Terug van vakantie even deze site bekeken. Gaan we weer!
Vergiftigde abrikozenpitten! Een vraag waarom ik zo boos ben! Nou, ik ben niet boos, alleen uitermate verbaasd en teleurgesteld. Als je te horen krijgt dat je kanker hebt, krijg je van velen te horen dat je positief moet zijn. Hoezo, denk je dat niet iedereen probeert positief te zijn? Je gaat voor het LEVEN!! Dan krijg je kwakzalverij. Vooral abrikozenpitten doen het goed. Abrikozenpitten bevatten amygdaline. Met enzymen wordt het omgezet in glucose, benzaldehyde en BLAUWZUUR. (lucht van amandelen in oude thrillers) Volgens enkele kwakzalvers bevatten kankercellen veel enzymen,die amygdaline omzetten in kankerceldodend cyanide. Gezonde cellen bevatten echter een enzym dat cyanide onschadelijk maakt. Dus teveel BLAUWZUUR (abrikozenpitten) is dodelijk. Kwakzalvers hebben het in de behandeling ook over Leatrile(stofje uit abrikozenpitten). Voor het gemak en om maar wat te zeggen hebben ze het vitamine B17 genoemd. Vitamines zijn “in”. Na onderzoek is gebleken dat na ongeveer 5 maanden de mensen die “behandelt” waren met leatrile een bijna dodelijke hoeveelheid cyanide in het bloed hadden.
In de loop van ons leven is ons “erfelijk materiaal” niet perfect. Er kunnen dus wat cruciale onderdelen kapot gaan. Als we ouder worden is de kans groter dat er wat kapot gaat. Maar als je kanker krijgt kun je dan zeggen waardoor het komt? De meeste rokers, ik geloof 85% krijgt geen longkanker. Als negen van de tien mensen longkanker krijgt door roken, waarom de tiende zonder roken dan ook? Bij de meest kankervormen is het niet te bewijzen. Ik heb borstkanker in mijn rechterborst gekregen, waarom niet in de andere? Ik heb kinderen gekregen, de borst gegeven links en rechts, Oh, arme ik. Ik ben linkshandig, bruine ogen, heb teveel gezwommen, misschien teveel of te weinig gedaan of gelaten! Als ik baarmoederhalskanker krijg weet ik dat het door een virus komt, maar als ik het virus heb hoef ik nog geen baarmoederhalskanker te krijgen. Met een portie geluk overkomt je niets. Omdat we relatief in een welvarend en gelukkig land leven wordt er al gauw met het vingertje gewezen (Onze Frans is daar erg goed in. Kennis van het internet?). Er worden alternatieve dingen aangedragen. Vooral genezers uit derde wereld landen doen het goed. Gelezen en van horen zeggen.
Al te graag te kennen gegeven aan mensen die niet meer zullen genezen. Ze kunnen zich dan aan de laatste strohalm vastklampen en de beurs openhouden. Want de ziekte is een soort straf van de zonde. Maar ik laat mij niet opzadelen met een schuldgevoel, die gepredikt wordt door kwakzalvers en betweters. En telkens weer zal ik, net als Merel, direkt ageren als betweters zonder respect voor de zieken hun onbewezen en onbezonnen theorieën te berde brengen!! Want van alle “wonderen” die gepredikt worden heb ik er nog niet één bewezen zien worden. Het is altijd van horen zeggen, een vriend van een vriend, een kennis van een kennis, ik hoor, lees goede dingen over…..? Kan er ook nog zoiets bestaan als spontane genezing van ziekten? Dus voor de gezonden met het zwaaiende vingertje EERST ZIEN EN BEWIJZEN EN DAN GELOVEN!
Voor alle zieken, sterkte. Marja