino

Hij is niet bang voor het onderzoek zelf, maar meer dat er iets ‘engs’ uitkomt… Hij wilt niet naar de arts!!

• VK

Hallo Pino

Mijn vader heeft 1,5 jaar lang dezelfde verschijnselen gehad en durfde ook niet naar de Dr ivm wat de uitslag zou kunnen zijn .

nu dus 1,5 jaar later en steeds meer bloed bij de ontlasting , niet meer kunnen zitten en liggen , geen honger meer , moe moe en mog eens moe ,is hij dus toch maar gegaan.(april dit jaar )

mijn vader had een poliep aan het uiteinde van de dikke darm , die aan de darm en aan de blaas was vast gegroeid.die is uitgegroeid tot een reuze tumor ,(15x6 cm) hij heeft chemo en bestralingen (25x) gehad , 3 operaties , incl een stoma eraan overgehouden ,,,,maar is nu gelukkig weer herstellende ervan.

De DR heeft hem gezegt dat als hij hier eerder mee was gekomen er helemaal niet zoveel aan de hand was geweest .

Ze zouden dan gewoon de poliep hebben verwijdert , zoals ze dit jaar ook al bij mijn broer hebben gedaan !

maar omdat hij zo verschrikkelijk lang heeft gewacht heeft hij er heel veel pijn en verdriet aan over gehouden .

Nu weten wij dat het weer beter gaat komen met mn vader omdat hij nu kanker vrij is maar……….

Zorg dat je partner zsm naar de DR gaat !

Wacht hier niet meer mee a.u.b

Wie weet misschien is het bij hem helemaal niet zo extreem als bij mn vader.

misschien valt het best nog wel mee.

Ik wil je ook echt niet bang maken , maar ik heb net meegemaakt hoe erg het kan worden als je wacht !

Heel erg veel sterkte gewenst vanuit Venlo

GR VK

• pino

Zo VK dat klinkt erg heftig… hoop dat het snel beter gaat met je vader. Het probleem is dus dat hij een aantal keer wel is geweest maar steeds wordt weggestuurd met een zalfje. Ik dring hem steeds aan om hem een keer grondig te laten onderzoeken maar hij wil niet. Ik weet niet wat ik moet doen. Kan hem moeilijk dwingen om dit te laten doen. Maar nu zegt ie wel iedere keer ‘het zit niet goed van binnen’ en ‘ik heb gewoon kanker ofzo’…. dat zijn uitspraken die ik niet echt prettig vind. Ik heb hem eigenlijk nu een ultimatum gesteld. Als hij nog 1x zo'n ‘aanval’ heeft (onwel, pijn, duizelig etc) dat ie dan een afspraak MOET maken van mij. Klinkt erg kinderachtig maar is de enige manier. Ik zal dan ook met hem meegaan want heb het gevoel dat ie niet alles aan de arts verteld omdat ie bang is.

• marielle

als ik het zo lees is de huisarts degene die niet aan het onderzoek wil meewerken, danwel doorsturen. ik zou dan gewoon een 2nd opinon bij een andere huisarts doen, en uitleggen wat jullie angsten zijn. Dan lijkt het mij dat er dan toch wel een arts te vinden is die jullie gerust wil stellen en doorsturen?

wens jullie veel sterkte toe, ik weet hoe het werkt hoor, heb zelf ook eerst anderhalf jaar met pijnklachten gelopen, denkende dat het vanzelf wel over zou gaan, had gelukkig wel een huisarts die me evt wel door wilde sturen, maar ik was in deze degene die wel dacht dat het over zou gaan…en uiteindelijk bleek het een tumor in de schede was.

het enige wat ik jullie nog wil zeggen is dat jullie je niet moeten laten afschepen, maar gewoon op je strepen moeten gaan staan, ga maar samen, samen sta je sterk!!

groetejs marielle

• manstiny

Kan ook een ontsteking zijn en als er niet ingegrepen wordt gaat het steeds verder.

Je darmen zijn erg lang en als je een ½ mtr hebt met een ontsteking, geeft dat heel veel klachten.

Is vaak goed met medicijnen te verhelpen, wel langdurig medicijn gebruik.

Het is natuurlijk zijn lijf, maar ook jou leven.

Het hoeft niet gelijk het ergstigste te zijn hoor….de angst kan ik me voorstellen, maar juist is dan op tijd erbij zijn zo belangrijk.

heel veel sterkte en succes.

• jolanda

Direct naar een dokter gaan!

Ik had net ene heel verhaal geschreven, maar denk dat ik iets niet goed gedaan heb, want het bericht is niet geplaatst. Nu eerst maar even zo proberen..

• jolanda

Hallo,

Een jaar geleden had m'n vader precies dezelfde klachten.UIteindelijk is hij naar de dokter gegaan en hebben ze bloedgeprikt. s'Middags moest hij direct naar het ziekenhuiis oor een bloedtransfusie. Z'n Hb bleek veel te laag en daarom viel hij regelmatig flauw, was futloos en zag bleek en grauw. Kort daarna zijn ze gaan onderzoeken waar dit bloedverlies vandaan kwam dmv een darm en maagonderzoek. Bij z;n darmen zat het ernstig mis. Twee tumoren; eentje aan het begin van z'n dikke dram en eentje op zo'n beetje het einde.

Volgende dag een CT scan van de buik gemaakt en toen bleek ook zijn lever er al helemaal onder te zitten.

Ik zeg natuurlijk niet dat het bij jullie helemaal mis is, maar laat je niet weerhouden door angst voor een darmonderzoek, want dit valt nog wel mee. Heb hem zelf ook gehad omdat ze dachten aan een erfelijke vorm van kanker. Alleen de dag ervoor dat je moet laxeren is vervelend, maar het onderzoek zelf stelt met een roesje niks voor.

Ik hoop natuurlijk dat het bij jullie allemaal niet zo is als bij m'n vader, maar wacht niet langer met naar de dokter gaan!

Veel sterkte!

Jolanda

• greet

Hallo lieve mensen.

Ja dat is waar wat Jolanda zegt het stelt niks voor Die onderzoek.

Een dag binnen blijven want je zit de heledaag op W.C. he

Want ik heb ook de onderzoek gehad het was gelukkig niks aan de hand.

Want mijn zus had wel Kanker aan haar darm.

Ja Ergt waar ze heeft er nog 3 jaar mee gelopen gisteren begraven mijn zus.

Voor haar gelukkig he maar voor ons niet.

Maar daar om wacht ergt niet telangggggggg voor dat je naar de dokter gaat.

Veel sterkte

Greet

>

> Hallo,

> Een jaar geleden had m'n vader precies dezelfde

> klachten.UIteindelijk is hij naar de dokter gegaan en hebben

> ze bloedgeprikt. s'Middags moest hij direct naar het

> ziekenhuiis oor een bloedtransfusie. Z'n Hb bleek veel te

> laag en daarom viel hij regelmatig flauw, was futloos en zag

> bleek en grauw. Kort daarna zijn ze gaan onderzoeken waar dit

> bloedverlies vandaan kwam dmv een darm en maagonderzoek. Bij

> z;n darmen zat het ernstig mis. Twee tumoren; eentje aan het

> begin van z'n dikke dram en eentje op zo'n beetje het einde.

> Volgende dag een CT scan van de buik gemaakt en toen bleek

> ook zijn lever er al helemaal onder te zitten.

> Ik zeg natuurlijk niet dat het bij jullie helemaal mis is,

> maar laat je niet weerhouden door angst voor een

> darmonderzoek, want dit valt nog wel mee. Heb hem zelf ook

> gehad omdat ze dachten aan een erfelijke vorm van kanker.

> Alleen de dag ervoor dat je moet laxeren is vervelend, maar

> het onderzoek zelf stelt met een roesje niks voor.

> Ik hoop natuurlijk dat het bij jullie allemaal niet zo is als

> bij m'n vader, maar wacht niet langer met naar de dokter gaan!

> Veel sterkte!

>

> Jolanda