Moedig

• Suzanne

Met verbijstering lees ik alle verhalen op deze site. Wat zijn er veel sterke, moedige en dappere mensen!

Helaas vind ik het op dit moment moeilijk om sterk, dapper en moedig te zijn. Vorige week donderdag heeft mijn vader (58) te horen gekregen dat hij blaaskanker heeft (stadium G3). Vrijdag krijgen we de uitslag van zijn longfoto's en CT scan. We hopen het beste en proberen positief te blijven, maar het valt me zo nu en dan heel zwaar. Ik merk aan mezelf dat het helpt om erover te praten, maar daarnaast voel ik me schuldig om mensen met mijn onzekerheid / machteloosheid (hallo … het draait niet om mij!) ‘lastig’ te vallen.

Graag wil ik sterk, moedig en dapper zijn voor mijn vader (die ontzettend dapper is!), en misschien heeft er iemand die mijn verhaal leest tips om met deze ziekte om te gaan. Daarnaast zijn natuurlijk alle andere tips welkom (bijvoorbeeld wat er allemaal buiten het reguliere cirquit goed is voor een hele lieve papa met een boos gezwelletje in zijn blaas). Hij drinkt nu paardenmelk (wat goed schijnt te zijn voor het immuunsysteem) en slikt aloe vera tabletten (zelfde reden). Wellicht zijn er nog andere kleine dingen die mijn vader een nog sterkere man maken dan dat hij is.

Liefs,

Suzanne

• (VK)

Lieve Suzanne

Wat erg van je vader .

Ik weet hoe jij je nu voelt.

Ik weet ook hoe het is om bang te zijn .

Ik ken het helemaal.

Ik heb ook een schat van een papa , en die was ook enorm ziek .

Weet wel dat ze tegenwoordig heel erg veel kunnen in het ziekenhuis.

Ik ken ook heel erg goed het gevoel , dat je sterk en dapper wil zijn , maar weet je Suzanne , ik hou ook enorm veel van mn paps , hij is echt mn beste vriend , en het lukt echt niet goed om dat sterk en dapper te zijn .

Ik heb ook vanaf dat mn vader ziek was tot vandaag (6 mnd lang)

heel erg veel gehuild , slapeloze nachten gehad,maar ik ben iedere dag bij hem op bezoek geweest en heb erg veel met hem gepraat.

Je vader kan jouw ook helpen om sterk te zijn .

Praat met je pap hierover.

ik heb mn papa verteld dat ik zo verschrikkelijk bang was dat het mis zou kunnen gaan , hij nam me dan in zn armen en Zei . Ben maar niet bang meiske van me , het komt echt wel weer goed hoor, en dan glimlachte hij een beetje tegen me

Dat deed me dan altijd zo goed , en ik kon weer met een blij gezicht naar huis .

Natuurlijk wist ik ook in mn achterhoofd dat het helemaal mis kon gaan , maar omdat hij het me vertelde geloofde ik daarin.

Wat hij nu het beste kan eten en drinken kan ik je niet vertellen , ik ben ook maar gewoon een dochter , en geen dokter (Helaas)

Maar ga echt met je vader erover praten , daarna voel jij je beslist veel beter .

Je hoeft echt niet dapper te zjn , laat je papa zien dat je bang bent , en dat je wil dat hij beter wordt .

Bid voor hem , en ben enorm lief voor hem , knuffel hem heel erg veel en zeg dat je van hem houdt .

Daar bouw jij je energie uit op en je vader ook .

Ik hoop heel heel erg dat het weer allemaal goed komt met je vader . ga lekker zoveel mogenlijk na hem toe , het doet je goed .

Ik ben inmiddels ook al 37 jaar en mijn vader is 65 jaar , ik heb 2 jongens van 14 en 17 jaar .maar ik ben toch nog steeds een echt vaders kindje hoor .!

Ik zal aan jullie denken en vanavond al een kaarsje voor je paps branden in het kapelletje

Ik heb wel de voornaam van je paps nodig hiervoor .

Liefs Vera

• Suzanne

Hai lieve Vera,

Dank je wel voor deze woorden! Ik zit met tranen in mijn ogen en een lach op mijn gezicht. Ik zou het heel fijn vinden als je een kaarsje voor papa Dries zou willen branden. Ik zal dit ook voor jouw vader doen! Geniet van ‘m nu hij weer thuis is en verwen ’m maar lekker!

Liefs Suzanne

• (VK)

Hoi Suzanne

Vanavond ga ik naar het kapelletje een speciale kaars laten branden voor je vader DRIES , ik zal voor hem bidden en vragen of ze je papa willen helpen om beter te kunnen worden .

Ik heb hier altijd een goed gevoel bij , en ik denk echt dat het helpt.

Ik weet niet hoe het met je geloof is , maar ik heb in het afgelopen half jaar veel van mijn overleden familie leden gevraagt in mijn gebeden om mijn vader bij te staan en om mn vader te helpen .

Weet je Suzanne , het kan nooit kwaad om zo extra hulp te vragen , het kan nooit kwaad en om eens extra te bidden .

Ik geloof dat de overledenen niet helemaal weg zijn van deze aarde, en dat ze soms ook de speciale gave hebben om ons te kunnen helpen.

Misschien klinkt het nu vreemd voor jouw , en misschien vindt je mij nu raar ,maar probeer het eens , het zal je goed doen !

Heel erg veel sterkte en de groeten aan je pa.

Liefs Vera

• Suzanne

Hi Vera,

Je kaarsjes hebben geholpen! Mijn vader heeft voor zover ze kunnen zien geen uitzaaiingen! We kunnen een plan de campagne uit gaan stippelen op weg naar herstel! Heel erg bedankt voor je steun! Ik laat zeker nog van me horen!

Liefs Suzanne

• VKHK

Hoi Suzanne

Wat geweldig .

Wat een enorm mooi nieuws.

Hier ben ik heel erg blij mee.

Hebben de kaarsjes weer eens niet voor niets gebrand in het kapelletje van Genooi.

Ik heb er deze keer extra een kaartje bijgezet met de text : Help Papa Dries, de papa van Suzanne:

Dat heb ik toch graag voor jouw en je Papa gedaan.

Hier hoef jij je echt niet voor te bedanken , want een kaarsje branden kan iedereen.

Heel erg veel lieve groetjes vanuit Venlo voor jouw en je Paps.

En geniet lekker van mekaar !

Liefs Vera

• nanda

Ik weet een adres waar je vader volledig geholpen kan worden een alternatieve therapie!!

Nanda

tel 06-55341076

• Marja

Alternatieve therapieën zijn biologisch gezien onzin. Als een alternatieve behandeling genezing beloofd is het oplichterij en meestal mag je dan ook de beurs openhouden. Alternatieve geneeswijzen zijn niet wetenschappelijk onderbouwd. Als kankerpatiënt word ik zo moedeloos van mensen om mij heen mij diverse therapieën aanraden. Alsof ik tot nu toe niet genoeg gedaan heb om te vechten tegen “mijn”kanker. Geef je vader voldoende liefde en steun, vertel hem dat je van hem houdt. Jouw onzekerheid over het ziekteproces kan je niet projecteren op de zieke. Ik hoop dat je vader over zijn ziekte en angsten kan praten. Geef hem alle steun bij de reguliere behandelingen. Zoek zelf eens op de site van het KWF, bij een patiëntenvereniging. Maar zeker op de site van de ver. tegen Kwakzalverij als het om een alternatieve behandeling gaat. Als er enige verlichting optreedt bij alternatieve therapieën is het een soort Placebo effect en sommige therapieën zijn nog schadelijk ook. Ik wens jou en je familie in het bijzonder je vader alle sterkte bij de behandelingen.

Groetjes, Marja

• merel

@nanda:Daar gaan we weer, hoe kan jij nou oordelen of iemand geholpen kan worden op afstand, de bekende broodje aap verhalen.

@suzanne fijn om te horen dat het zo goed gaat met je vader, en nu in alle rust alles verwerken en op naar herstel.

• merel

moest wel even lachen we plaatste allebei tegelijk. Lijken wel soort bewakers :-)