Ziekte van KAHLER(MARJA)

• cindy

Beste Marja

Ik las een stukje verderop dat jouw moeder aan Kahler is overleden.

Kun je mij misschien vertellen hoe jouw moeder erachter kwam dat

ze dat had,waar had ze last van?

Mijn moeders goede vriendin heeft dit misschien ook,is nog niet

zeker…

Groetjes Cindy

• Marja

Hallo, ik was even drie weken op vakantie. Mijn moeder is helaas op de leeftijd van 77 jaar overleden aan de ziekte van Kahler. Omdat ze al jaren een veel te hoge bloeddruk had werd ze streng onder controle gehouden in het LUMC. Ze kreeg veel last van rugpijn en er bleek een wervel “spontaan ”gebroken te zijn. Dat was de aanleiding van het onderzoek. Groetjes, Marja

• cindy

Beste Marja

De buurvrouw van mijn moeder blijkt uitzaaiingen in haar rug en heup

te heupen,maar haar botten zijn niet gebroken,en gaan dat voorlopig

ook nog niet doen,dus het is gelukkig geen Kahler!

Ze word hoe dan ook niet meer beter,maar zolang haar leven pijnloos gerekt kan worden,is dat toch weer een beetje positief…

Groetjes Cindy

• Marja

De ziekte van Kahler zorgt ervoor dat de botten broos worden, vooral de ruggenwervels. Mijn moeder heeft nog bestralingen gekregen om dat tegen te gaan. Na opname in een verpleeghuis en behandeling van enkele maanden heeft ze het laatste jaar van haar leven met hulp van ons in haar eigen huis waardig afscheid kunnen nemen. Daar ben ik nog steeds blij mee.

Groetjes, Marja

• Catwoman

Beste marja,

Mijn schoonmoeder heeft de ziekte van kahler ze is nog best jong begin 50. Ze zit in fase 3 en heeft chemo maar vorige uitslag was niet zo goed de chema had eigelijk helemaal niks gedaan. Ze komt ook niet in aanmerking voor transplantatie omdat haar nieren niet goed werken en de chemo niet veel heeft gedaan.

Mijn vraag is namelijk op internet gelezen dat fase 3 nog maar ander halfjaar nog maar te leven hebt is dat zo.

ka

• Marja

Eigenlijk wil je de tijdsfase van iemands leven niet weten. Vooral als je weet dat er binnen afzienbare tijd een eind aankomt. Maar het kan ook een tijd zijn van reflectie en mooie dingen. Met mijn moeder heb ik haar hele levensloop doorgenomen. Met haar was alles bespreekbaar. Fijne en droevige herinneringen. De dood van haar man, mijn vader, omgekomen. Levend verbrand op een scheepswerf. Samen gelachen en gehuild. Als ik er op terug kijk was dit een waardige afsluiting van haar leven. Nog een beperkte levensverwachting hebben kan ook een goede afsluiting betekenen.

Sterkte, Maarja

• Catwoman

O ja zeker weten we moeten vast houden aan alle mooie dingen.