ik heb in de familie iemant met kanker alleen nu weet ik niet goed hoe ik daar mee moet om gaan want ik ben mijn oom ook al aan kanker kwijt geraakt kan niemand mij daar bij helpen
Lieve Anneke
Praat met diegene erover , en zeg dat je erg bang bent .
En niet goed weet wat je nu moet en kunt doen .
Dit is heel normaal.
In mijn familie zijn ook al verschillende mensen aan kanker overleden , en als je weer iets hoord wordt je natuurlijk weer opnieuw erg bang.
Ik praat er altijd over met de zieke , en in plaats dat ik hun dan moet troosten , troosten ze mij .
Suc6
Liefs Vera
Hallo allemaal .
In mijn famile zit heel veel kanker.
Ik heb 2 zusters die borstkanker heeft gehad de een is overleden op de leeftijd van 56 jaar.
En de ander is er goed door heen gekomen.
En ik heb een zus die baarmoederkanker heeft gehad.
En nu heb ik een zus die kanker over haar helelijf heeft die had eerst darmkanker .
En nu maar wachter dat ze word weg gehaalt he ze woog 100 kilo nu 42 kilo.
Dus jullie begrijp wel dat ik bang was he .
Ik heb een onderzoek gedaan maar daar word je ook niet wijzer van hoor want je heb vandaag niks maar morgen kan je het krijgen.
Dat geld voor iedeen toch.
Hallo Anneke,
Zorg in ieder geval dat je kontakt houd met je familielid en inderdaad zeg maar wat je voelt, je hoeft niet altijd de sterkste te zijn. Doe niet of er niets aan de hand is dat is kwetsend. Sterven is een onderdeel van ons bestaan en in mijn ogen hoef je er niet bang voor te zijn, aksepteer het als een onderdeel van ons leven met het enorme verdriet dat erbij komt voor de mensen die achterblijven. Je kunt elkaar steunen als familie en mijn ervaring is dat dat veel warmte en genegenheid voor elkaar geeft.
Sterkte, Marit
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?